Gå til innhold

Hvordan er det normalt å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du feks tar et skritt bakover og tråkker på noens tær, hva gjør/sier du?

Min respons ville vært, oi unnskyld!  jeg så deg ikke. Går det bra? Beklager at jeg ikke så deg/ikke meningen å tråkke på deg el. Så ville jeg følt på litt dårlig samvittighet fordi jeg "skadet" noen. 

Samboer er "motsatt". Han sier noe ala, hvorfor stod du der? Du kan ikke snike deg inn på folk sånn. Der var det ikke lurt å stå, el. Og han føler ikke på noen skyld, for tydeligvis tenker han det var den andre som stod på feil sted.

Jeg tror ikke han tenker noe er hans skyld. Han inngår avtaler med selskap osv også var det ikke helt slik han trodde, var dyrere eller noe han ikke hadde fått med seg. Da er det alltid de prøver å lure meg, svindlere osv. Selv om det står tydelig at avtalen løper til den sies opp og høyere pris etter de første 3 mnd el.

Hvordan er det mulig å tenke som han? At alt alltid er andres skyld?

Anonymkode: 977c9...0c5

Skrevet

Jeg tror det er et personlighetstrekk mer enn noe annet.

Tenkte faktisk på det da jeg var på matbutikken i stad, for en ansatt gikk rett på meg. Kom fresende fra mellom to hyller og gikk rett i siden på handlevognen min. Jeg sa "oi, unnskyld" selv om det slett ikke var min skyld, det føles bare helt naturlig for meg å si unnskyld når man kræsjer med noen.

Mannen din ville vel tenkt (eller sagt), "Se deg for!".

Jeg tenker verden blir et mye hyggeliger sted om man er høflig jeg da, trenger ikke bli helt push-over for det.

Menn som mannen din, som føler de er universets navle og har et syn på verden rundt seg som om den er der for dem, har jeg ærlig talt ikke helt sansen for.

Anonymkode: a6d2c...459

Skrevet

Og det der vil du dele livet med?

Anonymkode: ee545...f33

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg tror det er et personlighetstrekk mer enn noe annet.

Tenkte faktisk på det da jeg var på matbutikken i stad, for en ansatt gikk rett på meg. Kom fresende fra mellom to hyller og gikk rett i siden på handlevognen min. Jeg sa "oi, unnskyld" selv om det slett ikke var min skyld, det føles bare helt naturlig for meg å si unnskyld når man kræsjer med noen.

Mannen din ville vel tenkt (eller sagt), "Se deg for!".

Jeg tenker verden blir et mye hyggeliger sted om man er høflig jeg da, trenger ikke bli helt push-over for det.

Menn som mannen din, som føler de er universets navle og har et syn på verden rundt seg som om den er der for dem, har jeg ærlig talt ikke helt sansen for.

Anonymkode: a6d2c...459

Jeg begynner å finne ham litt usmakelig ja, det tar liksom litt av også føler jeg, eller jeg ser det nå.

Stadig sur og surver/klager for at folk er "etter ham". Han blir jo feks ofte "nesten påkjørt" av en "rævva" sjåfør, sånt opplever jeg kanskje en gang i året... jeg sitter jo stadig på med ham, og ofte når noen feks kjører utpå den veien vi kommer på og det egentlig er god, men kanskje en anelse dårlig klaring så de ideelt skulle ventet til vi var forbi, så gir han jo på masse så han nesten treffer dem for så å klage på at de nesten kjørte på ham når de "kastet seg utpå veien foran ham". Jeg ville jo bremset sånn at alt bare gikk helt fint. Det er jo det man gjør? 

Anonymkode: 977c9...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...