Gå til innhold

Nå er jeg så sliten etter alt som er/har vært

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt I starten av februar fikk jeg influensa, selv om jeg er vaksinert pga jeg er helsepersonell. Det varte jo en ukes tid. Uken før meg var den ene kollegaen min syk, uken etter meg var to andre kollegaer syke med det samme. Så pga sykdom så har vi ikke vært alle sammen en hel uke en gang siden jul, det tar på. Det er så sinnsykt mye på jobb, vi kommer aldri rundt. Får flere oppgaver, uten å få flere folk og som sagt da vært underbemannet siden jul. 

Jobbet 1 uke, gikk så i vinterferie i 3 dager, da ble mellomste influens syk mandagen, mannen onsdag, og jeg igjen fredag. Eldste ble dårlig uken som kom, men hun var bare syk noen dager, minste ble syk tirsdag. Vi har da alle ligge hele uka.

Vi har klart å smitte mine foreldre på et vis og i går måtte jeg kjøre pappa til legevakten som ble kjørt inn til sykehuset med blå lys. Skikkelig dårlig, influensa og dobbeltsidig lungebetennelse, ligger på intensiven. Så kjenner jo det tar på og, bekymringen om hvordan dette går. 

Er jobb igjen til mandag selvfølgelig. Gruer meg, hva venter meg der? Hvor mange er vi? Hvor mye har vi i arbeidsgruppene våre. Uken som har vært nå har det vært 3 av 6 på jobb pga sykdom. Jobber på en poliklinikk på sykehus. 

Kroppen er tom for energi, sovet dårlig og er litt nedfor pga mye jobb. Vi har personalmøte på mandag, så da er vi flere som sikkert tar opp litt ting. Har bare lyst til å legge meg under dyna og bli der.

Uff, dette var syting, men måtte bare få det litt ut. Takk for at du leste. Vet det er mye sykdom ute å går nå, så vi er jo ikke de eneste.

Anonymkode: 42253...fd9

Skrevet

Du kan faktisk ta den et par uker sykmelding slik at du får kommet deg igjen. Har selv jobbet i helse og vet hvor jævlig det er å komme på jobb med folk i minus. Tenk på deg selv, ingen andre gjør det 

Anonymkode: a3785...6f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du kan faktisk ta den et par uker sykmelding slik at du får kommet deg igjen. Har selv jobbet i helse og vet hvor jævlig det er å komme på jobb med folk i minus. Tenk på deg selv, ingen andre gjør det 

Nei, føler jeg ikke kan gjøre det nå etter å ha vært borte omtrent halve februar. Men jeg vet, som du sier, er ingen andre som tenker på en. Det som er så tungt nå er at i desember så byttet vi til nytt journal system,og vi i kontortjenesten har fått mye mer å gjøre, mye mer trykking osv. Det sier til og med de lederne som sitter i kontortjenesten at vi har fått, så de skjønner oss. Men det hjelper ikke oss at de skjønner oss, vi sliter oss ut. Så har vi fått to nye store oppgaver, uten å få flere folk. Vi får dyttet på flere oppgaver, de snikinfører det på en måte, men vi kommer ikke rundt med de oppgavene vi allerede har. Og vi har ikke noe problem med å forstå, eller å gjøre oppgavene, da det fint er helsesekretær oppgaver,men hvor er ressursene? 

Som dere skjønner så jobber jeg som helsesekretær på en stor poliklinikk. Det er fryktelig travelt. Er ikke bare sykepleiere og leger som jobber rævva av seg som mange tror, det kan jeg love deg at vi gjør og. Er ikke vi på jobb fungerer ikke poliklinikken.

Unnskyld,bare sliten og oppgitt nå. Har lyst til å jobbe med noe helt annet, vet bare ikke hva. Også tenker jeg på pappa hele tiden og.

Takk for svar.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, føler jeg ikke kan gjøre det nå etter å ha vært borte omtrent halve februar. Men jeg vet, som du sier, er ingen andre som tenker på en. Det som er så tungt nå er at i desember så byttet vi til nytt journal system,og vi i kontortjenesten har fått mye mer å gjøre, mye mer trykking osv. Det sier til og med de lederne som sitter i kontortjenesten at vi har fått, så de skjønner oss. Men det hjelper ikke oss at de skjønner oss, vi sliter oss ut. Så har vi fått to nye store oppgaver, uten å få flere folk. Vi får dyttet på flere oppgaver, de snikinfører det på en måte, men vi kommer ikke rundt med de oppgavene vi allerede har. Og vi har ikke noe problem med å forstå, eller å gjøre oppgavene, da det fint er helsesekretær oppgaver,men hvor er ressursene? 

Som dere skjønner så jobber jeg som helsesekretær på en stor poliklinikk. Det er fryktelig travelt. Er ikke bare sykepleiere og leger som jobber rævva av seg som mange tror, det kan jeg love deg at vi gjør og. Er ikke vi på jobb fungerer ikke poliklinikken.

Unnskyld,bare sliten og oppgitt nå. Har lyst til å jobbe med noe helt annet, vet bare ikke hva. Også tenker jeg på pappa hele tiden og.

Takk for svar.

Hi

Hva om dere sammen setter ned tempoet og jobber normalt? Da vil det merkes at dere ikke har tid til å jobbe dobbelt så raskt. Men ikke lett det heller. Det er vondt å kjenne at man ikke strekker til, man vil jo gjøre en god jobb. Jeg jobber i barnehage, og enkelte dager er jeg alene med hele avd i opptil 2 timer. Da blir det bare brannslukking og jeg er på gråten når jeg er på vei hjem. Blir både stresset og sint. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Har bare lyst til å legge meg under dyna og bli der.

Kanskje du kan gjøre det når du kommer hjem?

Si til hele familien at nå har det vært så tøffe tak så nå tar vi ekstraordinær hjemme-ferie noen uker, etter jobb og skole. Da er det rett i kosebukse i sofaen eller sengen og slappe av. Slukke lysene, tenne stearinlys, tenne peisen, krype sammen under dyner og tepper, utsette alt av kjedelige gjøremål. Se film, sette på musikk, danse på stuegulvet, synge, lese høyt, fortelle historier, sove en lur, gråte en skvett. Bestille mat, eller lage enkel mat, litt frukt, litt snop. Bare være sammen og slappe av og tillate seg å være sliten.

Det kan være noe å se frem til når man er på jobb?

Anonymkode: 4ea49...c24

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva om dere sammen setter ned tempoet og jobber normalt? Da vil det merkes at dere ikke har tid til å jobbe dobbelt så raskt. Men ikke lett det heller. Det er vondt å kjenne at man ikke strekker til, man vil jo gjøre en god jobb. Jeg jobber i barnehage, og enkelte dager er jeg alene med hele avd i opptil 2 timer. Da blir det bare brannslukking og jeg er på gråten når jeg er på vei hjem. Blir både stresset og sint. 

Vi får uansett ikke gjort mer enn det vi gjør, det vet vi. Vi kan sitte å jobbe i 7,5 time uten pauser, vi er dumme som gjør det, det vet vi, men vi tenker bare en ting til, en ting til, så har tiden gått. Vi har betalt lunsj, så det å sitte 30 min uten å bli forstyrra går så og si aldri, ihvertfall ikke når vi er få. Telefonen må besvares, den har vi ikke lov å stenge, må være åpen fra 8-15, ekspedisjonen er åpen hele tiden, leger, sykepleiere og andre kommer innom hele tiden med spørsmål eller trenger hjelp til noe, er bare å gå til sekretæren, de hjelper...og det vil vi jo og så klart, men...

Fikk en liten meltdown nå, begynte bare å stri gråte. Jeg klarer ikke å sovne, ligger bare å tenker. La meg for over 1 time siden, er stup trøtt, men sovner ikke...

Trist å lese at du har det sånn, det er ikke noe godt. Du gjør en super jobb.

Takk for svar.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje du kan gjøre det når du kommer hjem?

Si til hele familien at nå har det vært så tøffe tak så nå tar vi ekstraordinær hjemme-ferie noen uker, etter jobb og skole. Da er det rett i kosebukse i sofaen eller sengen og slappe av. Slukke lysene, tenne stearinlys, tenne peisen, krype sammen under dyner og tepper, utsette alt av kjedelige gjøremål. Se film, sette på musikk, danse på stuegulvet, synge, lese høyt, fortelle historier, sove en lur, gråte en skvett. Bestille mat, eller lage enkel mat, litt frukt, litt snop. Bare være sammen og slappe av og tillate seg å være sliten.

Det kan være noe å se frem til når man er på jobb?

Takk for fine tips. Har 3 barn fra 8-16 år som krever sitt og, kan ikke bare legge meg under dyna og bli borte sånn sett heller. Pluss en hund og som krever sitt. Drar rett før 7 om morran og er hjemme 1630, da er det lekser med minste, middag, tur med hund, legge minste, ha litt samtaler med ungdommene. De kan jo selvfølgelig hjelpe til,men de er jo sååå slitne...

Uansett, takk igjen. Det løser seg,alt føles litt tungt akkurat nå.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Takk for fine tips. Har 3 barn fra 8-16 år som krever sitt og, kan ikke bare legge meg under dyna og bli borte sånn sett heller. Pluss en hund og som krever sitt. Drar rett før 7 om morran og er hjemme 1630, da er det lekser med minste, middag, tur med hund, legge minste, ha litt samtaler med ungdommene. De kan jo selvfølgelig hjelpe til,men de er jo sååå slitne...

Uansett, takk igjen. Det løser seg,alt føles litt tungt akkurat nå.

Hi

Nei, tenkte ikke at du skulle legge deg under dynen og bli borte, mer at dette kunne være en felles opplevelse. Gjøre noe litt annerledes en periode, slik at du har noe å glede deg til akkurat nå når det er så tøft. Uansett, ingen skam å gråte av utmattelse, eller skrive om det her :) 

Skrevet

Helt utrolig hvor mange som får den influensaen som går nå, det er slett ikke sikkert det er dere som har smittet foreldrene dine, de kan ha fått smitten f.eks på butikken.

Alle har vært syke her i huset også. Jeg er vaksinert så jeg hadde bare høy feber i en dag, men hodepine, muskelsmerter, hoste og elendighet satt jammen i lenge hos meg også. Mann og tre tenåringer har alle hatt over 39 i feber i 4-5 dager og vært skamdårlig.

Vi var syke for 3 uker siden, og enda flyr vi og kremter, hoster litt og føler ikke vi har kommet 100% til hektene igjen.

Gi deg selv og resten av famlilien litt slakk når dere enda ikke er helt i form igjen, man kan være slapp og sliten i flere uker etter den runden som går nå i vinter. Enkle middager, enkelt husarbeid, bare ta det mest nødvendige.

Sov lenge i morgen, få en av de andre i huset til å ta morgentoalettet med bikkja og bare slapp av.

Anonymkode: fd855...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...