Gå til innhold

Tror vi at boligpris vil øke opp mot 2030?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe hus i Rogaland om ca. 5 år. Hvis vi da har f eks 300 000-400 000 i egenkapital klarer vi oss da. Utbetalt ca 60 000-70 000 i mnd til sammen. Vil vi få lån? Min kjæreste og jeg er da 50 og 45 år, skilte og har måttet begynne på nytt økonomisk. Synes det er skummelt å tenke på fremtiden og hvor vi ender opp med å bosette oss🤔

Anonymkode: f35df...618

Skrevet

Det klarer dere fint. Vi kjøpte hus for 20 år siden til under 1 mill. Taks nå er på 4 mill. 
Flaks for oss, men synes ikke et hus skal være verdt 5 mill pluss. Det er helt galskap og veldig tøft for unge som skal inn på markedet. Å leie koster jo også skjorta 

Anonymkode: 93f4b...7d6

Skrevet

Det er vel ikke mye som tyder på at prisene skal gå ned. Litt lokal variasjon er det jo, men i større byer vil den nok gå opp.

Vår første leilighet sentralt i Oslo på 50 m2 ble kjøpt for 1,5 mill. I dag hadde vi vel knapt fått badet i den leiligheten for samme prisen.

Anonymkode: 61b3d...975

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tenker å kjøpe hus i Rogaland om ca. 5 år. Hvis vi da har f eks 300 000-400 000 i egenkapital klarer vi oss da. Utbetalt ca 60 000-70 000 i mnd til sammen. Vil vi få lån? Min kjæreste og jeg er da 50 og 45 år, skilte og har måttet begynne på nytt økonomisk. Synes det er skummelt å tenke på fremtiden og hvor vi ender opp med å bosette oss🤔

Hvis en ser på dagens priser tenker jeg det er helt avgjørende hvor i Rogaland det er snakk om. Stavanger har blitt dyrt, mens mindre steder selvsagt er relativt rimelig fremdeles. Selv om markedet fortsetter å stige, vil forhåpentligvis også deres lønn stige. Samtidig tror jeg verdenspolitikken, vil være avgjørende for norske renter og dermed også norske huspriser...

Skrevet
Hagla skrev (8 minutter siden):

Hvis en ser på dagens priser tenker jeg det er helt avgjørende hvor i Rogaland det er snakk om. Stavanger har blitt dyrt, mens mindre steder selvsagt er relativt rimelig fremdeles. Selv om markedet fortsetter å stige, vil forhåpentligvis også deres lønn stige. Samtidig tror jeg verdenspolitikken, vil være avgjørende for norske renter og dermed også norske huspriser...

Me er er usikre. Tenker ikke by. Kanskje på Jæren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...