Gå til innhold

Er du redd for krig i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg frykter ikke en konvensjonell krig med bomber og granater. Den vil være over på sekunder. Vi er alt for opptatte av interiør og kosedyr til at vi vil ødelegge alt med sprengstoff. Vi gir opp uten kamp.

Jeg er mer redd den krigen vi er inne i nå. Putin kan kutte strømmen til hvilket som helst land, da står vi der da, med hele livet i mobiltelefonene våre, som vi ikke kan lade.

Anonymkode: 1e61d...7bd

Man har solcelle og diesel- og bensinaggregat, det kommer til å gå helt fint. 

Anonymkode: 82789...1b5

Skrevet

Ikke redd, men vi ligger midt i skuddlinja mellom usa og Russland. Klart begge parter har interesse av å okkupere Norge dersom de vil krige mot hverandre. 
vi havnet i krig under 2. Verdenskrig nettopp pga beliggenhet på kartet, hvorfor skulle vi ikke rammes nå? 

Anonymkode: 7652f...b14

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke redd, men vi ligger midt i skuddlinja mellom usa og Russland. Klart begge parter har interesse av å okkupere Norge dersom de vil krige mot hverandre. 
vi havnet i krig under 2. Verdenskrig nettopp pga beliggenhet på kartet, hvorfor skulle vi ikke rammes nå? 

Fordi Russland hadde blitt bombet sønder og sammen før vi hadde skjønt at en krig i det hele tatt var i gang.

Anonymkode: 3d9c1...45d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fordi Russland hadde blitt bombet sønder og sammen før vi hadde skjønt at en krig i det hele tatt var i gang.

Mange scenarioer som kan skje. Ikke sikkert usa vil delta i det hele tatt. Kanskje står Europa mot Russland. Og hvilket land er perfekt å invadere for å ta Russland? Nøyaktig det som skjedde sist der var krig. Å tro at Norge ikke vil rammes er jo utopi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mange scenarioer som kan skje. Ikke sikkert usa vil delta i det hele tatt. Kanskje står Europa mot Russland. Og hvilket land er perfekt å invadere for å ta Russland? Nøyaktig det som skjedde sist der var krig. Å tro at Norge ikke vil rammes er jo utopi. 

Ja, og NATO hadde sikkert bare sittet og sett på en eventuell invasjon av Norge, right?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Man kan ikke snakke sammen når den ene parten nekter. Har du løsning på hvordan man skal få Putin i tale er jeg sikker på at FN og NATO vil høre fra deg. 

Joda, de må bare velge de rette ordene, men det vil de ikke. 

Anonymkode: d00c6...bf1

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Man har solcelle og diesel- og bensinaggregat, det kommer til å gå helt fint. 

Reodor Felgen vet råd😂. Men hva om internett kuttes? Da er ikke mobilen mye verdt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hva er de rette ordene da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at de gjerne vil at du deler din kunnskap med dem, for så langt har ikke diplomati ført frem. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Reodor Felgen vet råd😂. Men hva om internett kuttes? Da er ikke mobilen mye verdt.

Det er noe helt annet enn det du hevdet først. Det er ingen tvil om at vi har gjort oss utrolig sårbare når så og si hele livet er basert på Internettilgang. 

Skrevet

Nei jeg er ikke redd for krig, men jeg synes samtidig at det er fornuftig av Europa og Norge å ha sitt eget forsvar og ikke basere alt på onkel-USA skal komme og ta støyten for oss. 

Anonymkode: 1cc39...a41

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, og NATO hadde sikkert bare sittet og sett på en eventuell invasjon av Norge, right?

Selvfølgelig ikke, det er jo det jeg sier!  Men nå er NATO i ferd med å gå i oppløsning, hvis USA trekker seg ut. Men virker ikke helt som du følger med og skjønner hva jeg mener. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det fine med å være kvinne er at krig ikke er noe en trenger å frykte ☺️ Et problem for menn skapt av menn selv...

Anonymkode: 31d4a...df5

Tuller du? Du har ikke sønner, mann/kjæreste, brødre eller venner?

Anonymkode: f8a9e...802

Skrevet

Jeg er ikke redd for krig, men jeg er redd norske myndigheter vil bruke denne redselen blandt folk som brekk stang for å haste-melde Norge inn i EU. 

Anonymkode: 1cc39...a41

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er de rette ordene da?

Det er knapt utrolig at ingen av de kloke hodene i Europa har klart å forfatte en såpass intelligent mail til herr Putin enda at ikke denne konflikten er løst. Det er de smarteste blant oss på denne fronten, er det ikke? 
Eller så kan man jo bare lure på hvorfor? Kan det ha noe med penger å gjøre? Våpenindustrien? For vi tjener vel ikke penger på dette, gjør vi vel? Eller jo, vent litt… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er knapt utrolig at ingen av de kloke hodene i Europa har klart å forfatte en såpass intelligent mail til herr Putin enda at ikke denne konflikten er løst. Det er de smarteste blant oss på denne fronten, er det ikke? 
Eller så kan man jo bare lure på hvorfor? Kan det ha noe med penger å gjøre? Våpenindustrien? For vi tjener vel ikke penger på dette, gjør vi vel? Eller jo, vent litt… 

Men hva er de rette ordene mener du?

