Gå til innhold

Familie styr med bror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bror som jeg er glad i i bunn, men som er så arrogant og selvgod. Det er alle andres skyld alltid, selv er han helt uskyldig i alt. Har vi diskutert noe der jeg kommer med mine argumenter og meninger er jeg både syk i hodet, gal og vanskelig. Han tåler ikke å bli motsagt og at andre har andre meninger enn han. Dette gjelder spesielt meg som er lillesøster. Det har vært et mønster gjennom hele livet at han bare kan tråkke på meg og være nedlatende. Han har vært vant til det. Helt til vi ble voksne og er likestilte, så er det ikke måte på hvor dum jeg er. han skal alltid ha viljen sin. 
Et eks. Jeg hadde avtale med mamma om å låne bilen hennes en gang da min var inne på servise. Så kommer bror hjem og vil låne bilen, da han kom på tog. Jeg sa jeg skulle ha bilen den dagen, da lagde han et helvete. Sier; Jeg skal ha bilen da jeg!!! Ingen diskusjon, det er han som bestemmer. Mamma gav seg over og sa han kunne ha bilen. Mamma tåler ikke at han blir slik. Da fikk han bilen. Jeg blir irritert på mamma som er så svak overfor han, og hun blir irritert på meg for å påpeke dette. Det er et hav av slike eksempler. Nå har jeg og min bror null kontakt. Ikke snakket sammen på flere år. 
han har til og med slutte å hilse på barna mine når han møter de på butikken. Dropper bursdags og julegaver også. 
For meg har det vært vanskelig, men nå kjenner jeg at det har sluppet taket. Jeg har virkelig prøvd og prøvd, men han bare stenger meg ute. 
Jeg opprettet en fb gruppe med alle søskenbarna våre og er vel nærmere 30 stk. folk legger ut bilder av barna sine og om sine liv. Min bror forlater gruppen, fordi jeg har opprettet den. Han skal jo ikke ha med meg å gjøre kan skjønne. Men så står det at xxxxx har forlatt gruppen. Folk ser jo nå hvor stor idiot denne mannen er. Det er bare trist, og det er vondt å se mamma slite med at barna ikke har kontakt. Flere som har lignende i familien? Hvordan håndterer dere det? Og resten av fam? 

Anonymkode: 7181a...083

Skrevet

Så bra du ikke har kontakt med han, for han høres ikke bra ut.  Personlighetsforstyrrelse. Har en mor som er ganske lik. Ikke hatt kontakt med henne på flere år. Har det dessverre mye bedre uten henne i livet mitt 

Anonymkode: 31eab...33b

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Så bra du ikke har kontakt med han, for han høres ikke bra ut.  Personlighetsforstyrrelse. Har en mor som er ganske lik. Ikke hatt kontakt med henne på flere år. Har det dessverre mye bedre uten henne i livet mitt 

Anonymkode: 31eab...33b

Jeg har en fantastisk mor. Det skal sies. Men denne broren min har styrt i alle år. 
trist når det er slik, men hva kan man gjøre ? 

Anonymkode: 7181a...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...