Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er perfeksjonister - hvordan ønsker dere at andre skal forholde seg til det? Hvordan forholder dere dere til andre, som har en ulik standard?

Jeg har den siste tiden måtte samarbeide med en perfeksjonist. Det vi samarbeider om, er noen bestillinger/leveranser av manuelt lagde produkter. Vedkommende er ikke fornøyd før alt er prikkfritt slik vedkommende så det for seg. Dette fører til at vedkommende nesten konstant er misfornøyd og det er en negativ stemning. Vedkommende er også konfliktsky og ønsker hele tiden at jeg skal klage (få nytt produkt eller avslag). jeg mener at vedkommende har urelatiske forventninger og Jeg er ikke interessert i å klage på noe jeg synes er mer enn godt nok.

Det hender at det kommer et og annet produkt som vedkommende synes er perfekt. Dette brukes som forklaring på at perfekt er mulig. Vedkommende mener at alle burde være slik og vil klage på alle de andre. Jeg mener derimot at de andre også er mer enn bra nok. At ettersom dette er manuelle produkter så kan ikke alle bli helt plettfrie slik vedkommende ønsker. I tillegg er det fargenyanser i naturdelen av produktet og slik er bare verden. Skulle alle produktene hatt samme fargenyanser og vært plettfrie, hadde det vært en helt annen pris for da hadde det vært enormt mye svinn. 

Vedkommede er egentlig en grei person, så jeg ønsker jo å få til en dynamikk som fungerer. Noen som har noen tips til hvordan vi kan få løftet stemningen og hvordan vi kan fordele oppgaver og forholde oss til leveransene når vi har ulik standard?

Anonymkode: 6f359...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...