Anonym bruker Skrevet i går, 20:14 #1 Del Skrevet i går, 20:14 Dette er noe av det dummeste jeg hører. Fordi det er så ufattelig feil, og en hån mot de generasjonene som har bygget det norske samfunnet. Norge har ikke falt i fanget vårt. Det norske samfunnet er bygget av utallige generasjoners slit og hardt arbeid. At vi nå gir alt bort av en hodeløs generasjon som er blitt hjernevasket til å tro at vi bare har hatt flaks og vunnet lykkeloddet, og derfor er forpliktet til å dele, er veldig trist. Oljepengene har vært en forbannelse for oss som nasjon. Anonymkode: e7831...bc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 20:41 #2 Del Skrevet i går, 20:41 1: Er det ikke heldig å være født i et rikt land? 2: Hvorfor er det en hån mot tidligere generasjoner at vi sier vi er heldige som nyter godt av deres arbeid? 3: Hvordan kommer du frem til at alt gis bort? 4: Tror du Norge hadde vært et bedre land å bo i uten oljepengene? Hvordan? Anonymkode: de6f0...04e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 20:45 #3 Del Skrevet i går, 20:45 Når du beviser så grundig at du faktisk ikke skjønner en dritt så blir det nytteløst å kommentere på tråden. Anonymkode: 2154d...ef4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 20:56 #4 Del Skrevet i går, 20:56 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Dette er noe av det dummeste jeg hører. Fordi det er så ufattelig feil, og en hån mot de generasjonene som har bygget det norske samfunnet. Norge har ikke falt i fanget vårt. Det norske samfunnet er bygget av utallige generasjoners slit og hardt arbeid. At vi nå gir alt bort av en hodeløs generasjon som er blitt hjernevasket til å tro at vi bare har hatt flaks og vunnet lykkeloddet, og derfor er forpliktet til å dele, er veldig trist. Oljepengene har vært en forbannelse for oss som nasjon. Anonymkode: e7831...bc6 Det har falt i fanget ditt. Så, jo du er heldig som bor i Norge. Anonymkode: b72be...d5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): 1: Er det ikke heldig å være født i et rikt land? 2: Hvorfor er det en hån mot tidligere generasjoner at vi sier vi er heldige som nyter godt av deres arbeid? 3: Hvordan kommer du frem til at alt gis bort? 4: Tror du Norge hadde vært et bedre land å bo i uten oljepengene? Hvordan? Anonymkode: de6f0...04e Fordi veldig mange tror at det norske samfunnet er ufortjent flaks. Og nordmenn har mistet av syne hva som er de virkelige verdiene i Norge. Noe du understreker ved at 2 av dine 4 spørsmål handler om olje og penger. Født i et rikt land?! Norges verdier er først og fremst trygghet, fellesskap, og at samfunnet er tuftet på stor tillit til hverandre. Dette hadde vi lenge før vi fant olje og gass. Norge er blitt et forfallent pengesamfunn. Alt det fine har dere ødelagt. Nå sitter vi bare igjen med oljepenger vi knapt nok har fordeler av selv. Anonymkode: e7831...bc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (8 timer siden): Fordi veldig mange tror at det norske samfunnet er ufortjent flaks. Og nordmenn har mistet av syne hva som er de virkelige verdiene i Norge. Noe du understreker ved at 2 av dine 4 spørsmål handler om olje og penger. Født i et rikt land?! Norges verdier er først og fremst trygghet, fellesskap, og at samfunnet er tuftet på stor tillit til hverandre. Dette hadde vi lenge før vi fant olje og gass. Norge er blitt et forfallent pengesamfunn. Alt det fine har dere ødelagt. Nå sitter vi bare igjen med oljepenger vi knapt nok har fordeler av selv. Anonymkode: e7831...bc6 Andre har ødelagt slik at du stakkars bare har oljepenger som sørger for din velstand? Fabelaktig. Anonymkode: 2154d...ef4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Det å bli født inn i denne verden er jo som et lotteri. Det er bare flaks at man blir født i et land der alt er tilrettelagt. Det er jo bere helt tilfeldig at man havnet akkurat her. Man kunne vært uheldig og havnet i Nord-Korea eller USA. Anonymkode: e7556...9e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (8 timer siden): Fordi veldig mange tror at det norske samfunnet er ufortjent flaks. Og nordmenn har mistet av syne hva som er de virkelige verdiene i Norge. Noe du understreker ved at 2 av dine 4 spørsmål handler om olje og penger. Født i et rikt land?! Norges verdier er først og fremst trygghet, fellesskap, og at samfunnet er tuftet på stor tillit til hverandre. Dette hadde vi lenge før vi fant olje og gass. Norge er blitt et forfallent pengesamfunn. Alt det fine har dere ødelagt. Nå sitter vi bare igjen med oljepenger vi knapt nok har fordeler av selv. Anonymkode: e7831...bc6 Hvordan tror du egentlig det var i Norge før 1960? Det var mye mobbing, både av darn og voksne. En ting var behandlingen av de som hadde dårlig råd, men ta med behandlingen av samer, "tatre" og finner. Tenk på behandlingen av jøder og homofile og hvor hvanskelig det var å være kvinne hvis du ikke ville, eller hadde råd til, å være bare husmor. Vet du at det var både bolig og jobbannonser med teksten "ikke nordlenninger" i Oslo? For noen grupper var det nok et samfunn preget av trygghet og fellesskap, men det var store grupper som ble holdt helt utenfor det fellesskapet. I tillegg kom den økonomiske usikkerheten. Dagens trygdesystem med den tryggheten det gir oss fantes ikke. Jeg er helt enig med deg I at det ikke er bare oljeinntektene som har gitt oss alle godene vi tar for gitt i dag. Det er gjort mye godt politisk håndtverkere også og mange mennesker har jobbet hardt, men hva som skyldes olje og hva som skyldes tidligere generasjoners arbeid eller andre naturgitte forhold har jo ikke noe å si for at det er heldig å bli født i Norge i dag. Anonymkode: de6f0...04e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan tror du egentlig det var i Norge før 1960? Det var mye mobbing, både av darn og voksne. En ting var behandlingen av de som hadde dårlig råd, men ta med behandlingen av samer, "tatre" og finner. Tenk på behandlingen av jøder og homofile og hvor hvanskelig det var å være kvinne hvis du ikke ville, eller hadde råd til, å være bare husmor. Vet du at det var både bolig og jobbannonser med teksten "ikke nordlenninger" i Oslo? For noen grupper var det nok et samfunn preget av trygghet og fellesskap, men det var store grupper som ble holdt helt utenfor det fellesskapet. I tillegg kom den økonomiske usikkerheten. Dagens trygdesystem med den tryggheten det gir oss fantes ikke. Jeg er helt enig med deg I at det ikke er bare oljeinntektene som har gitt oss alle godene vi tar for gitt i dag. Det er gjort mye godt politisk håndtverkere også og mange mennesker har jobbet hardt, men hva som skyldes olje og hva som skyldes tidligere generasjoners arbeid eller andre naturgitte forhold har jo ikke noe å si for at det er heldig å bli født i Norge i dag. Anonymkode: de6f0...04e Jeg vet ikke helt hvor du vil med dette. Alle nasjoner er i en utvikling. Norge er en del av denne utviklingen. Norge har hatt sin egen utvikling. Og Norge er utviklet og tilpasset tiden, og utviklet av befolkningen. Før i tiden var norske politikere opptatt av Norge og nordmenn først og fremst, derfor ble det gjort fornuftige ting som var til folkets beste. Det var ikke godt politisk håndverk som enkelte politikere ønsker å reklamere for. Det var det norske folkets vilje som ble reflektert i norsk politikk. Dessverre endret oljeinntektene dette. Etter oljen fikk politikerne så store pengesummer å forholde seg til, at Norge ble for lite, vi kunne plutselig bli en synlig faktor i utlandet. Det er her problemene starter. Det er her politikerne ble globalister og snudde ryggen til oss som hadde valgt dem. Men det er en annen diskusjon. Det er ikke hell at Norge er blitt til det vi er i dag. Det er mitt poeng. Tidligere generasjoner har gjort gode valg, vært gjennom mye, arbeidet hardt, og prioritert riktig. I et stort perspektiv er det ikke så lenge siden vi knapt nok hadde ferie, og mange jobbet 6 dager i uka, også på lørdager, bare for å nevne slike eksempler. Da kan du si at å bli født, dvs dumpe midt i moderne Norge, er heldig, men det er jo ikke tilfeldig. At det er heldig kan vi takke tidligere generasjoner for, våre foreldre og forfedre. Eneste måten å takke på er å ta vare på det vi har fått, ved å forvalte riktig, det er vi ikke flinke til. Mange tror at vi er lykkelandet som har hatt flaks, så da skylder vi alle som ikke har det som oss veldig mye. Det er det globalistene som ønsker at vi skal tro, for da kan de fortsette å strø norske penger ut over landegrensene. Anonymkode: e7831...bc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke helt hvor du vil med dette. Alle nasjoner er i en utvikling. Norge er en del av denne utviklingen. Norge har hatt sin egen utvikling. Og Norge er utviklet og tilpasset tiden, og utviklet av befolkningen. Før i tiden var norske politikere opptatt av Norge og nordmenn først og fremst, derfor ble det gjort fornuftige ting som var til folkets beste. Det var ikke godt politisk håndverk som enkelte politikere ønsker å reklamere for. Det var det norske folkets vilje som ble reflektert i norsk politikk. Dessverre endret oljeinntektene dette. Etter oljen fikk politikerne så store pengesummer å forholde seg til, at Norge ble for lite, vi kunne plutselig bli en synlig faktor i utlandet. Det er her problemene starter. Det er her politikerne ble globalister og snudde ryggen til oss som hadde valgt dem. Men det er en annen diskusjon. Det er ikke hell at Norge er blitt til det vi er i dag. Det er mitt poeng. Tidligere generasjoner har gjort gode valg, vært gjennom mye, arbeidet hardt, og prioritert riktig. I et stort perspektiv er det ikke så lenge siden vi knapt nok hadde ferie, og mange jobbet 6 dager i uka, også på lørdager, bare for å nevne slike eksempler. Da kan du si at å bli født, dvs dumpe midt i moderne Norge, er heldig, men det er jo ikke tilfeldig. At det er heldig kan vi takke tidligere generasjoner for, våre foreldre og forfedre. Eneste måten å takke på er å ta vare på det vi har fått, ved å forvalte riktig, det er vi ikke flinke til. Mange tror at vi er lykkelandet som har hatt flaks, så da skylder vi alle som ikke har det som oss veldig mye. Det er det globalistene som ønsker at vi skal tro, for da kan de fortsette å strø norske penger ut over landegrensene. Anonymkode: e7831...bc6 Det er en blanding av hell og hardt arbeid som har gitt Norge den velstanden vi har nå. Uansett hvor hardtarbeidende våre forfedre var så hadde de ikke sjans til å opparbeide den velferden oljeressursene våre gir oss. Så jo, vi er heldige som bor i et land med store naturressurser, med stabilt politisk styre og forfedre som så verdien i å skape og arbeide. Det skulle også bare mangle at vi ikke deler velstanden med oss, naturresurser ‘rammer’ vilkårlig og burde selvsagt komme folk utenfor Norges grenser tilgode også! Vi som lever i Norge nå er utrolig heldige, velstanden vi velter oss i er ikke vår fortjeneste i det hele tatt. Vi har bare plikt til å forvalte den på best mulig måte og det inkluderer å bidra der det trengs. Anonymkode: 2154d...ef4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke helt hvor du vil med dette. Alle nasjoner er i en utvikling. Norge er en del av denne utviklingen. Norge har hatt sin egen utvikling. Og Norge er utviklet og tilpasset tiden, og utviklet av befolkningen. Før i tiden var norske politikere opptatt av Norge og nordmenn først og fremst, derfor ble det gjort fornuftige ting som var til folkets beste. Det var ikke godt politisk håndverk som enkelte politikere ønsker å reklamere for. Det var det norske folkets vilje som ble reflektert i norsk politikk. Dessverre endret oljeinntektene dette. Etter oljen fikk politikerne så store pengesummer å forholde seg til, at Norge ble for lite, vi kunne plutselig bli en synlig faktor i utlandet. Det er her problemene starter. Det er her politikerne ble globalister og snudde ryggen til oss som hadde valgt dem. Men det er en annen diskusjon. Det er ikke hell at Norge er blitt til det vi er i dag. Det er mitt poeng. Tidligere generasjoner har gjort gode valg, vært gjennom mye, arbeidet hardt, og prioritert riktig. I et stort perspektiv er det ikke så lenge siden vi knapt nok hadde ferie, og mange jobbet 6 dager i uka, også på lørdager, bare for å nevne slike eksempler. Da kan du si at å bli født, dvs dumpe midt i moderne Norge, er heldig, men det er jo ikke tilfeldig. At det er heldig kan vi takke tidligere generasjoner for, våre foreldre og forfedre. Eneste måten å takke på er å ta vare på det vi har fått, ved å forvalte riktig, det er vi ikke flinke til. Mange tror at vi er lykkelandet som har hatt flaks, så da skylder vi alle som ikke har det som oss veldig mye. Det er det globalistene som ønsker at vi skal tro, for da kan de fortsette å strø norske penger ut over landegrensene. Anonymkode: e7831...bc6 Norge har blitt det det er i dag på grunn av en kombinasjon av hell og arbeid. Det er ikke sånn at folk i Afganistsn og Uganda ikke har jobbet hardt også selv om levestandarden er vesentlig lavere enn i Norge. Poenget er at du og jeg som er født i denne velstanden, og strengt tatt ikke trenger å jobbe så voldsomt hardt for å leve ok, er veldig heldige som er født her og nå. Det hellet bør vi takke tidligere generasjoner og dyktige politikere for. Anonymkode: de6f0...04e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Jo, det synes jeg at jeg er. Jeg har to barn som har vokst opp i Norge, de har hatt gratis helsevesen og skole, vaksiner, jeg har hatt fødselspermisjon med lønn, vi har hatt behov for hjelp fra BUP, jeg har fått hjelp av kommunens kriseteam etter ulykke, jeg har vært med i sorggruppe og støttegrupper. Min gamle mor kan bo hjemme enda en stund fordi hun får hjelp av hjemmetjenesten og kommunen. Vi har alle vært innlagt på sykehus, og vi har alle tre hatt behov for medisin når vi har vært syke. Jeg har masse rettigheter som arbeidstaker, og blir godt ivaretatt som arbeidstaker pga arbeidsmiljøloven. Jeg har høy utdannelse fordi det ikke koster noe å gå skole i dette landet. Så ingen skal komme å fortelle meg at jeg ikke er heldig som bor i Norge. Anonymkode: f63da...748 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453058-vi-er-s%C3%A5-heldig-som-bor-i-norge/#findComment-150191930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå