Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For sitt militære. Men han er også sååååå lei av at Europa trenger deres militær for å klare seg?

Det blir vel litt selvmotsigende?

Vet den mannen egentlig hva han sier? 

Anonymkode: e08e4...acf

Makt makt makt, det er vel stort sett det eneste som betyr noe.

Anonymkode: 81a05...02f

Uff da, gråter en imperialist (Danmark) over at en annen imperialist (USA) vil stjele landet de (danskene) stjal fra oss? Jeg har ikke en gang krokodilletårer å gråte. Kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 20f02...5b8

Trym vil ha Grønland som følge av naturressursene og mulighetene som ligger i å vinne økonomisk på det. Han ønsker også Grønland for å få tilgang til et strategisk beliggende område for USA. Trump er og blir en narsissist. Jeg er dypt bekymret. 

Anonymkode: 006b0...197

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Uff da, gråter en imperialist (Danmark) over at en annen imperialist (USA) vil stjele landet de (danskene) stjal fra oss? Jeg har ikke en gang krokodilletårer å gråte. Kunne ikke brydd meg mindre.

Hvem er «oss» her?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bra fokus må jeg si 🙄

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er sånn verden ALLTID har vært. Ingen grenser har noen gang vært statiske. Alt er i endring hele tiden. 

Anonymkode: a842c...8a4

En rasjonell tilnærming. Det trengs det mere avi i tider der moralsk indignasjon er det eneste kompasset mange styrer etter.

Anonymkode: f3ac9...a5f

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For sitt militære. Men han er også sååååå lei av at Europa trenger deres militær for å klare seg?

Det blir vel litt selvmotsigende?

Vet den mannen egentlig hva han sier? 

Tja, vet du hva du sier? Grønland ligger tross alt mye nærmere geografisk, enn Europa. Europa handler bare om fjerne slektninger. Hvor er selvmotsigelsen? Er det merkelig å kreve at søkkrike Europa betaler for egen sikkerhet?

Grønland er fattig, Danmark er en mikronasjon og lite avskrekkende for eventuelle fiendtligsinnede inntrengere. Jeg forsvarer ikke amerikansk overtagelse av Grønland, men jeg forsvarer ønsket om å overta Grønland, det er forståelig, ut fra et behov om sikkerhet. Forutsatt at Grønlendere og Danmark vil. Men det vil de jo ikke. Så da bør det stanse der. 

Anonymkode: 30758...3da

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er sånn verden ALLTID har vært. Ingen grenser har noen gang vært statiske. Alt er i endring hele tiden. 

Ja tenk at slik har det alltid vært. Men nå skal alt liksom være låst. Det er en stor selvmotsigelse. Politikere er ikke levedyktige, de mangler fleksibilitet. Ikke en gang klimaendringer aksepteres politisk. Politikerne forsøker nå å vedta at vi skal ha det været vi "alltid" har hatt. Hva er "alltid"? 100 år, 1000 år, en million år?

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tja, vet du hva du sier? Grønland ligger tross alt mye nærmere geografisk, enn Europa. Europa handler bare om fjerne slektninger. Hvor er selvmotsigelsen? Er det merkelig å kreve at søkkrike Europa betaler for egen sikkerhet?

Grønland er fattig, Danmark er en mikronasjon og lite avskrekkende for eventuelle fiendtligsinnede inntrengere. Jeg forsvarer ikke amerikansk overtagelse av Grønland, men jeg forsvarer ønsket om å overta Grønland, det er forståelig, ut fra et behov om sikkerhet. Forutsatt at Grønlendere og Danmark vil. Men det vil de jo ikke. Så da bør det stanse der. 

Grønlenderene vil bli selvstendig, ikke underlagt USA.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja tenk at slik har det alltid vært. Men nå skal alt liksom være låst. Det er en stor selvmotsigelse. Politikere er ikke levedyktige, de mangler fleksibilitet. Ikke en gang klimaendringer aksepteres politisk. Politikerne forsøker nå å vedta at vi skal ha det været vi "alltid" har hatt. Hva er "alltid"? 100 år, 1000 år, en million år?

Ingen liker forandringer. Det er skummelt. Kanskje vi heller skulle jobbet med det? Forsøkt å ikke se all endring som en trussel, men som en mulighet?

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Beklager. Jeg burde vært tydeligere med at jeg befinner meg i Norge.

Det var ingen som stjal Grønland fra oss. Men vi stjal det fra urfolket der en gang da («vi» her er Norge)

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ingen liker forandringer. Det er skummelt. Kanskje vi heller skulle jobbet med det? Forsøkt å ikke se all endring som en trussel, men som en mulighet?

Hvilke forandringer er det som er skumle? Endinger kan absolutt være til det positive, men det som skjer i verden nå er bare ekkelt og trist. 

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Hvilke forandringer er det som er skumle? Endinger kan absolutt være til det positive, men det som skjer i verden nå er bare ekkelt og trist. 

Det skjer veldig mye bra også, men det får ikke mye plass i nyhetsbildet. Nyheter skal være ille og dramatiske. Bare lørdager kan det komme noen litt positive nyheter, for da er det helg. Da har til og med nyhetsoppleserne i Nrk smilet på lur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...