Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, hva gjør det vel om noen tusen dør av sult mens maten råtner så lenge det ikke er deg det rammer. Hvem er det du mener skal "våkne"? De som er rammet av hungersnød? Dumt av dem å ikke ha tenkt på å ha mat, liksom? USA er ikke de eneste som driver bistandsarbeid. De har gjerne samarbeidet med flere land og store organisasjoner. Bistandsarbeid er komplekst og krevende. Når noen da bare bråstopper sitt bidrag uten å gi de andre muligheten til å områ seg og omstrukturere så er det et resultat av ondskap. De vet nemlig godt resultatet av den handlingen. De vet at det koster liv, men bryr seg ikke. Hadde de brydd seg hadde nedskjæringen gått over tid. Anonymkode: 73696...db7 Jeg tror ikke du skjønner hva som diskuteres her. Nedskjæringer som går over tid er noe du bestemmer fra et kommunalt kontor i fredstid. Mens du sitter og vurderer tidsintervaller på nedskjæringer blir mennesker skutt og drept. En kan tenke at enkelte faktisk kunne trengt en krig for å våkne. Krig er ikke byråkrati. Anonymkode: 1852f...b92 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #27 Del Skrevet 10 timer siden Hvis noen har blod på hendene i den vestlige hemisfæren, er det i såfall vesteuropeiske politikere som skyver Ukraina foran seg inn i en krig Ukraina ikke kan vinne. Anonyme kilder i det Hvite Hus, sendte i natt melding til utvalgte medier om at støtten til Ukraina var satt på vent som følge av et intervju Zelenskyj ga til AP i helgen. Der uttaler Zelenskyj at han er villig til å føre krig i mange år til. Det er på den bakgrunnen at støtten nå er midlertidig frosset frem til Zelenskyj viser forhandlingsvilje. Det skal påpekes at støtten til Zelenskyj i hjemlandet nærmer seg et foreløpig bunnivå, og at fremtredende ukrainske politikere som MP Oleksandr Dubinsky krever Zelenskyjs avgang. Det er også lekket fra det Hvite Hus i samme melding, at President Trump IKKE er innstilt på at Ukraina skal avstå store landområder og slett ikke har tenkt til å la Putin slippe lett unna, men at det ikke nytter å føre fredssamtaler når den ene parten (Zelenskyj) nærmest har forpliktet Ukraina til videre krig. Det gjøres jo virkelig en iherdig innsats fra amerikanernes side for å i det minste forsøke å forhandle frem en fredsavtale. Zelenskyj sitter jo som en propp i systemet, og jeg tenker at en som så til de grader mangler evnen til diplomati finkt kunne vært byttet ut med noen andre. Anonymkode: 31797...a63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #28 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Den du svarer snakker om nødhjelp og bistand. Ikke krig. Din logikk er iskald, skummel og mørk. Fri meg fra ideologier som din. Den holder antagelig hos deg og dine meningsfeller inntil det er dere selv som rammes. Dere er helt ok med at "noen" må lide eller ofres så lenge det ikke er dere selv. Du vet at graden av sivilisasjon lar seg måle på hvordan et samfunn tar seg av sine svakeste? Anonymkode: 73696...db7 Min logikk er den som styrer livet. Det vi diskuterer er nødhjelp og bistand i en krig. Spar meg for det skumle og dystre menneskesynet ditt. Jeg er ikke en millimeter ondere enn deg. Anonymkode: 1852f...b92 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #29 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke du skjønner hva som diskuteres her. Nedskjæringer som går over tid er noe du bestemmer fra et kommunalt kontor i fredstid. Mens du sitter og vurderer tidsintervaller på nedskjæringer blir mennesker skutt og drept. En kan tenke at enkelte faktisk kunne trengt en krig for å våkne. Krig er ikke byråkrati. Anonymkode: 1852f...b92 Nok en gang. Vi snakker om bistandsarbeid. Ikke krigen i Ukraina. Anonymkode: 73696...db7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis noen har blod på hendene i den vestlige hemisfæren, er det i såfall vesteuropeiske politikere som skyver Ukraina foran seg inn i en krig Ukraina ikke kan vinne. Anonyme kilder i det Hvite Hus, sendte i natt melding til utvalgte medier om at støtten til Ukraina var satt på vent som følge av et intervju Zelenskyj ga til AP i helgen. Der uttaler Zelenskyj at han er villig til å føre krig i mange år til. Det er på den bakgrunnen at støtten nå er midlertidig frosset frem til Zelenskyj viser forhandlingsvilje. Det skal påpekes at støtten til Zelenskyj i hjemlandet nærmer seg et foreløpig bunnivå, og at fremtredende ukrainske politikere som MP Oleksandr Dubinsky krever Zelenskyjs avgang. Det er også lekket fra det Hvite Hus i samme melding, at President Trump IKKE er innstilt på at Ukraina skal avstå store landområder og slett ikke har tenkt til å la Putin slippe lett unna, men at det ikke nytter å føre fredssamtaler når den ene parten (Zelenskyj) nærmest har forpliktet Ukraina til videre krig. Det gjøres jo virkelig en iherdig innsats fra amerikanernes side for å i det minste forsøke å forhandle frem en fredsavtale. Zelenskyj sitter jo som en propp i systemet, og jeg tenker at en som så til de grader mangler evnen til diplomati finkt kunne vært byttet ut med noen andre. Anonymkode: 31797...a63 Trump ønsker kun en nobels fredspris og er villig til å ofre Ukraina for å få den. Man inviterer ikke presidenten av det invaderte landet for en samtale om fred hvis Ukraina gir fra seg mineraler, uten en garanti for at freden faktisk skjer. Trump nektet videre garanti. Putin har jo tidligere hoppet bukk over våpenhvile og avtaler så hvorfor skulle han ikke gjøre det nå også. Zelenskyj er villig til å gi fra seg mineraler og stopp krigen, HVIS han får en garanti fra usa. Set nekter de. i tillegg ligger det en garanti fra USA allerede fra 1994 hvor Frankrike, usa og Uk lovet hjelp til Ukraina mot at de ga fra seg atombombene sine. Russland hadde aldri invadert Ukraina nå hvis Ukraina fortsatt hadde atombomber. Ukraina er i denne ufattelige situasjonen nettopp pga avtalen fra 1994. Anonymkode: 80c84...11f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Min logikk er den som styrer livet. Det vi diskuterer er nødhjelp og bistand i en krig. Spar meg for det skumle og dystre menneskesynet ditt. Jeg er ikke en millimeter ondere enn deg. Anonymkode: 1852f...b92 Nei. Ikke bistandsarbeid i en krig. Mennesker som sulter og dør. https://apnews.com/article/usaid-cuts-hunger-sickness-288b1d3f80d85ad749a6d758a778a5b2 Anonymkode: 73696...db7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 10 timer siden Forfatter #32 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg vet godt hvilke kilder du er et sluttprodukt av. Du er ikke alene. Det er en ensidig propaganda. Jeg har vel svart på spørsmålet ditt allerede. Fred er viktigere enn holdbarhetsdatoen på forsyninger. Så ja, det er klokt å gjøre noe som til slutt vil få positive konsekvenser. Mitt spørsmål til deg er hva sier du og dine om Trump får forhandlet fram fred før sommeren? Det er et retorisk spørsmål. For jeg vet svaret, da blir det helt stille. Og alt fokus vil flyttes til hvor gal Trump er som har innført toll. Anonymkode: 1852f...b92 Du lager deg en forestilling om at de som er uenige med deg ikke har skjønt hva som skjer. Det er en form for diskusjon som er fordummende og man kommer ikke noe sted ved å fortsette. Jeg spør om du syns det er klok å kutte all bistand over natten? At de vil redusere eller slutte med bistand er en ting, men å skru igjen kranen uten noen form for varsel slik at matvarer som kunne reddet mange mennesker råtner på lager og folk blir stående uten jobb og inntekt over natten. Hadde det ikke vært bedre å gi dem litt frist, for eksempel en mnd? Om det blir fred blir jeg selvsagt overlykkelig! Hva antyder du, egentlig? At jeg heller vil at folk skal dø i krig enn at Trump får rett? Jeg tror du overfører dine holdninger til meningsmotstandere til meg. Jeg vil ikke ofre noen for å bevise at jeg har rett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #33 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Tror du tar feil som vanlig. Trump er ikke en lite intelligent mann som er hatet av hele verden slik dine kilder forteller deg. Trump kan forhandling. Trump har et mål, og det er fred. Han bryr seg ikke om bagateller som holdbarhetsdato på forsyninger. Fred kommer foran alt. Og da må en avtale på plass, en avtale alle parter ønsker å respektere. Trump er ikke en naiv klovn som Merkel og andre forhandlere fra EU, eller journalistene som forsyner deg med "kunnskap". EU-forhandlere har sittet stille og sett på mens avtale etter avtale brytes av Putin. Trump smyger seg innpå Putin, det er måten å gjøre det på. Anonymkode: 1852f...b92 Trump er ikke opptatt av fred. Trump er opptatt av penger, makt og frykt. Han ønsker ikke respekt, han vil at folk skal frykte ham. Han ønsker å gjøre det han vil, når han vil, uten å måtte oppføre seg eller gi noe tilbake. Han beundrer Putin som kan gjøre alt dette inkludert ta seg tilrette i andre land. Trump ser på en hver situasjon som en transaksjon. Det er ikke snakk om å gjøre noe til det beste for alle, men for seg selv. Nå oppfører han seg som en mafiaboss som krever beskyttelsespenger. Han fikk ikke det han ville i første runde og nå øker han trusselen/sanksjonene. Den eneste som vinner på dette er Russland. Trump (og Musk) fjerner også uavhengige offentlige ansatte. Disse erstattes med lydige undersotter. Jobber som tidligere var trygge og politisk uavhengig forsvinner på dagen og sier du mot Trump vises du døren. USA var tidligere en alliert man kunne stole på. Som var opptatt av en fri verden med ytringsfrihet og sannhet. Nå kan de ikke lenger stoles på. De plasserer seg mer og mer sammen med diakatorer. De går over lik, oppfører seg brutalt og som en mafiaorganisasjon og de prøver å skrive om og vinkle sannheten slik det gjøres i land som Russland. Det begynte med Fake News, men nå tar det enda mer av i feil retning. Vi kan ikke lenger regne med USA og det vil ta lang tid for USA å reparerer sitt omdømme. Fortsetter Trump slik han holder på, vil det også ta lang tid før de får bygget opp sitt eget land. Et land der man har ytringsfrihet uten trussel om å miste jobben om man ikke er en lydig undersott. I USA er det ekstra viktig å ikke miste jobben for da mister man også forsikring og helsehjelp. Håper det snart er noen voksne i USA som går sammen og gjør et opprør for her går det feil vei i rekordfart. Anonymkode: 770e4...d37 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er de svakeste som må betale for dette. Men til og med dette er greit i deres øyne, for en galskap. Anonymkode: ebfe2...2aa Hmm. Du må se dette i sammenheng med den voldsomme utenlandsgjelden som USA har. De står i fare for å ikke kunne innfri sine lån, og det vil få enorme konsekvenser ikke bare for USA men for hele verdenssamfunnet. Jeg hørte en økonomisk ekspert antyde rente her hjemme på opp til 30% dersom det skulle skje. Er det veldig solidarisk med de svakeste i samfunnet tenker du? Når USA kutter bistand, innfører tollsatser og slanker offentlige etater, så har det bla sammenheng med den voldsomme utenlandsgjelden som USA har pådratt seg over årene. Anonymkode: 31797...a63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #35 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Min logikk er den som styrer livet. Det vi diskuterer er nødhjelp og bistand i en krig. Spar meg for det skumle og dystre menneskesynet ditt. Jeg er ikke en millimeter ondere enn deg. Anonymkode: 1852f...b92 Hvor står det at hi sin tråd kun handler om nødhjelp og bistand i en krig? Anonymkode: ebfe2...2aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #36 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nok en gang. Vi snakker om bistandsarbeid. Ikke krigen i Ukraina. Anonymkode: 73696...db7 Hvis det er snakk om generell bistand så er jeg enig i at det er dramatisk og feil, og at det rammer de som ikke burde rammes. Da burde den skjedd gradvis, eller på andre måter. Jeg skjønner at USA ønsker en gjennomgang av sine utgifter, men å stenge ned hele systemet er helt feil, og alt for dramatisk. Selv om konsekvensene viser (alt for tydelig dessverre) hvor viktig "onde" USA faktisk er, innenfor bistandsarbeid. Anonymkode: 1852f...b92 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #37 Del Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor står det at hi sin tråd kun handler om nødhjelp og bistand i en krig? Anonymkode: ebfe2...2aa USA sin statsgjeld er nå like stor som hele den amerikanske økonomien. De har ikke råd til å fortsette som tidligere. Sånn er det dessverre bare. Anonymkode: 31797...a63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #38 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Trump er ikke opptatt av fred. Trump er opptatt av penger, makt og frykt. Han ønsker ikke respekt, han vil at folk skal frykte ham. Han ønsker å gjøre det han vil, når han vil, uten å måtte oppføre seg eller gi noe tilbake. Han beundrer Putin som kan gjøre alt dette inkludert ta seg tilrette i andre land. Det er ikke nødvendig å lese mer etter ditt første avsnitt. Om du tror på dette da er du fullstendig forskrudd. Anonymkode: 1852f...b92 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #39 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hmm. Du må se dette i sammenheng med den voldsomme utenlandsgjelden som USA har. De står i fare for å ikke kunne innfri sine lån, og det vil få enorme konsekvenser ikke bare for USA men for hele verdenssamfunnet. Jeg hørte en økonomisk ekspert antyde rente her hjemme på opp til 30% dersom det skulle skje. Er det veldig solidarisk med de svakeste i samfunnet tenker du? Når USA kutter bistand, innfører tollsatser og slanker offentlige etater, så har det bla sammenheng med den voldsomme utenlandsgjelden som USA har pådratt seg over årene. Anonymkode: 31797...a63 Det er det å stenge det over natten uten forvarsel det reageres på. Anonymkode: ebfe2...2aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #40 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Trump ønsker kun en nobels fredspris og er villig til å ofre Ukraina for å få den. Man inviterer ikke presidenten av det invaderte landet for en samtale om fred hvis Ukraina gir fra seg mineraler, uten en garanti for at freden faktisk skjer. Trump nektet videre garanti. Putin har jo tidligere hoppet bukk over våpenhvile og avtaler så hvorfor skulle han ikke gjøre det nå også. Zelenskyj er villig til å gi fra seg mineraler og stopp krigen, HVIS han får en garanti fra usa. Set nekter de. i tillegg ligger det en garanti fra USA allerede fra 1994 hvor Frankrike, usa og Uk lovet hjelp til Ukraina mot at de ga fra seg atombombene sine. Russland hadde aldri invadert Ukraina nå hvis Ukraina fortsatt hadde atombomber. Ukraina er i denne ufattelige situasjonen nettopp pga avtalen fra 1994. Anonymkode: 80c84...11f Heller ikke et eneste Europeisk land har gitt noen form for garanti til Ukraina. Vet du hvorfor? De kan ikke gjøre det av hensyn til egen sikkerhet. Å skulle garantere for et land som Ukraina, gjennomkorrupt og fullt av grupperinger staten ikke har kontroll på og som hater Russland, ja det er som å kausjonere for en bekjent med notoriske betalingsproblemer. Anonymkode: 31797...a63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #41 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvor står det at hi sin tråd kun handler om nødhjelp og bistand i en krig? Anonymkode: ebfe2...2aa Krig nevnes i tredje avsnitt av HI. Og diskusjonen vinkles mot krigen i Ukraina. Anonymkode: 1852f...b92 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #42 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er det å stenge det over natten uten forvarsel det reageres på. Anonymkode: ebfe2...2aa Uten forvarsel var vel å trekke det langt. Dette var jo noe av det Donald Trump gikk til valg på. Allekevel virke mange like forbauset hver gang noen faktsik står ved det de har sagt. Anonymkode: 31797...a63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #43 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Krig nevnes i tredje avsnitt av HI. Og diskusjonen vinkles mot krigen i Ukraina. Anonymkode: 1852f...b92 Det betyr ikke at tråden kun handler om krig. Du vinkler alt mot Ukraina okke som. Du siterer meg og raljerer om krigen i Ukraina, enda jeg ikke har nevnt den med et eneste ord. jeg er helt klar på at jeg snakker om Trumps kutt b nistand ute i resten av verden. Anonymkode: ebfe2...2aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 9 timer siden Forfatter #44 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Uten forvarsel var vel å trekke det langt. Dette var jo noe av det Donald Trump gikk til valg på. Allekevel virke mange like forbauset hver gang noen faktsik står ved det de har sagt. Anonymkode: 31797...a63 Syns du det var klokt å avslutte over natten? Hadde det ikke vært litt bedre å gi folk og organisasjoner tid til å områ seg og ikke minst sørge for at mat som kunne mettet tusenvis gikk til spille? Bare en måneds varsel hadde vært bedre enn denne trangen til å signere presidentordre i rekordfart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #45 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Heller ikke et eneste Europeisk land har gitt noen form for garanti til Ukraina. Vet du hvorfor? De kan ikke gjøre det av hensyn til egen sikkerhet. Å skulle garantere for et land som Ukraina, gjennomkorrupt og fullt av grupperinger staten ikke har kontroll på og som hater Russland, ja det er som å kausjonere for en bekjent med notoriske betalingsproblemer. Anonymkode: 31797...a63 Budapest memorandum er en avtale hvor Russland, USA og Storbritannia vil respektere Ukrainas uavhengighet og grenser. Signert i 1994 og førte da til at Ukraina ga fra seg sine atomvåpen. Russland har invadert Ukraina til tross for denne avtalen og USA snur ryggen til? Går det an å dolke noen mer i ryggen? Hadde Russland respektert avtalen hadde ikke dette skjedd, og hadde avtalen ikke blitt underskrevet ville det heller ikke skjedd, da Ukraina fortsatt ville hatt atomvåpen. usa er pliktig til å hjelpe Ukraina nå. Anonymkode: 80c84...11f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #46 Del Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Budapest memorandum er en avtale hvor Russland, USA og Storbritannia vil respektere Ukrainas uavhengighet og grenser. Signert i 1994 og førte da til at Ukraina ga fra seg sine atomvåpen. Russland har invadert Ukraina til tross for denne avtalen og USA snur ryggen til? Går det an å dolke noen mer i ryggen? Hadde Russland respektert avtalen hadde ikke dette skjedd, og hadde avtalen ikke blitt underskrevet ville det heller ikke skjedd, da Ukraina fortsatt ville hatt atomvåpen. usa er pliktig til å hjelpe Ukraina nå. Anonymkode: 80c84...11f Men Budapest- avtalen er ji ingen sikkerhetsgaranti. Hvor har du det fra? Anonymkode: 31797...a63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #47 Del Skrevet 8 timer siden MissSaigon skrev (1 time siden): Du lager deg en forestilling om at de som er uenige med deg ikke har skjønt hva som skjer. I likhet med 99,9 % av resten av brukerne på dib. Jeg kan ikke huske sist jeg IKKE ble møtt med «du har ikke forstått noen ting», «jeg foreslår at du leser deg opp» eller «herregud, følger du ikke med??» når jeg uttrykte uenighet om et eller annet. Anonymkode: 6b74b...3ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #48 Del Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men Budapest- avtalen er ji ingen sikkerhetsgaranti. Hvor har du det fra? Anonymkode: 31797...a63 Avtalen heter Memorandum on security assurances in connection with Ukraine’s accession to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons og det er beskrevet i tittelen at avtalen er en sikkerhetsgaranti. Men du har rett i at avtalen ikke beskriver hva som vil skje hvis avtalen blir brutt. Men det er jo helt klart en forpliktelse blant alle partnerne i denne avtalen. Anonymkode: 80c84...11f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #49 Del Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): I likhet med 99,9 % av resten av brukerne på dib. Jeg kan ikke huske sist jeg IKKE ble møtt med «du har ikke forstått noen ting», «jeg foreslår at du leser deg opp» eller «herregud, følger du ikke med??» når jeg uttrykte uenighet om et eller annet. Anonymkode: 6b74b...3ad Så da kjører du samme tilbake? Det gir jo ingen mening. Anonymkode: 80c84...11f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #50 Del Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så da kjører du samme tilbake? Det gir jo ingen mening. Anonymkode: 80c84...11f Nei, hvor tar du det fra? Anonymkode: 6b74b...3ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452964-det-kommer-til-%C3%A5-dryppe-blod-fra-hendene-hans/page/2/#findComment-150190510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå