Anonym bruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Jeg må kjøpe brukt sykkel til sønnen min, men siden folk ikke klarer å skrive hvilken alder sykkelen passer til og jeg er for dum til å forstå hva de mener, så trenger jeg hjelp. Noen skrive hjulstørrelse i tommer, noen skriver rammestørrelse i tommer, noen skriver rammestørrelse i cm. Hva skal jeg ha? Gutt 9 år, 145 cm høy. Anonymkode: 4c7b0...449
Anonym bruker Skrevet 2. mars #2 Skrevet 2. mars 14-15’’ må prøve uansett vanlig triks - prøv i butikken, finn samme brukt Anonymkode: 620c2...db2
Anonym bruker Skrevet 2. mars #3 Skrevet 2. mars Når jeg velger "junior" på sykler på sidene til XXL, får jeg opp sykler i størrelse 20 og 24 tommer. Jeg tipper 24 blir riktig, men det er sikkert lurt å stikke innom en butikk og se hvor store sykler i de ulike størrelsene er. Da får du fort en idé om hva som er riktig. Anonymkode: b8f4a...563
Anonym bruker Skrevet 2. mars #4 Skrevet 2. mars Her: https://www.xxl.no/tips/gc/kjopshjelp/sykkel/hvordan-velge-riktig-barnesykkel?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=paid_search&utm_campaign=&utm_campaignid=21257771888&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-oszkbfraBGNl9GlKBpL4Z25MGi&gclid=Cj0KCQiAoJC-BhCSARIsAPhdfSjuHaOcEoMScUMgPgBJRQIC6Hny_QpDj8TpoB4sXsrVFj3ZBA802oUaAsN7EALw_wcB barnesykler måles i hjulstørrelse. Jo større hjul, jo lenger er det også mellom sete og styret. Jeg ville kanskje valgt 26 tommer, men det kommer også an på hvor lang rygg barnet har. Det beste hadde vært å ta han med i butikken og prøvd. Anonymkode: 18cb8...364
Anonym bruker Skrevet 2. mars #5 Skrevet 2. mars Kjøp en 26». Med liten/small ramme. 20» har man siste året i bhg og i 1. klasse (første sykkel med gir). De fleste lar barna sykle på alt for små sykler. Anonymkode: 67317...326
Anonym bruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Kjøp en 26». Med liten/small ramme. 20» har man siste året i bhg og i 1. klasse (første sykkel med gir). De fleste lar barna sykle på alt for små sykler. Anonymkode: 67317...326 Det stemmer ikke, tvert i mot har mange for store sykler. Jeg er ganske kort selv og vet godt hvor ubehagelig det er å sykle på en for stor sykkel. Anonymkode: b8f4a...563
monty12 Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Kjøp en 26». Med liten/small ramme. 20» har man siste året i bhg og i 1. klasse (første sykkel med gir). De fleste lar barna sykle på alt for små sykler. Anonymkode: 67317...326 Veldig mange lar barna sykle på altfor store sykler
Anonym bruker Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (17 timer siden): 14-15’’ må prøve uansett vanlig triks - prøv i butikken, finn samme brukt Anonymkode: 620c2...db2 Takk for tips 🙂 Anonymkode: 4c7b0...449
Anonym bruker Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (17 timer siden): Når jeg velger "junior" på sykler på sidene til XXL, får jeg opp sykler i størrelse 20 og 24 tommer. Jeg tipper 24 blir riktig, men det er sikkert lurt å stikke innom en butikk og se hvor store sykler i de ulike størrelsene er. Da får du fort en idé om hva som er riktig. Anonymkode: b8f4a...563 Problemet er at jeg vet at 24" vil passe, men det står 18" på finn.no og det er ikke mindre sykkel enn 24". Refereres nok til hjul og ramme? Noen skriver at den er 46 cm. Det er jo såvidt opp til leggen 😆 selv om det sikkert er rammen som er 46 cm, så sier ikke det meg noe siden jeg ikke vet hvor høyt opp rammen begynner (str på hjulet). Bah... Anonymkode: 4c7b0...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå