Anonym bruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Vår familie har opplevd systemsvikt fra skolen og har papirer på det. Barnet vårt har traumer og har det ikke bra. Hele familien har traumer. Det er ingen konsekvenser for noen lengre. Å ødelegge barn og unges skolegang er bare «uff, det var uheldig at dere opplevde dette» Jeg sitter igjen til, utslitt, knust sjel og preget for alltid. Vi har klager og fått medhold, skrapt på dører etter hjelp. Men har innsett nå at slik er samfunnet. Om man blir mobbet og fryst ut så er det bare «det var synd» mens de som mobbet sitter som elevråds medlemmer og soler seg i glansen og får skryt i aviser. Fra å være en glad og små naiv og godtroende person har jeg blitt kritisk, mistenksom og fått livet snudd opp ned. Jeg skjønner faktisk foreldre som banker opp mobbere og som mister det. Vi foreldre har ikke vært der, men gått «riktige veiene» faen så jeg angrer på det. Å gå riktig vei betyr «uff det var synd» med ødelagt barn. Jeg burde heller tatt tak i alle med både fysisk makt og skremsel og sittet igjen med et friskt barn. Anonymkode: 846bf...b68
Anonym bruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Mobbing er vanskelig. Det er veldig ødeleggende for denne som opplever det, men det kan være nesten håpløst å gjøre noe med det. Veldig ofte føler offeret at det er mye verre enn det virker for omgivelsene. Noen ganger virker det til og med vell fortjent. Husk i hvertfal at de fleste offeret ender med gode liv og at de fleste barn som mobber blir vanlig bra voksne. Anonymkode: cec03...2a1
Anonym bruker Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Hvis man kan bevise at skolen ikke har gjort nok, så kan man søke erstatning fra kommunen Anonymkode: c9a12...53f
Anonym bruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvis man kan bevise at skolen ikke har gjort nok, så kan man søke erstatning fra kommunen Anonymkode: c9a12...53f Ja, men erstatning blir vurdert utifra tap av inntekt. Så lenge barnet fortsatt er ung og ikke er kommet seg i arbeidslivet, er det vanskelig å estimere hva det ville vært Anonymkode: 846bf...b68
Anonym bruker Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars Ennå et innlegg fra deg. Vil sterkt anbefale deg at familien ser fremover istedenfor å marinere i denne tragedien. Det kommer ikke noe godt ut av dette her. Meld deg ut av foreldregrupper på FB med dette som fokus, bruk tiden på noe annet og hjelp ungen deres videre. Dere vil aldri få den oppreisningen eller unnskyldningen fra kommunen som dere trenger. Anonymkode: 1c555...c54
Anonym bruker Skrevet 9. mars #6 Skrevet 9. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja, men erstatning blir vurdert utifra tap av inntekt. Så lenge barnet fortsatt er ung og ikke er kommet seg i arbeidslivet, er det vanskelig å estimere hva det ville vært Anonymkode: 846bf...b68 Det finnes jo menerstatning Anonymkode: c9a12...53f
Anonym bruker Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars Dere må få hjelp til å komme videre. Dette tar helt over livet deres Anonymkode: c66ce...dba
Anonym bruker Skrevet 9. mars #8 Skrevet 9. mars Om barnet har like dårlig fungering som deg så kan jeg forstå at andre barn og unge har tatt avstand Anonymkode: 37e1f...8ad
Anonym bruker Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars Anonym bruker skrev (14 timer siden): Vår familie har opplevd systemsvikt fra skolen og har papirer på det. Barnet vårt har traumer og har det ikke bra. Hele familien har traumer. Det er ingen konsekvenser for noen lengre. Å ødelegge barn og unges skolegang er bare «uff, det var uheldig at dere opplevde dette» Jeg sitter igjen til, utslitt, knust sjel og preget for alltid. Vi har klager og fått medhold, skrapt på dører etter hjelp. Men har innsett nå at slik er samfunnet. Om man blir mobbet og fryst ut så er det bare «det var synd» mens de som mobbet sitter som elevråds medlemmer og soler seg i glansen og får skryt i aviser. Fra å være en glad og små naiv og godtroende person har jeg blitt kritisk, mistenksom og fått livet snudd opp ned. Jeg skjønner faktisk foreldre som banker opp mobbere og som mister det. Vi foreldre har ikke vært der, men gått «riktige veiene» faen så jeg angrer på det. Å gå riktig vei betyr «uff det var synd» med ødelagt barn. Jeg burde heller tatt tak i alle med både fysisk makt og skremsel og sittet igjen med et friskt barn. Anonymkode: 846bf...b68 Gå nå endelig videre. Du velter deg i dette her inne annenhver dag. Ergo velger du å bli i gørra. Anonymkode: 6b1f9...5ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars #10 Skrevet 9. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Ennå et innlegg fra deg. Vil sterkt anbefale deg at familien ser fremover istedenfor å marinere i denne tragedien. Det kommer ikke noe godt ut av dette her. Meld deg ut av foreldregrupper på FB med dette som fokus, bruk tiden på noe annet og hjelp ungen deres videre. Dere vil aldri få den oppreisningen eller unnskyldningen fra kommunen som dere trenger. Anonymkode: 1c555...c54 Dette! Barna får det aldri bra om foreldre skal fortsette å rulle seg i elendighet. Se framover, vær et positivt forbilde for barna og vis at ingenting kan ta fra dere livet. Selvmedlidenhet kommer man sjeldent langt med, ei heller misunnelse ovenfor mobberen som klarte seg i livet. Anonymkode: 9a80e...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå