Gå til innhold

Leggetid 6.trinn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når må hun opp? Det finnes jo dem som må opp 06.00 for å rekke skolen. Da må de naturlig vis legge seg tidligere enn de som ikke trenger  stå opp gør 08.00.

Anonymkode: 8aff7...e87

Mine la seg foresten 21.00 på den tiden.

Annonse

Min er et år eldre (altså blir 13 i år). Han går på badet ca 2130 på hverdager og rundt midnatt i helgene. Han sover lenge i helgene, til omkring 11 hvis han ikke blir vekket. Derfor får han være lenge oppe også. 

Anonymkode: 9bc56...d00

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Når må hun opp? Det finnes jo dem som må opp 06.00 for å rekke skolen. Da må de naturlig vis legge seg tidligere enn de som ikke trenger  stå opp gør 08.00.

Det er bare å svare på det som spørres om. Svaret ditt endrer seg ikke om mitt barn står opp 6 eller 7. Jeg har full kontroll over andre opplysninger som ikke er relevante for å svare på det enkle spørsmålet, altså når legger andre barn seg som er jevngamle. 

Anonymkode: 7804e...ae3

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er bare å svare på det som spørres om. Svaret ditt endrer seg ikke om mitt barn står opp 6 eller 7. Jeg har full kontroll over andre opplysninger som ikke er relevante for å svare på det enkle spørsmålet, altså når legger andre barn seg som er jevngamle. 

Jeg svarte på det, men det er ganske uinteressant når barn legger seg hvis man ikke vet når de må opp. Det vesentlige er jo hvor mange timer søvn de får.

Han blir 12 i juli og legger seg 21:30, det har han gjort en stund. Han trenger melatonin for å sove, så å legge seg noe tidligere er dødfødt. Søskna var i seng senest 20:30 i den alderen. 
Han står opp rundt 7:30
I helgene legger han seg rundt midnatt, men sover dertil mer da, så det er greit.

Anonymkode: ee08a...476

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg svarte på det, men det er ganske uinteressant når barn legger seg hvis man ikke vet når de må opp. Det vesentlige er jo hvor mange timer søvn de får.

Nei, ikke i mitt tilfelle, og det er jo jeg som spør. Her er det sånn at "alle andre" legger seg kl 22-23, og jeg ønsker å vite hva som er normalen. Om jeg er for streng, for jeg ønsker at mitt barn skal legge seg 21.30(slukke lyset). 

Har ingen betydning når deres barn står opp, eller hvor mange timer søvn de får. 

Min går i 5.klasse nå, fyller 11 til sommeren. I 5.klasse har hun lagt seg cirka 21 på hverdager, leser eller hører lydbok en stund og sovner nok ikke før 21.30 hvertfall og jeg tenker vi fortsetter med samme tid til høsten også. I helgene varierer det litt, men legger seg som regel mellom 22-23, kun unntaksvis at hun er oppe lenger enn 23 i helgene. Med disse liggetidene klarer hun fint å våkne og stå opp 06.45 på hverdager og i helgene sover hun lenger, gjerne til 09-0p.30, men klarer fint å stå opp f.eks. 08 f.eks. hvis vi skal noe spesielt. 

Anonymkode: 4e253...542

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nei, ikke i mitt tilfelle, og det er jo jeg som spør. Her er det sånn at "alle andre" legger seg kl 22-23, og jeg ønsker å vite hva som er normalen. Om jeg er for streng, for jeg ønsker at mitt barn skal legge seg 21.30(slukke lyset). 

Har ingen betydning når deres barn står opp, eller hvor mange timer søvn de får. 

Spørsmålet må jo uansett bære at barnet får nok søvn. Da er det like viktig når de står opp som når de legger seg. Mine barn trengte mellom 10 og 11 timer søvn for å fungere optimalt da de var på den alderen. De var ganske normale der.

Barn 5.trinn og barn 7.trinn. 5.trinn, legger seg 21.00 i uka. Barn 7.trinn legger seg 21.30 i uka. I helgene legger seg alt mellom klokka 23-02. Kan bli enda seinere i lange ferier, hvis vi er ute på noe, har besøk osv. Vi har ikke noen fast leggetid når det ikke er hverdag. Står opp 7 i ukedager, sover lengre i helgene/ferier.

Anonymkode: 3570d...32b

De la seg kl 21.30 når de var på den alderen. Ikke alltid de sovnet, men de var på rommet ferdig stelt og i seng.

Jeg har aldri vært så nøye på når de slukker lyset, det gjør de når de er trøtte. Men de har hverken TV eller mobil på rommet, så er de våkne må de lese i en god gammeldags bok, og det er begrenset hvor lenge de gjør det.

I helgene legger de seg samtidig med meg, ca kl 23.

Anonymkode: 8d269...a06

6. Klassing. I seng 21.30. Lyset av kl.22. Sovner fort. Vekkes 7.30. I helger praktiserer vi ikke fast leggetid. Kommer an på om det er noe spesielt vi skal. Stort sett er regelen at så lenge det er stille nok når førstemann i huset vil legge seg, så kan de være våken til de stuper, men på rommene sine😆

Anonymkode: f9c19...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...