Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #1 Skrevet 8. mars 2025 Jeg har vært sammen med mannen i 17 år, gift i 14 år. Jeg er så sjalu på tidligere exer han har hatt. Ser for meg scenarioer der han har sex med de. Ja, dette er galskap. Det plager meg veldig. Har aldri sagt noe til han om det. Har noen av dere hatt det sånn? Anonymkode: baeba...f9e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #2 Skrevet 8. mars 2025 Jøss, ja det må være slitsomt. Jeg mangler genet for sjalusi helt tror jeg, er overhodet ikke sjalu på noe som helst. Så jeg er nok litt unormal i andre retningen. Men du bør jo jobbe litt med å bli kvitt dette. Uansett hva slags sex han hadde med dem for 20 år siden så har han jo aktivt valgt deg, så da er du den beste da. Totalpakka deg er bedre enn totalpakka de var, så ingen vits i å kaste bort negativ energi på sånne tanker. Anonymkode: 25a16...beb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2025 #3 Skrevet 8. mars 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jøss, ja det må være slitsomt. Jeg mangler genet for sjalusi helt tror jeg, er overhodet ikke sjalu på noe som helst. Så jeg er nok litt unormal i andre retningen. Men du bør jo jobbe litt med å bli kvitt dette. Uansett hva slags sex han hadde med dem for 20 år siden så har han jo aktivt valgt deg, så da er du den beste da. Totalpakka deg er bedre enn totalpakka de var, så ingen vits i å kaste bort negativ energi på sånne tanker. Anonymkode: 25a16...beb Takk for svar. Ja, jeg vet det er dumt av meg. Klarer bare ikke forandre det. Anonymkode: baeba...f9e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #4 Skrevet 9. mars 2025 Hvordan er mannen din? Er han flørtete med andre? Eller gir han deg «grunn» til å være sjalu? Husk at tiden før han møtte deg er et annet liv. Han valgte deg! Du har vel også hatt ekser eller flørter før du møtte mannen din? Anonymkode: a37cb...3e4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #5 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan er mannen din? Er han flørtete med andre? Eller gir han deg «grunn» til å være sjalu? Husk at tiden før han møtte deg er et annet liv. Han valgte deg! Du har vel også hatt ekser eller flørter før du møtte mannen din? Anonymkode: a37cb...3e4 Han er ikke flørtete med andre, gir meg ingen grunn til å være sjalu. Ja, jeg hadde også et liv før jeg traff han. Til og med hadde jeg et barn fra før. Likevel så gnager dette på meg. Jeg klarer ikke å slippe det. Det gjør meg ikke noe godt. Anonymkode: baeba...f9e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #6 Skrevet 9. mars 2025 Dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 2f9d3...e4c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #7 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 2f9d3...e4c Ja, sant. Anonymkode: baeba...f9e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #8 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Han er ikke flørtete med andre, gir meg ingen grunn til å være sjalu. Ja, jeg hadde også et liv før jeg traff han. Til og med hadde jeg et barn fra før. Likevel så gnager dette på meg. Jeg klarer ikke å slippe det. Det gjør meg ikke noe godt. Anonymkode: baeba...f9e Men du. Første skritt er tatt, du har erkjent problemet. Det er bra! Selv om det ikke kan sammenlignes helt, er prosessen den samme som en avhengighet. Vi har alle våre djevler å kjempe mot, noen større enn andre. Du må erkjenne at dette er irrasjonelt og det å følge eget behov er dårlig for deg, akkurat som en alkoholiker som vet at hvis jeg drikker, havner jeg utpå. Der er du allerede. Bruk de samme verktøyene. Hva er dine triggere? Hva er strategien for å unngå å havne inn i en tankespiral? Visualiser hva du ønsker å oppnå. Derfra er det kontinuitet og gjenta, gradvis vil du merke at du blir mer motstandsdyktig, du skal rett og slett trene hjernen til å velge rasjonelt fremfor behov til det blir mer vane enn en kamp. Ingen magiske triks, bare ren trening og kontinuitet. Loggfør gjerne, selv om du ikke opplever en umiddelbar endring, kan du etter en tid se tilbake at nå går det bedre og det er litt lettere. Anonymkode: 44b18...6c3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #9 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men du. Første skritt er tatt, du har erkjent problemet. Det er bra! Selv om det ikke kan sammenlignes helt, er prosessen den samme som en avhengighet. Vi har alle våre djevler å kjempe mot, noen større enn andre. Du må erkjenne at dette er irrasjonelt og det å følge eget behov er dårlig for deg, akkurat som en alkoholiker som vet at hvis jeg drikker, havner jeg utpå. Der er du allerede. Bruk de samme verktøyene. Hva er dine triggere? Hva er strategien for å unngå å havne inn i en tankespiral? Visualiser hva du ønsker å oppnå. Derfra er det kontinuitet og gjenta, gradvis vil du merke at du blir mer motstandsdyktig, du skal rett og slett trene hjernen til å velge rasjonelt fremfor behov til det blir mer vane enn en kamp. Ingen magiske triks, bare ren trening og kontinuitet. Loggfør gjerne, selv om du ikke opplever en umiddelbar endring, kan du etter en tid se tilbake at nå går det bedre og det er litt lettere. Anonymkode: 44b18...6c3 Avhengighet, ja det er kanskje det. Anonymkode: baeba...f9e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #10 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (På 8.3.2025 den 13.33): Jeg har vært sammen med mannen i 17 år, gift i 14 år. Jeg er så sjalu på tidligere exer han har hatt. Ser for meg scenarioer der han har sex med de. Ja, dette er galskap. Det plager meg veldig. Har aldri sagt noe til han om det. Har noen av dere hatt det sånn? Anonymkode: baeba...f9e Du får ta deg en tur til psykologen. Tviler på at du trenger mange timer der. Du har vært sammen med han i 17 år! Anonymkode: 5f209...275
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #11 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (På 8.3.2025 den 15.16): Uansett hva slags sex han hadde med dem for 20 år siden så har han jo aktivt valgt deg, så da er du den beste da. Totalpakka deg er bedre enn totalpakka de var Anonymkode: 25a16...beb Tja, ikke nødvendigvis. Det kan godt hende mannen til hi mente at en annen kvinne var «den beste», men at hun ikke ville ha ham. Uansett, etter 17 år bør man føle seg såpass trygg i forholdet sitt at man ikke bryr seg om tidligere partnere. Anonymkode: b022f...aa0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #12 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tja, ikke nødvendigvis. Det kan godt hende mannen til hi mente at en annen kvinne var «den beste», men at hun ikke ville ha ham. Uansett, etter 17 år bør man føle seg såpass trygg i forholdet sitt at man ikke bryr seg om tidligere partnere. Anonymkode: b022f...aa0 Ja, jeg vet jeg burde. Anonymkode: baeba...f9e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2025 #13 Skrevet 9. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du får ta deg en tur til psykologen. Tviler på at du trenger mange timer der. Du har vært sammen med han i 17 år! Anonymkode: 5f209...275 Skulle ønske jeg bare kunne kaste bort de tankene. Anonymkode: baeba...f9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå