Gå til innhold

Går det an å skjule Facebookprofilen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik at man ikke er søkbar? Altså, hvis man søker på navnet så vil det ikke komme opp? Eller må man slette profilen sin for å være helt usynlig? 

Anonymkode: 70e3b...707

Skrevet

Godt spørsmål. Men tror jeg har lest at man kan hake av noe for ikke å bli søkt opp. 

Anonymkode: 7a0b5...e9c

Skrevet

Slik verden ser ut nå, ville jeg bare slettet den. Glad jeg gjorde det for årevis siden.

Anonymkode: 9bcf9...9ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Slik verden ser ut nå, ville jeg bare slettet den. Glad jeg gjorde det for årevis siden.

Trenger den til skole informasjon. Gjør ikke alle det?

Anonymkode: 92d1b...5b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Trenger den til skole informasjon. Gjør ikke alle det?

Anonymkode: 92d1b...5b6

Skolen kan ikke kreve at folk har dette. Jeg har gitt beskjed om at vår familie ikke er på Facebook, så informasjon må deles på andre måter.

Skrevet

Man kan sette profilen som at man kun er søkbar for venner i vertfall 

Anonymkode: 0a0ad...34e

Skrevet

Skolen kan ikke kreve at folk har dette. Jeg har gitt beskjed om at vår familie ikke er på Facebook, så informasjon må deles på andre måter.

Ja, Gud forby at man gjør ting lettvint. Skolen bruker aldri Facebook, men det gjør foreldregruppen, fotball- og håndball trener, vennegrupper osv. Vi har også noen slike viktigperer og resultatet er at de går glipp av mye hyggelig informasjon. 

Anonymkode: f01c3...f14

Skrevet

Ja, Gud forby at man gjør ting lettvint. Skolen bruker aldri Facebook, men det gjør foreldregruppen, fotball- og håndball trener, vennegrupper osv. Vi har også noen slike viktigperer og resultatet er at de går glipp av mye hyggelig informasjon. 

«Viktigperer»? Jeg har deaktivert Facebook selv, både fordi jeg ikke liker forretningsmodellen deres, men også fordi det ikke var bra for min mentale helse. Har det mye bedre uten. Fotballen kommuniserer i Spond-appen heldigvis. Mannen min sjekker innom klasse-gruppene på Facebook. Jeg synes det offentlige bør lage en arena der foreldre til en klasse kan kommunisere med hverandre uten å måtte bruke amerikanske Facebook. Mari Zuckerberg beundrer Trump og har sluttet å moderere bort falske nyheter dessuten.

Anonymkode: 2e70b...794

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Beklager, men jeg vil ikke selge min private informasjon til firmaer som Meta, så jeg nekter å godta rettningslinjene på denne plattformen. Jeg driter i om folk synes det blir vanskelig. Å bruke Facebook nå, er faktisk et risiko prosjekt, og folk bør ikke gjøre det. Det er ikke så vanskelig å sende ut en felles melding eller et ark i sekken.

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Beklager, men jeg vil ikke selge min private informasjon til firmaer som Meta, så jeg nekter å godta rettningslinjene på denne plattformen. Jeg driter i om folk synes det blir vanskelig. Å bruke Facebook nå, er faktisk et risiko prosjekt, og folk bør ikke gjøre det. Det er ikke så vanskelig å sende ut en felles melding eller et ark i sekken.

Nå er det vel mest snakk om kommunikasjon mellom foreldre, skal det også gå som ark i sekken? Skolen her har ikke lov å sende ut informasjon på facebook.

Anonymkode: f60da...7fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

«Viktigperer»? Jeg har deaktivert Facebook selv, både fordi jeg ikke liker forretningsmodellen deres, men også fordi det ikke var bra for min mentale helse. Har det mye bedre uten. Fotballen kommuniserer i Spond-appen heldigvis. Mannen min sjekker innom klasse-gruppene på Facebook. Jeg synes det offentlige bør lage en arena der foreldre til en klasse kan kommunisere med hverandre uten å måtte bruke amerikanske Facebook. Mari Zuckerberg beundrer Trump og har sluttet å moderere bort falske nyheter dessuten.

Anonymkode: 2e70b...794

Det er deres valg, men da velger dere også å gå glipp av ganske mye informasjon, også på vegne av barna deres. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er deres valg, men da velger dere også å gå glipp av ganske mye informasjon, også på vegne av barna deres. 

Det får så være. Men om noen vil ha kontakt, så har vi både telefon og mail. Det er ikke akkurat umulig å nå oss. Vi er heller ikke de eneste som ikke har Meta kontoer. Kan ikke huske at å ha det er et krav for å få lov til å ha barn i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...