Anonym bruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Jeg tror at det i mange tilfelle dreier seg om misforståelser - og så blir hele livet til unge gutter ødelagt grunnet lange fengselsstraffer. Dette er ikke så rett frem som andre typer voldtekter. Jeg synes straffene her er alt for høye, når det er så mye tvil knyttet til skyld. Anonymkode: 4d690...329
Anonym bruker Skrevet 2. mars #2 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror at det i mange tilfelle dreier seg om misforståelser - og så blir hele livet til unge gutter ødelagt grunnet lange fengselsstraffer. Dette er ikke så rett frem som andre typer voldtekter. Jeg synes straffene her er alt for høye, når det er så mye tvil knyttet til skyld. Anonymkode: 4d690...329 Hæ, det er da ingen misforståelse å ha sex med noen som sover eller er så beruset at de ikke skjønner hva som skjer! Et ikke jenta våken og kan samtykke har man ikke sex, så enkelt som det. Såpass må vi kunne klare å lære guttene våre altså, og velger de likevel å se bort fra det voldtar de. Anonymkode: 022a7...c7c
Anonym bruker Skrevet 2. mars #3 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hæ, det er da ingen misforståelse å ha sex med noen som sover eller er så beruset at de ikke skjønner hva som skjer! Et ikke jenta våken og kan samtykke har man ikke sex, så enkelt som det. Såpass må vi kunne klare å lære guttene våre altså, og velger de likevel å se bort fra det voldtar de. Anonymkode: 022a7...c7c Det er jo tydelig at det ikke er rett frem, når gutten i mange tilfelle har oppfattet at jenten var våken og samtykket. Anonymkode: 4d690...329
Anonym bruker Skrevet 2. mars #4 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er jo tydelig at det ikke er rett frem, når gutten i mange tilfelle har oppfattet at jenten var våken og samtykket. Anonymkode: 4d690...329 Gutten sier selvsagt det i rettssaken. Det er veldig fascinerende at når en endelig har et lovverk som fører til dom for voldtekt i noen få tilfeller, så trekker en frem bekymring for å ødelegge kjekke unge gutters liv som om det er noe nytt ingen har tenkt på. Det er ikke noe nytt, det er en del av et patriarkalsk system som vekter resten unge menns liv tyngre enn livet eller livene de har ødelagr. Heldigvis kom det nylig dom mot to unge gutter som filmet voldtekten av en 13 år gammel jente, filmen viste at hun var redd og ristet på hodet når de spurte om hun “koste seg”. De ble frikjent i tingretten og også der er advokaten deres “bekymret” over at en skal drive å dømme folk for voldtekt bare fordi de driver og voldtar. Jeg er også mor til en ung gutt og forstår frykten foreldre kan føle på, men vi kan ikke offre unge jenters rettssikerhet og la det fortsette å være strakkefritak for voldtekt i Norge. Anonymkode: 33dd7...62f
Anonym bruker Skrevet 2. mars #5 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Gutten sier selvsagt det i rettssaken. Det er veldig fascinerende at når en endelig har et lovverk som fører til dom for voldtekt i noen få tilfeller, så trekker en frem bekymring for å ødelegge kjekke unge gutters liv som om det er noe nytt ingen har tenkt på. Det er ikke noe nytt, det er en del av et patriarkalsk system som vekter resten unge menns liv tyngre enn livet eller livene de har ødelagr. Heldigvis kom det nylig dom mot to unge gutter som filmet voldtekten av en 13 år gammel jente, filmen viste at hun var redd og ristet på hodet når de spurte om hun “koste seg”. De ble frikjent i tingretten og også der er advokaten deres “bekymret” over at en skal drive å dømme folk for voldtekt bare fordi de driver og voldtar. Jeg er også mor til en ung gutt og forstår frykten foreldre kan føle på, men vi kan ikke offre unge jenters rettssikerhet og la det fortsette å være strakkefritak for voldtekt i Norge. Anonymkode: 33dd7...62f Det du nevner er jo ikke sovevoldtekt, og der er bevisene tydelige all den tid de har filmet. Det er verre når det er ord mot ord, og to helt forskjellige oppfattinger av hva som har skjedd. Anonymkode: 4d690...329
Anonym bruker Skrevet 2. mars #6 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jeg tror at det i mange tilfelle dreier seg om misforståelser - og så blir hele livet til unge gutter ødelagt grunnet lange fengselsstraffer. Dette er ikke så rett frem som andre typer voldtekter. Jeg synes straffene her er alt for høye, når det er så mye tvil knyttet til skyld. Anonymkode: 4d690...329 I hvilke saker mener du at straffene har vært for høye? Anonymkode: d84ca...1ec
Anonym bruker Skrevet 2. mars #7 Skrevet 2. mars Når to stk er beruset og begge holder på, og den ene kanskje ikke husker eller angrer eller sovner så er det ikke enkelt. det er en del gråsoner. Så har du også tilfeller der jenta er ute av stand til å motsette seg, ligger kanskje på et rom og sover alene og gutter kommer inn, gjerne filmer og tar bilder også. Ofte er det flere menn mot ei jente som ligger bevisstløs. Anonymkode: 3319c...f93
Anonym bruker Skrevet 2. mars #8 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hæ, det er da ingen misforståelse å ha sex med noen som sover eller er så beruset at de ikke skjønner hva som skjer! Et ikke jenta våken og kan samtykke har man ikke sex, så enkelt som det. Såpass må vi kunne klare å lære guttene våre altså, og velger de likevel å se bort fra det voldtar de. Anonymkode: 022a7...c7c Problemet i mange tilfeller er at begge er fulle og at jenta er våken og de har sex sammen, men når man har vært ganske full så husker man ofte lite fra de siste timene etterpå. Anonymkode: e68ad...9b6
Anonym bruker Skrevet 2. mars #9 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Problemet i mange tilfeller er at begge er fulle og at jenta er våken og de har sex sammen, men når man har vært ganske full så husker man ofte lite fra de siste timene etterpå. Anonymkode: e68ad...9b6 Og i de fleste tilfeller; om jenta er usikker vil hun la det passere. I 2025 har hun nøyaktig ingenting å vinne på å avkrefte at hun har hatt frivillig sex med noen. Ingen ville uansett ha visst om det så at jenter i dag anmelder fordi de angrer er lite trolig. De må jobbe så gjennom en rettssak der de må forklare seg etc. Det er ingen bagatell. Anonymkode: 33dd7...62f
Anonym bruker Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Her er jeg faktisk enig selv om ja det er en gråsone. Om to stykker er fulle, har begynt å rote på kvelden også legger seg sammen så kan det være et vanskelig skille. Begge kan ha befølt hverandre i løpet av natten, det er ikke lett å vite. Også må jeg medgi at det er sykt at man blir dømt for dette men en drosjesjåfør som har kjørt rundt med ei full jente og har voldtatt henne går fri. Anonymkode: c1d83...a5a
Anonym bruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars Det er stor forskjell på en sovevoldtekt av der det er to personer som har klint, rotet og lagt seg sammen i en seng. Om begge er sterkt beruset kan det være veldig vanskelig og oppfatte at den ene er for full. Her ser jeg at det kan åpne for jusitsmord som HI sier, eller rett og slett ødelegge livet til en person. Noe helt annet er jo om en person går å legger seg i ett rom og sover og en eller flere kommer inn og tar seg til rette, filmer, tar bilder o.l. Da er det jo klart at det er en voldtekt! Jeg er også mamme til en gutt på 17, og vi har snakket flere ganger om dette. Guttene snakker også seg i mellom om dette og er redde for å bli anklaget for noe etter å ha rote/ligget med jenter bare fordi de anger eller ikke vil ha rykte på seg.. Jeg sier bare vær sikker at dette er noe begge vil, pass på at jenta har det godt og føler seg ivaretatt - oppfør deg fint i ettertid og ALDRI ta bilder eller bli med på bilder.. Anonymkode: 5f845...527
Anonym bruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg tror at det i mange tilfelle dreier seg om misforståelser - og så blir hele livet til unge gutter ødelagt grunnet lange fengselsstraffer. Dette er ikke så rett frem som andre typer voldtekter. Jeg synes straffene her er alt for høye, når det er så mye tvil knyttet til skyld. Anonymkode: 4d690...329 Man skal ikke ha sex med folk som sover. Det er IKKE vanskelig. Anonymkode: 9e7b3...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. mars #13 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Man skal ikke ha sex med folk som sover. Det er IKKE vanskelig. Anonymkode: 9e7b3...2f7 Har du aldri hatt sex mens du sov? Husker i et av de første forholdene mine så kunne vi begge helt ubevist ta initiativ til sex mens vi sov og ingen av oss hadde problemer med det.....det var helt naturlig. Så kropper reagerer forskjellig. Er man for trøtt og ikke vil så vil man kunne reagere deretter. Selv ville jeg da ha snudd meg. Anonymkode: c1d83...a5a
Anonym bruker Skrevet 3. mars #14 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Har du aldri hatt sex mens du sov? Husker i et av de første forholdene mine så kunne vi begge helt ubevist ta initiativ til sex mens vi sov og ingen av oss hadde problemer med det.....det var helt naturlig. Så kropper reagerer forskjellig. Er man for trøtt og ikke vil så vil man kunne reagere deretter. Selv ville jeg da ha snudd meg. Anonymkode: c1d83...a5a Jeg har aldri hatt sex mens jeg sover. Jeg har sovet, våknet og så hatt sex. Anonymkode: 9e7b3...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. mars #15 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har aldri hatt sex mens jeg sover. Jeg har sovet, våknet og så hatt sex. Anonymkode: 9e7b3...2f7 Jo men ofte begynner det når man sover og hvem som tok initiativet er uklart. Anonymkode: c1d83...a5a
Anonym bruker Skrevet 3. mars #16 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo men ofte begynner det når man sover og hvem som tok initiativet er uklart. Anonymkode: c1d83...a5a Mulig du ofte initierer sex mens du sover. Det har aldri skjedd med meg. Jeg har meg bevisst ikke hatt sex mens jeg sover (med det forbehold om at jeg ikke vet hva jeg gjør når jeg sover). Om man skulle initiere sex mens man sover må man da stoppe opp og forvisse seg om at den andre ikke sover og at vedkommende samtykker til sex. Det ER et problem at mindre enn 1% av voldtekter ender i en domfellelse. Du kan gjennomføre en voldtekt og være rimelig sikker på at du aldri vil dømmes for den. Anonymkode: 9e7b3...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå