Anonym bruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Hva kom det seg på, sånn ca. hos dere? Med arrangering og gave fra foreldre/ foresatt? Det er ikke bunad i denne runden, og vi blir ca. 22 - 24. (3-4 barn) inkl. Planlegger å bestille varmmat, samt å ha noe kaldt / koldtbord/ tapasinspirert i tillegg. Og dessert, kaker, snacks, kaffe, brus, så klart. Anonymkode: 8b59e...158
Anonym bruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Vår siste konfirmasjon var for fire år siden. Betalte vel ca 25000 for alt, inkludert gave til 10000 kr. Vi valgte da å lage koldtbord selv og fikk venner og familie til å bake de kakene vi ikke bakte selv. Lånte lokale gratis. Var ca 30 stk. Anonymkode: 30b19...03d
Anonym bruker Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Hva mener du med at det ikke er bunad i denne runden? Om noen av barna dine får bunad så bør jo denne konfirmanten få tilsvarende. Men uansett. Vi hadde 25 gjester konfirmasjon. Den kom på 30 000, det var med dress, drikke, kjøpte to kaker, koldtbord, gave og kjøkkenhjelp. Fikk de andre kakene av familie og venner, og mamma hjalp meg med å lage til maten. Anonymkode: 4497e...aad
Anonym bruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Mener vi kom til ca 8.000 for maten. Men vi handlet jo inn litt over tid, og laget alt selv. Kjøpte på tilbud og frøs ned til det skulle brukes. Så kom brus i tillegg, vi valgte å kjøpe 1,5 litere når det var salg, som nå er det jo 4 flasker for 69,- på Meny, det er mye billigere enn å betale 35 kr flaska neste uke. Mamma bakte en kake, resten bakte jeg selv. Det blir litt penger, for ingrediensene til kaker er ganske dyrt. Jentene her har fått 5.000 kr i pengegave, pluss bunad. Veldig forskjellig hva vi har måttet ut med til bunad, men der har vi ikke sammenlignet pris, bare at begge har fått bunad de er fornøyd med. Ene bunaden er arvebunad, så der betalte vi bare for tilpasning og omsøm, pluss rensing av sølv. Anonymkode: c55e2...7cc
Anonym bruker Skrevet 8. mars #5 Skrevet 8. mars Vi betalte ca 8-9000kr for maten, og kjøpte brus på tilbud ( kjøpte etterhvert når butikkene hadde kampanjer. Vi fikk ferdigbaket 4 kaker av familiemedlemmer, og kjøpte stor marsipankake og kransekake til ca 2000kr. Ellers litt frukt og digg til kakebordet Lånte duker, kjøpte servietter/lys lenge i forkant på kampanjer. Lånte vaser og kjøpte /bestilte blomster jeg fordelte oppi småvaser. Hadde og velkomst( alkoholfri ) som konfirmanten delte ut til gjestene. Vi var ca 30 stk Ungene fikk 5000kr i tillegg , og en gave samlet fra søsken( guttene fikk slipsnål i gull, jenta en gullring. Anonymkode: 7c265...a71
amandine Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva mener du med at det ikke er bunad i denne runden? Om noen av barna dine får bunad så bør jo denne konfirmanten få tilsvarende. Men uansett. Vi hadde 25 gjester konfirmasjon. Den kom på 30 000, det var med dress, drikke, kjøpte to kaker, koldtbord, gave og kjøkkenhjelp. Fikk de andre kakene av familie og venner, og mamma hjalp meg med å lage til maten. Anonymkode: 4497e...aad Hun mener kanskje at de gjør som hos oss, at alle får bunad men at jentene får til konfirmasjon og guttene må vente til de er mer utvokst? Hos oss er ikke bunad en gave til konfirmasjonen men noe de alle får eller har fått.
Anonym bruker Skrevet 8. mars #7 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mener vi kom til ca 8.000 for maten. Men vi handlet jo inn litt over tid, og laget alt selv. Kjøpte på tilbud og frøs ned til det skulle brukes. Så kom brus i tillegg, vi valgte å kjøpe 1,5 litere når det var salg, som nå er det jo 4 flasker for 69,- på Meny, det er mye billigere enn å betale 35 kr flaska neste uke. Mamma bakte en kake, resten bakte jeg selv. Det blir litt penger, for ingrediensene til kaker er ganske dyrt. Jentene her har fått 5.000 kr i pengegave, pluss bunad. Veldig forskjellig hva vi har måttet ut med til bunad, men der har vi ikke sammenlignet pris, bare at begge har fått bunad de er fornøyd med. Ene bunaden er arvebunad, så der betalte vi bare for tilpasning og omsøm, pluss rensing av sølv. Anonymkode: c55e2...7cc Glemte blomster. Kjøpte forskjellige små vaser i bruktbutikker, kostet 10-30 kr stk så max 150 kr til sammen. Så kjøpte vi blomster i potte, bl.a hortensia og klippet av blomstene og satte i vesenene. Servietter kjøpte vi på søstrene grene. Anonymkode: c55e2...7cc
Anonym bruker Skrevet 8. mars #8 Skrevet 8. mars Selve maten og drikke for 25 personer vil jeg tippe 7-8000 hvis du lager alt selv. Catering kan du skjekke ut i nærområdet ang priser og hvilke retter som hører med. Få venner og familie til å bake kaker. En trenger ikke veldig mye kaker til 25 stk. Dere kommer til å sitte igjen med masse kaker. Spør konfirmanten hvilke mat han ønsker seg, hvilke kaker osv. Mine gutter fikk bestemme meny selv, og vi hadde det ute på en restaurant. 25 personer. Inkl barn. Den første kongen kom på 11000 den andre 16000. Noen år mellom med økte matpriser. Det trenger ikke bli dyrt om man har det hjemme Anonymkode: 58206...bea
Anonym bruker Skrevet 8. mars #9 Skrevet 8. mars Lagde maten selv og handla inn brus. Kom på 8.000 kroner. Vi var 28 stk. det var uten gaven Anonymkode: 1e8f4...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå