Gå til innhold

Ett spm til dere med tenåringsjenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fyller 16 år i år. Da hun var 14 år, var hun kjæreste med en gutt i nesten ett år. Det ble slutt, men de forble venner. Det er litt gnister mellom de, men de er ikke kjærester.

Han er ett år eldre enn henne. En nydelig, snill gutt. 

Nå vil hun at han skal sove her til helgen. Han har aldri overnattet her før.

Ja eller nei.

Jeg har sagt nei, men av en eller annen grunn vakler jeg litt inni meg.

Anonymkode: b67d1...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sagt nei! Hvorfor skulle han plutselig sove over? Bor han langt fra dere?

Anonymkode: 58da1...427

Skrevet

Foreldrene hans skal ha selskap, og da vil han ikke være hjemme. Så ikke noe stor grunn

Han kan sove hos kompiser også.

Skrevet

Jeg hadde sagt ja. Hvorfor ikke? Hvis de skal ha sex er det jo mye bedre om de har det i trygge omgivelser edru, enn på en fest et sted eller på skoletoalettet. 

Anonymkode: a02ab...529

Skrevet

Jeg ser ikke problemet, de er 16 og 17 år gamle, om de bare ønsker å sove sammen eller å ha sex spiller ingen rolle. De er gamle nok til å ta det valget selv.

Anonymkode: fecdb...8ad

Skrevet

Datter på prevensjon= ja

I tillegg viktig at hun er trygg på han, og at hun ikke føler at hun ev blir presset til noe hun ikke har lyst til. 

Datteren min er 15 og har kjæreste. De overnatter hos hverandre hver helg. 

Anonymkode: 3993e...d2b

Skrevet

Jeg hadde sagt ja😊

Og liker du gutten hadde det vel vært positivt om de fant tilbake igjen 😊

Anonymkode: d2bbb...c32

Skrevet

Jeg ville sagt ja. Har en datter som blir 16 år i år med kjæreste som er et år eldre. Hun har ikke ønsket å ha han her over natten enda, men når hun er klar sier jeg ja. De er jo alene sammen her etter skolen, så ser ikke hva annet som kan skje på natten.

Anonymkode: 9f89c...a40

Skrevet

Hun er jo ikke 16 år enda. Vi har som en regel at de skal være fylt 16. Og ja, vi vet de kan ha sex alle andre steder. 

Anonymkode: 8a6da...a03

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hun er jo ikke 16 år enda. Vi har som en regel at de skal være fylt 16. Og ja, vi vet de kan ha sex alle andre steder. 

Hadde sagt nei, siden de hverken er kjærester og hun fortsatt 15 år. 
siden det også har vært gnisninger så kan det være lurt å droppe overnatting men heller ha kontakt ellers. Dilemma dette, godtar hun et nei? Eller vil hun presse på og mase og lage masse greier? 

Anonymkode: e76ae...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

siden det også har vært gnisninger så kan det være lurt å droppe overnatting men heller ha kontakt ellers. Dilemma dette, godtar hun et nei? Eller vil hun presse på og mase og lage masse greier? 

Ikke HI du siterer, men vi sa klart I fra at overnatting er ikke aktuelt før de er 16. Det var aldri et spørsmål eller en diskusjon på det.  Jenta vår ble sammen med kjæresten når hun var 14 og han 16, så det var ikke så enkelt, vi likte ikke det i starten, men det er det flere grunner til. Når blir de 17 og 19 år i år og er fortsatt sammen, det er jo hyggelig. 

Og igjen, er fullt klar over at sex kan de ha hvor som helst, men vi ville ikke legge til rette ved å si at hun som 14 åring skulle sove/ha sex sammen med en som var 2 år eldre. Vi hadde diverse regler og det fungerte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er alderen jeg holder litt på, jeg også. Hun er ikke fornøyd med ett nei, men er klok nok til å skjønne at det hjelper ikke å presse meg for at jeg skal endre mening. 

Skrevet

Loven er der av en grunn. Ikke hjelp dem å bryte den.

Anonymkode: 8fd48...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...