Gå til innhold

Voldsom økni g i æresrelatert vold i Norge - manglende integrering er årsaken

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Manglende integrering av etniske nordmenn? Alle partnerdrap jeg har hørt om de siste årene har vært gjort av etniske nordmenn 

Anonymkode: b764b...a5b

Du må skille på drap og æresdrap. De drapene har ingenting med æresvold å gjøre.  I kompetanseteamet er 100% av sakene med utlendinger. Ikke-vestlige. 

Anonymkode: bc505...d66

Skrevet
Skrevet

Never ending story.

Anonymkode: c4065...574

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Never ending story.

Dette er noe av det som påvirker samfunnet aller mest - man kan ikke stikke hodet i sanden og ignorere det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dette er noe av det som påvirker samfunnet aller mest - man kan ikke stikke hodet i sanden og ignorere det. 

Ikke lett å integrere folk som ikke vil integreres.

Anonymkode: 29f18...a4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nei, men vi oppfordres til det. Og vi nordmenn er flinke til det, når beskjeden kommer ovenfra. Vi er lydige og lettstelte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Manglende integrering av etniske nordmenn? Alle partnerdrap jeg har hørt om de siste årene har vært gjort av etniske nordmenn 

Anonymkode: b764b...a5b

Det holder ikke at våre egne landsmenn begår drap? Behøver vi virkelig å importere vold i tillegg?

Anonymkode: 56dc8...6cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du må lære deg å lese statistikk. Det er ikke umiddelbart en likhet mellom økning i vold og økning i rapportering. Sannsynligvis foregår det mye mer enn det som rapporteres - på dette området som på så mange andre områder. 

Anonymkode: 392f2...b0b

Skrevet

Vi må integrere og inkludere. Vi må slutte å være så kalde og innesluttede og la folk klare seg selv.

Vi må gi nærhet, oppmerksomhet og kjærlighet. Bli kjent med.

Høres klisjéfylt ut men jeg mener det 100% truffet mange godt integrerte familier som forteller om den norske nabokona etter de ble bosatt i Norge som inviterte dem både til julemiddag og andre middager, som ga leksehjelp til barna deres. Som inkluderte dem, ga dem oppmerksomhet og kjærlighet. Og på grunn av det fikk de tilknytning og ble godt integrert og gode samfunnsborgere.

Samme med barn, uansett bakgrunn. Gir vi dem en god oppvekst, både i barnehage og skole og hjemme, god oppfølging, forebygger vi utenforskap, kriminalitet og psykisk sykdom.

Så enkelt, men også så vanskelig. Vi sitter på hver vår tue og klager 

Anonymkode: d7ad3...c91

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi må integrere og inkludere. Vi må slutte å være så kalde og innesluttede og la folk klare seg selv.

Høres klisjéfylt ut men jeg mener det 100% truffet mange godt integrerte familier som forteller om den norske nabokona etter de ble bosatt i Norge som inviterte dem både til julemiddag og andre middager, som ga leksehjelp til barna deres. Som inkluderte dem, ga dem oppmerksomhet og kjærlighet. Og på grunn av det fikk de tilknytning og ble godt integrert og gode samfunnsborgere.

Samme med barn, uansett bakgrunn. Gir vi dem en god oppvekst, både i barnehage og skole og hjemme, god oppfølging, forebygger vi utenforskap, kriminalitet og psykisk sykdom.

(Altså vi må slutte å la folk måtte klare seg selv)

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Slutt å skylde på andre enn de som utøver volden, vær så snill.

Jeg synes nordmenn generelt er kjempeflinke til å inkludere. Og veldig mange innvandrere lar seg enkelt integrere, de viser nysgjerrighet, åpenhet og vilje til å delta i majoritetssamfunnet. Disse klarer seg helt fint i Norge og blir en ressurs.

Men så har du andre innvandrergrupper som ikke er villige til å la seg integrere, som holder seg med sine egne, utøver sosial kontroll med familien sin så de ikke skal bli del av det syndige, norske storsamfunnet, som holder seg til moskeen og nettverket der, er strengt religiøse og fordømmer alt som er norsk. Hvis en sånn en bestemmer seg for å banke kona si rød og blå så nekter jeg å påta meg noe skyld for det, altså. Jeg har flere venner av utenlandsk opphav, og det er ikke tilfeldig at det er nettopp dem det er. Jeg henger med folk som ligner meg selv, slik som ALLE andre i hele verden gjør.

For øvrig er vel Norge et av landene i verden der barn, både etnisk norske og innvandrerbarn, har aller best forutsetninger til en god oppvekst, utdanning og tett oppfølging hvis hjemmet svikter. Men for noen er det alltid «samfunnets» skyld hvis andre ikke klarer å tilpasse seg samfunnet de lever i.

Anonymkode: 8282b...683

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

(Altså vi må slutte å la folk måtte klare seg selv)

Jeg tenker det må settes strengere krav til de som kommer til landet, ikke til nordmenn. Hvis de ikke vil integreres, så ut med de. De må lære seg språket, de må tilpasse seg norsk kultur og regler, de må kunne jobbe med motsatt kjønn,  Det er de som skal tilpasse seg Norge, ikke omvendt.

Det må bli slutt på at de bosetter seg kun med sine egne, og lager ghettoer, som knapt polititet tør å bevege seg rundt i.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker det må settes strengere krav til de som kommer til landet, ikke til nordmenn. Hvis de ikke vil integreres, så ut med de. De må lære seg språket, de må tilpasse seg norsk kultur og regler, de må kunne jobbe med motsatt kjønn,  Det er de som skal tilpasse seg Norge, ikke omvendt.

Det må bli slutt på at de bosetter seg kun med sine egne, og lager ghettoer, som knapt polititet tør å bevege seg rundt i.

SÅÅÅÅ enig!!!

Anonymkode: c4ee9...791

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du må skille på drap og æresdrap. De drapene har ingenting med æresvold å gjøre.  I kompetanseteamet er 100% av sakene med utlendinger. Ikke-vestlige. 

Alle partnerdrap er æresdrap.

Anonymkode: 9933e...c55

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du kan ikke sammenligne drapene utført av norske menn med æreskulturen som er i muslimske samfunn. Du er helt på viddene. Vet du hva æreskultur er og hva særlig muslimske jenter lever under? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er det ikke.

Skrevet

Helt enig!

på samme måte bør alle norske pensjonister i Spania lære seg spansk og slutte å bo i norske kolonier  - og det er seriøst ment!! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig!

på samme måte bør alle norske pensjonister i Spania lære seg spansk og slutte å bo i norske kolonier  - og det er seriøst ment!! 

Yes, og da bør selvsagt Spania hoste opp gratis spanskkurs for de norske pensjonistene, bygge gudshus til dem, utbetale store nok trygder til at pensjonistene som ønsker å bo i Spania faktisk kan bo der og leve godt, og selvsagt åpne for familiegjenforening slik at pensjonistenes barn og barnebarn som vil flykte fra de grusomme norske vintrene også kan få bosette seg i solfylte Spania (sistnevnte må selvsagt også få gratis spansk opplæring, arbeidsrettede tiltak osv slik at de kommer seg i atbeidkr.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Helt enig!

Jada, hvis Spania betaler pensjonen deres, gir de gratis helsehjelp, tilrettelegging av aktiviteter, gratis spanskkurs og gir de et sted og bo så.

Skrevet

Yes, og da bør selvsagt Spania hoste opp gratis spanskkurs for de norske pensjonistene, bygge gudshus til dem, utbetale store nok trygder til at pensjonistene som ønsker å bo i Spania faktisk kan bo der og leve godt, og selvsagt åpne for familiegjenforening slik at pensjonistenes barn og barnebarn som vil flykte fra de grusomme norske vintrene også kan få bosette seg i solfylte Spania (sistnevnte må selvsagt også få gratis spansk opplæring, arbeidsrettede tiltak osv slik at de kommer seg i atbeidkr.

Hee blander du sammen flyktninger og innvandrere generelt. Tenker du at krav til integrering gjelder kun flyktninger, eller bør vi stille minst like strenge krav til alle innvandrere? 

når det gjelder Spania så er det EØS-lovguvningen som gjelder. Alle nordmenn, uavhengig av årsak kan bosette seg i Spania og kreve spanske velferdsgoder som f.eks. skole, helsetjenester og pensjoner. 

Skrevet

Jada, hvis Spania betaler pensjonen deres, gir de gratis helsehjelp, tilrettelegging av aktiviteter, gratis spanskkurs og gir de et sted og bo så.

Det gjør de jo:) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det gjør de jo:) 

Hehe, den var god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...