Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med barnevernsinstitusjon? 

Anonymkode: d1c9e...e05

Skrevet

Mener du som ansatt eller bruker?

Anonymkode: ff49d...d68

Skrevet

For ungdommene som bor der

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

For ungdommene som bor der

Du spør om det er folk her inne som har erfaring fra å selv være en ungdom på institusjon?

Anonymkode: ff332...6f1

Skrevet

Har bare hørt dritt 

Anonymkode: cd7aa...c0b

Skrevet

Hva lurer du egentlig på? Det finnes jo veldig mange forskjellige barneverninstitusjoner, det er akutt, det er institusjoner for ungdom som ikke har gode nok omsorgsforhold hjemme, for ungdom som ruser seg, og for ungdom med store utfordringer med å følge regler i samfunnet. Felles for dem alle er nok at ungdommen møter andre ungdommer med minst like store vansker som dem selv. På institusjonene jobber det i hovedsak folk som virkelig vil være hjelpsomme, og som er engasjert i ungdommenes liv. Hvis du ser Instukids på NRK får du et bilde av noen av de mest krevende ungdommene som bor på institusjon, og på hva som er utfordrende. 

Jeg har ikke bodd på institusjon selv, men har vært tett innpå ungdommer som av ulike grunner har vært på institusjon. Noen forteller om at de der har fått den tryggheten de manglet, og at de har skapt gode relasjoner til minst en voksen, og jeg har dessverre også skjønt at livet slett ikke ble bedre etter at de ble flyttet ut fra hjemmet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Har bare hørt dritt 

Anonymkode: cd7aa...c0b

Jeg har jobbet som miljøterapeut på barnevernsinstitusjon, som saksbehandler i barnevernsinstitusjon og som rådgiver i Bufetat. Altså jobbet med barn, ungdom og familier i mange ulike deler av barnevernet. Kan informere om at de aller fleste mottar god hjelp, også når det er ungdom som er svært vanskelig å hjelpe. 

Anonymkode: 08e3c...ce3

Skrevet

Jeg bodde selv on kort periode på barnevernsinstitusjon som ungdom. Det var få ungdommer der (vi var 6 stk) Kanskje det var dét som gjorde at det var en god stemning der...

Uansett - vi fant på mye koselig sammen. Spiste på cafe, så film, kino, badet osv. 

Anonymkode: 93552...3f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...