Anonymkode: ce0fe...1f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig ikke, det er jo det jeg sier!  Men nå er NATO i ferd med å gå i oppløsning, hvis USA trekker seg ut. Men virker ikke helt som du følger med og skjønner hva jeg mener. 

Sånn, forsøk å forholde deg saklig nå, du trenger ikke ty til hjelpeløsheter av typen «virker ikke som du følger med» bare fordi vi har ulikt syn på ting.

Hvorfor mener du NATO går i oppløsning bare fordi USA eventuelt trekker seg ut? USA er bare ett av mange NATO-land. Tror du ikke resten av NATO-landene hadde fint klart å stagge Russland, et Russland som står bom fast i Ukraina og mangler ressurser på absolutt alle plan?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men hva er de rette ordene mener du?

Jeg er ikke blant de ekstraordinært smarte menneskene i Europa. Jeg er kun en vanlig person med en helt gjennomsnittlig lønn i lille Norge.
Men jeg forstår at den eneste fornuftige veien fremover MÅ bli å snakke sammen!

Å rasle med atomvåpen-sablene, slik Europa gjør nå, er IKKE veien å gå. Bomber og granater er ALDRI løsningen. 

Er du ikke enig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke blant de ekstraordinært smarte menneskene i Europa. Jeg er kun en vanlig person med en helt gjennomsnittlig lønn i lille Norge.

Å rasle med atomvåpen-sablene, slik Europa gjør nå, er IKKE veien å gå. Bomber og granater er ALDRI løsningen. 

Er du ikke enig?

Er ikke uenig, men bare lurer på hva du mener med de at de nekter å si de rette ordene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Er du ikke enig?

Du hevder at det er noen spesielle ord som må bli sagt, da er det veldig rart at du ikke har det minste forslag om hva de skulle være. Det enkleste i verden er jo å sitte på sidelinjen og fortelle andre hva de bør gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er jo bare tull.

Det at Europa er så unnfallende, veike og skal snakke om alt mulig, holde hverandre i hendene og synge sanger, er mest sannsynlig årsak til at Russland holder det gående i Ukraina. Skal se det blir andre boller nå som USA har fått Europa ut av barnehage-modus. Putin mangler respekt for Europa, det er jammen ikke rart han gjør. Det er jo også bare å se hvem Putin har respekt for, så går dette tydelig frem. 

Anonymkode: 21fbe...174

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Dette er jo bare tull.

Det at Europa er så unnfallende, veike og skal snakke om alt mulig, holde hverandre i hendene og synge sanger, er mest sannsynlig årsak til at Russland holder det gående i Ukraina. Skal se det blir andre boller nå som USA har fått Europa ut av barnehage-modus. Putin mangler respekt for Europa, det er jammen ikke rart han gjør. Det er jo også bare å se hvem Putin har respekt for, så går dette tydelig frem. 

Hvis Putin har så respekt for Trump, hvorfor har ikke krigen stoppet da, hvorfor er det Ukraina som skal bli den tapende part i en evt avtale? Enten er det fordi Putin ikke har respekt for Trump, eller fordi Trump løper Putins ærend.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis Putin har så respekt for Trump, hvorfor har ikke krigen stoppet da, hvorfor er det Ukraina som skal bli den tapende part i en evt avtale? Enten er det fordi Putin ikke har respekt for Trump, eller fordi Trump løper Putins ærend.

Dette gir jo ingen mening, hva i alle dager har Trump med denne saken å gjøre? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Dette er jo bare tull.

Okei. La oss velge den tøffe stien din og la dem dundre løs på hverandre med all slags våpen da, så skal vi se hvor bra alt blir. For oss alle. Eller vent… Nei, det går jo ikke, for vi vil alle være døde. 

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Du hevder at det er noen spesielle ord som må bli sagt, da er det veldig rart at du ikke har det minste forslag om hva de skulle være. Det enkleste i verden er jo å sitte på sidelinjen og fortelle andre hva de bør gjøre. 

Hadde du noe å bidra med, eller skulle du bare henge meg ut fordi jeg ikke har de eksakte ordene for å stoppe krigen?

Makan, det blir altså for dumt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Okei. La oss velge den tøffe stien din og la dem dundre løs på hverandre med all slags våpen da, så skal vi se hvor bra alt blir. For oss alle. Eller vent… Nei, det går jo ikke, for vi vil alle være døde. 

Tror kanskje du bør vurdere å delta i en tråd om solsikkeolje? 🌻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...