Gå til innhold

Dumt av Europa å ikke ha sikret seg et stort nok forsvar - de har hele tiden belaget seg på at USA skal redde oss

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hjelp meg da, gi meg den lange listen over hvor grusomt krigersk og aggressiv USA har vært, for egen vinnings skyld

USA har en lang historie hvor de har bidratt med militær hjelp, andre verdenskrig er mest kjent og verdsatt, og Ukraina er det mest aktuelle tilfellet. Mange diktatur er styrtet og eneveldige ledere er blitt fjernet. Krig er en skitten affære og nesten alltid en siste nødløsning. At du ser bare skitten, og at USA har skylden, ligger i de knallrøde fordommene dine. 

Anonymkode: 5b47e...de1

Hvis du ser nøye etter har alle de eneveldige lederne blitt nettopp dette pga støtte fra USA, f.eks. Sadam Hussain...og så fjernes de når det passer seg, og hele landet bombes til ruiner i prossessen, men ja ja...det er ikke så farlig. Og hvis du tror USA har edle hensikter og kjemper for demokratiet, er du mer enn naiv, de fyller bare egne lommer ved å rane andre lands naturressurser.

Så det Trump gjør nå er ikke noe nytt, han bare sier høyt hvorfor og pynter ikke på det med flotte ord som andre politikere, fordi han ikke er politiker og vet at konsekvensene er de samme, så hvorfor late som, han vil ha naturressursene til Ukraina. Vanskelig for europere å svelge.

Anonymkode: 575a6...5b7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hjelp meg da, gi meg den lange listen over hvor grusomt krigersk og aggressiv USA har vært, for egen vinnings skyld

USA har en lang historie hvor de har bidratt med militær hjelp, andre verdenskrig er mest kjent og verdsatt, og Ukraina er det mest aktuelle tilfellet. Mange diktatur er styrtet og eneveldige ledere er blitt fjernet. Krig er en skitten affære og nesten alltid en siste nødløsning. At du ser bare skitten, og at USA har skylden, ligger i de knallrøde fordommene dine. 

Usa er jo kjent for å være verdenspoliti. Å tro at de er det av bare edle hensikter er bare rart.

Anonymkode: f4f8e...ea9

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er skremmende hvor manipulerte Trimp supportere er, Fremstiller han som en snill omkel son bare vil alles beste uten noen baktanker.

Jeg kan ikke si jeg liker Trump, men dessverre så er ting blitt litt for polarisert andre veien til og med i media. Jeg skulle ønske vi kunne hatt en nyhetskanal som kunne holde hodet kaldt og puste med magen. 

Jada fyren gjør mye dumt og han er sikkelig uspiselig, det er nok noe de fleste helt enig i. Problemet nå er at Europa holder på å hisse på seg en krig på egenhånd og det uten et sikkelig forsvar. Avisene skriver med krigs-typer og Europas ledere hiver seg på bølgen. 

For en del Europeiske ledere er dette en gavepakke. Eksempelvis for Macron, Starmer og Støre. De har alle problemer på hjemmebane med høye strømpriser og manglende integrering av flyktninger/asylsøker. Da er det veldig fint med en felles fiende utad. 

Vi har latt amerikanske skattebetalere tatt regningen for våres dårlige politikk på hjemmebane og det er nå ikke greit. Vi har gitt u-hjelp til Kina mens familier i USA bor på gaten. Det er på høy tid med en ny politikk. 

Anonymkode: 08b17...fdf

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke si jeg liker Trump, men dessverre så er ting blitt litt for polarisert andre veien til og med i media. Jeg skulle ønske vi kunne hatt en nyhetskanal som kunne holde hodet kaldt og puste med magen. 

Jada fyren gjør mye dumt og han er sikkelig uspiselig, det er nok noe de fleste helt enig i. Problemet nå er at Europa holder på å hisse på seg en krig på egenhånd og det uten et sikkelig forsvar. Avisene skriver med krigs-typer og Europas ledere hiver seg på bølgen. 

For en del Europeiske ledere er dette en gavepakke. Eksempelvis for Macron, Starmer og Støre. De har alle problemer på hjemmebane med høye strømpriser og manglende integrering av flyktninger/asylsøker. Da er det veldig fint med en felles fiende utad. 

Vi har latt amerikanske skattebetalere tatt regningen for våres dårlige politikk på hjemmebane og det er nå ikke greit. Vi har gitt u-hjelp til Kina mens familier i USA bor på gaten. Det er på høy tid med en ny politikk. 

Fint og fornuftig tenkt. Trump er ikke spesielt sjarmerende nei, men han har en dritjobb å gjøre, og han er innstilt på å gjøre den. De pinglene som styrer Europa gidder han ikke vente lenger på. Enten løser han det, eller så trekker han USA helt ut.

For USA handler det først og fremst om fred og gode handelsbetingelser i verden. Det forutsetter en fred på et så stort og viktig kontinent som Europa. Slik burde alle tenke. Dessverre sitter lederne i Europa bare og prater om hvor alvorlig alt er, og hvor dramatisk og farlig alt er. Trump har fokus på å få en løsning så raskt som mulig. Selv det er alvorlig og sjokkerende for lederne i Europa.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nå har det ikke bare vært "våres" politikk, det var også USAs politikk inntil nylig og de har like mye ansvar.

Ellers er jeg enig, politikerne i europa bør stoppe opp og tenke på konsekvensene av fortsatt krig, det er åpenbart at Russland ikke taper med det første, i motsetning til det som har blitt fortalt oss siden krigen startet.

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Usa er jo kjent for å være verdenspoliti. Å tro at de er det av bare edle hensikter er bare rart.

Å tro at noen tror det er rart. Ingen jobber vel gratis, hvorfor skulle USA gjøre det? Gjør de en god innsats for verdensfreden bør de ha noe igjen for det. Spesielt dersom de er involvert i land langt unna egne grenser.

USA kan enkelt dempe konflikter fordi alle vet at det ikke er det lureste å sette seg opp mot en så mektig makt, verken militært eller økonomisk. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvis du ser nøye etter har alle de eneveldige lederne blitt nettopp dette pga støtte fra USA, f.eks. Sadam Hussain...og så fjernes de når det passer seg, og hele landet bombes til ruiner i prossessen, men ja ja...det er ikke så farlig. Og hvis du tror USA har edle hensikter og kjemper for demokratiet, er du mer enn naiv, de fyller bare egne lommer ved å rane andre lands naturressurser.

Så det Trump gjør nå er ikke noe nytt, han bare sier høyt hvorfor og pynter ikke på det med flotte ord som andre politikere, fordi han ikke er politiker og vet at konsekvensene er de samme, så hvorfor late som, han vil ha naturressursene til Ukraina. Vanskelig for europere å svelge.

Du har en veldig enkel verdensanskuelse, og et syn på USA som er preget av mistro og fremmedfrykt. Det er lett å kjenne igjen alle de klassiske motivene fra raddiser på venstresiden. De som bare ser imperialisten som skal knuse de fattige for å bli enda rikere selv. Uansett hvor dumt det høres ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...