Gå til innhold

Sier du mail eller e-post?

Anbefalte innlegg

Jeg bestreber meg på å bruke norske ord og uttrykk når jeg snakker norsk, men må med skam innse at mail har blitt en del av min dagligtale. Jeg er mer bevisst når jeg skriver selv om det kan glippe der også.

Så en liten uhøytidelig spørreundersøkelse her altså, hva bruker du?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452990-sier-du-mail-eller-e-post/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytter på. Men du er klar over hvor mange dagligdagse ord vi bruker som er fremmedord eller låneord? Uten at vi tenker på dem som ikke norske. Ser ikke problemet med utenlandske ord. Kryptovaluta høres teit ut, bitcoin er bra feks.

Anonymkode: 23d5c...d50

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Bytter på. Men du er klar over hvor mange dagligdagse ord vi bruker som er fremmedord eller låneord? Uten at vi tenker på dem som ikke norske. Ser ikke problemet med utenlandske ord. Kryptovaluta høres teit ut, bitcoin er bra feks.

Ja, det er jo det jeg er klar over og nettopp derfor jeg er bevisst på å bruke norske ord og uttrykk. Problemet er jo at språket forringes når det stadig lurer seg inn engelske ord i dagligtalen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ser ikke problemet med utenlandske ord. Kryptovaluta høres teit ut, bitcoin er bra feks.

Er du en SAHM, eller? ;) 

Det høres ikke bedre ut med bitcoin, nei.

Anonymkode: 09ad3...6f7

Eg prøver å halde meg så norsk som mogleg i ord og uttrykk eg brukar. Men ord som «mail» er lett å bomme på, då det er så mykje brukt rundt om i samfunnet.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er du en SAHM, eller? ;) 

Det høres ikke bedre ut med bitcoin, nei.

Anonymkode: 09ad3...6f7

Må berre spør her: kva har husmorrollen med dette å gjera? 

Anonymkode: 98a1e...06c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men det er jo forskjellige ting. Bitcoin er en kryptovaluta. 

Anonymkode: 6d282...30e

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg velger mail av hensyn til alle innvandrerne som ikke kan norsk. Vi må tilpasse oss. Norsk er dull og ikke noe å ta vare på.

Anonymkode: f0e01...953

Det forsøket på å provosere var det sørgelig lite futt i.

Anonymkode: c1b0b...221

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg velger mail av hensyn til alle innvandrerne som ikke kan norsk. Vi må tilpasse oss. Norsk er dull og ikke noe å ta vare på.

Anonymkode: f0e01...953

Det var en flau liten pfffffffttttt der du håpet på et smell 😂

MissSaigon skrev (9 timer siden):

Ja, det er jo det jeg er klar over og nettopp derfor jeg er bevisst på å bruke norske ord og uttrykk. Problemet er jo at språket forringes når det stadig lurer seg inn engelske ord i dagligtalen. 

Haha, litt ironisk at du mener språket -forringes- så du bruker norske -uttrykk- bare her er det jo to ord med tysk bakgrunn. Tenker du disse ordene også forringet språket, eller er det greit siden du er vant til dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...