Anonym bruker Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Noen som tenker på vær varsom på nett når en surfer rundt og svarer i tråder? Ser veldig mange ufine kommentarer og dirkete hetsing. Man vet ikke hvem og hvilke tilstand folk er i, og for noen kan det være dråpen over å få en stygg kommentar eller bli latterliggjort på nett. Jeg tenker folk må være forsiktig med hva en skriver til andre, spesielt folk i en fortvilt situasjon som ber om råd, og får alle mot seg. Jeg vil ikke bidra til at noen tar sitt eget liv, og håper det er mange med meg. Tenker også admin bør sile ut de som er ufin og stenge folk ute. Nettvett læres allerede på barneskolen, regner med det er en del voksne her inne Anonymkode: bdef4...1c5
Anonym bruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars Kloke ord. Selv om det ofte "bare" er på nett så kan det som sies såre veldig. Spesielt dersom noen siterer og svarer direkte. Anonymitet hjelper, men vi må likevel vise hensyn. Vi har alle våre meninger. Vi må respektere at alle har sine egne meninger. Anonymkode: 1fced...5e5
Sweetmum Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kloke ord. Selv om det ofte "bare" er på nett så kan det som sies såre veldig. Spesielt dersom noen siterer og svarer direkte. Anonymitet hjelper, men vi må likevel vise hensyn. Vi har alle våre meninger. Vi må respektere at alle har sine egne meninger. Anonymkode: 1fced...5e5 Mange utleverer seg på nett i en sårbar fase i livet i håp om støtte, og når det motsatte skjer kan det være farlig. Det som for meg er en selvfølge kan være uforståelig for andre, fordi en er ulik. Man aner jo ikke hvem man snakker med på nett. Mange som er i psykisk ubalanse søker seg til nett, og det er kanskje det mest farlige for mange. Uansett hvor dumt et spørsmål kan virke, så er ikke det opplagt for den som spør, derfor må vi alle tenke oss godt om. Meg selv inkludert, da jeg også kan ha lett for å ha ut av meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå