Gå til innhold

Tror dere det er mulig å finne en ekstrapappa til barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Faren til gutten min på to år fungerer dessverre svært dårlig og har veldig lite samvær. Jeg synes det er veldig trist at gutten ikke skal få ha en fungerende pappa. Har tenkt på om for eksempel et homofilt par kunne tenke seg å være sammen med sønnen min av og til og, kanskje etterhvert hatt han på overnatting. Tror dere det er mulig å finne? Merkelig spørsmål, I know…

Anonymkode: a5cfa...044

Fortsetter under...

Jeg tror det er mulig, men at det kan bli litt komplisert/kreve en dose flaks at det blir sånn alle parter ønsker det. 

Det kommer an på hvor mye som skal investeres i relasjonen/barnet. En ekstrapappa må jo gjerne ha noen rettigheter også. Hvis ikke blir det litt mer som barnepass.

Jeg tror kanskje det mest realistiske er ar du finner deg en mann, og er selektiv med hvem. Velg en som har gode sosiale evner, og som er i stand til å ta vare på/bry seg om ungen din også. 

Anonymkode: 917bc...3ee

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror det er mulig, men at det kan bli litt komplisert/kreve en dose flaks at det blir sånn alle parter ønsker det. 

Det kommer an på hvor mye som skal investeres i relasjonen/barnet. En ekstrapappa må jo gjerne ha noen rettigheter også. Hvis ikke blir det litt mer som barnepass.

Jeg tror kanskje det mest realistiske er ar du finner deg en mann, og er selektiv med hvem. Velg en som har gode sosiale evner, og som er i stand til å ta vare på/bry seg om ungen din også. 

Anonymkode: 917bc...3ee

Ja, jeg vet vet… men det kan jo ta flere år, og jeg er ikke særlig lysten på et parforhold på mange år. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du trenger en som er DIN VENN, en som er I DITT liv, ikke en som er bare som ekstrapappa. Det blir creepy.

Anonymkode: 69d53...f4c

Tror det kan finnes mange typer foreldreskap. Skal selvfølgelig ikke kalle personen for pappa, men mer som en ekstra voksen i barnets liv. Jeg har ingen søsken, så barnet har ingen onkler eller tanter heller. 

To av mine kompiser har vel vært litt farsfigur for mine barn. Eldste ønsket å ha han ene som kontaktperson på ungdomskolen istede for faren sin så det sier vel litt. Faren har vært minimalt inne i bilde og ikke mye positivt. 

Anonymkode: 39506...39a

Annonse

Det er mulig å få en bonusfar til barnet sitt, men det skjer som regel gjennom at man blir sammen med en mann som etterhvert også får en god relasjon til barnet, blir glad i barnet og stiller opp. Jeg tror det kan bli litt vanskelig å finne noen som bare vil bli en slags bonuspappa uten noen annen relasjon til dere, og hvor skal man søke etter det? Ekstra besteforeldre eller besøkshjem kan være alternativ?

Anonymkode: c30bd...d18

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er mulig å få en bonusfar til barnet sitt, men det skjer som regel gjennom at man blir sammen med en mann som etterhvert også får en god relasjon til barnet, blir glad i barnet og stiller opp. Jeg tror det kan bli litt vanskelig å finne noen som bare vil bli en slags bonuspappa uten noen annen relasjon til dere, og hvor skal man søke etter det? Ekstra besteforeldre eller besøkshjem kan være alternativ?

Anonymkode: c30bd...d18

Dette tror jeg er det mest naturlige og det beste for barnet.

Anonymkode: 0b05a...be6

Jeg har et par veldig gode kompiser som sønnen har fått bli kjent med. Han har riktignok en pappa, men jeg trengte noen bedre rollemodeller ift etikk, holdninger og meninger. Pappaen er litt ekstrem og veldig lettpåvirkelig. 

Sønnen digger mine voksne kompiser, de kan finne på ting uten meg også. Men disse kompisene er single og uten barn, så de har ingen andre forpliktelser sånn. Sønnen kan også snakke med dem om ting han ev. ikke vil snakke med pappaen eller meg om. 

Anonymkode: 5170c...ba2

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har et par veldig gode kompiser som sønnen har fått bli kjent med. Han har riktignok en pappa, men jeg trengte noen bedre rollemodeller ift etikk, holdninger og meninger. Pappaen er litt ekstrem og veldig lettpåvirkelig. 

Sønnen digger mine voksne kompiser, de kan finne på ting uten meg også. Men disse kompisene er single og uten barn, så de har ingen andre forpliktelser sånn. Sønnen kan også snakke med dem om ting han ev. ikke vil snakke med pappaen eller meg om. 

Anonymkode: 5170c...ba2

Kan jeg låne en av dem? 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...