Anonym bruker Skrevet 1. mars #26 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg hjelper henne så klart. Noe som er noe helt annet enn å gå inn her og fortelle om den forferdelige teite eldre damen som slet i rulletrappen og hvor fantastisk flink jeg har som hjalp henne, selvskryt selvskryt selvskryt. Anonymkode: 2bec3...141 Problemet er jo at hennes barn henger med mitt barn!!! Men du synes det er greit du da.. neste gang jeg får hennes 14 åring ramlende inn døra ikke i stand til å ta vare på seg selv så kontakter jeg ikke foreldrene. Tar han heller ikke i hus da det ikke er mitt ansvar, så får han ligge på trappa her i kulden. Eller kontakte barneversvakta så de kan hente han, så får de ordne opp med foreldrene. Kanskje det er det jeg skulle ha gjort? Neste gang er det vel det jeg må gjøre om mor ignorerer tlf og melding. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #27 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg hjelper henne så klart. Noe som er noe helt annet enn å gå inn her og fortelle om den forferdelige teite eldre damen som slet i rulletrappen og hvor fantastisk flink jeg har som hjalp henne, selvskryt selvskryt selvskryt. Anonymkode: 2bec3...141 En eldre skrullete dame er ikke teit! De som er teit er de som står å ser på og går rett forbi!! Det er det saken handler om her, og ikke tenåringen/ eldre dama. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #28 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Problemet er jo at hennes barn henger med mitt barn!!! Men du synes det er greit du da.. neste gang jeg får hennes 14 åring ramlende inn døra ikke i stand til å ta vare på seg selv så kontakter jeg ikke foreldrene. Tar han heller ikke i hus da det ikke er mitt ansvar, så får han ligge på trappa her i kulden. Eller kontakte barneversvakta så de kan hente han, så får de ordne opp med foreldrene. Kanskje det er det jeg skulle ha gjort? Neste gang er det vel det jeg må gjøre om mor ignorerer tlf og melding. Anonymkode: 1938a...c27 Tuller du? Det å ta kontakt med en kvinne er noe helt annet enn å lage skrytetråd her inne. Ser du virkelig ikke forskjellen på de to? Det går 100% fint om du gjør noe i livet ditt som du ikke forteller oss om. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #29 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Eller kontakte barneversvakta så de kan hente han, så får de ordne opp med foreldrene. Kanskje det er det jeg skulle ha gjort? Neste gang er det vel det jeg må gjøre om mor ignorerer tlf og melding. Anonymkode: 1938a...c27 Og ja, det er jeg enig i. Det er jo dette du burde ha gjort, fremfor å sladre her inne om henne, noe som IKKE hjelper noen. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #30 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Det vet jeg ikke, men hun slettet jo meg også når jeg prøvde komme i dialog. Hun er veldig opp og ned. Ustabil på mange måter. Da vår kollega mistet mannen sin gjennom 40 år, så presterer denne mora å si; du må melde deg på Tinder.. dette få dager etter begravelsen og dama er 60 år. Hun er ikke en drama quin egentlig, bare manglende antenner, og forstår ikke hvordan verden funker Anonymkode: 1938a...c27 Hvordan har du behandlet henne, som gjør at hun ser på det som nødvendig å blokke deg? Anonymkode: e8901...2b4
Anonym bruker Skrevet 1. mars #31 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tuller du? Det å ta kontakt med en kvinne er noe helt annet enn å lage skrytetråd her inne. Ser du virkelig ikke forskjellen på de to? Det går 100% fint om du gjør noe i livet ditt som du ikke forteller oss om. Anonymkode: 2bec3...141 Er det skryting?? Ok, da vil jeg heller skryte over å være et voksent mennesker som tar ansvar for andres overstadig berusende kids, enn å sitte på nettet å rakke ned på og riste av bitterhet og dårlige holdninger å rakke ned på folk på nett som prøver å gjøre det riktige her i samfunnet. Prøv å gjør en forskjell for folk selv, kanskje du føler litt mer langvarig glede. Å rakke ned på andre gir deg bare en kortvarig glede og gjør deg verre på sikt Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #32 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan har du behandlet henne, som gjør at hun ser på det som nødvendig å blokke deg? Anonymkode: e8901...2b4 Ja for det må ha vært noe galt med meg liksom? Jeg har ingen kontakt med henne, bortsett fra at vi hilser på hverandre og slår av en kort prat om vær og vind. Hadde noen prøvd å kontakte meg ang mitt barn hadde jeg tatt tlf og fulgt opp uavhengig om det var en nær venn, bekjent eller min verste fiende. Man er der for barnet sitt Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #33 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk tak i faren til gutten og han tok seg på tak. Denne mora har også blokkert far, så de har nul kontakt og umulig å samarbeide med. Så reiser hun fra ungdommen sin som trenger tett oppfølging og møter menn, så gutten sitter hjemme alene i en by uten familie eller voksne som kan følge med. Skikkelig bra mor!! Håper barna kommer tilbake til far, så de får rammer og normalitet rundt seg Anonymkode: 1938a...c27 Hvorfor kontaktet du ikke far hvis det er han gutten bor hos når han er sammen med din sønn? Det er rart å ringe til den forelderen som bor lengst borte. Til mer du skriver til mer forståelse får jeg for at hun ignorerer deg. Du er nok vidgjeten som sladrekjerring. Anonymkode: 55fa5...f3e
Anonym bruker Skrevet 1. mars #34 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Problemet er jo at hennes barn henger med mitt barn!!! Men du synes det er greit du da.. neste gang jeg får hennes 14 åring ramlende inn døra ikke i stand til å ta vare på seg selv så kontakter jeg ikke foreldrene. Tar han heller ikke i hus da det ikke er mitt ansvar, så får han ligge på trappa her i kulden. Eller kontakte barneversvakta så de kan hente han, så får de ordne opp med foreldrene. Kanskje det er det jeg skulle ha gjort? Neste gang er det vel det jeg må gjøre om mor ignorerer tlf og melding. Anonymkode: 1938a...c27 Eller du kontakter… trommevirvel… FAREN? Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 1. mars #35 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kontaktet du ikke far hvis det er han gutten bor hos når han er sammen med din sønn? Det er rart å ringe til den forelderen som bor lengst borte. Til mer du skriver til mer forståelse får jeg for at hun ignorerer deg. Du er nok vidgjeten som sladrekjerring. Anonymkode: 55fa5...f3e Det skal jeg fortelle deg. Jeg hadde ikke tlf nr til far, og jeg fant det heller ikke på nett, vi er heller ikke venn på sosiale media, derfor var mor den jeg prøvde kontakte. Men jeg ringte til en annen far som jeg tenkte kunne kjenne guttens far, og gjennom han fikk jeg nr hans. Jada jeg skjønner at denne tråden handler om å ta HI. Først er jeg dum, så er jeg skrytete, så er det sikkert meg det er galt med, og lista fortsetter. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #36 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det skal jeg fortelle deg. Jeg hadde ikke tlf nr til far, og jeg fant det heller ikke på nett, vi er heller ikke venn på sosiale media, derfor var mor den jeg prøvde kontakte. Men jeg ringte til en annen far som jeg tenkte kunne kjenne guttens far, og gjennom han fikk jeg nr hans. Jada jeg skjønner at denne tråden handler om å ta HI. Først er jeg dum, så er jeg skrytete, så er det sikkert meg det er galt med, og lista fortsetter. Anonymkode: 1938a...c27 Nei, jeg er ikke ute etter å ta deg, jeg prøver å forstå. Men fakta er at du fremstår sladrete, nærtagende og ufin. Ut fra hvordan du fremstår i denne tråden hadde jeg nok ganske kjapt trukket meg unna selv. Anonymkode: 55fa5...f3e
Anonym bruker Skrevet 1. mars #37 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg er ikke ute etter å ta deg, jeg prøver å forstå. Men fakta er at du fremstår sladrete, nærtagende og ufin. Ut fra hvordan du fremstår i denne tråden hadde jeg nok ganske kjapt trukket meg unna selv. Anonymkode: 55fa5...f3e Sladre? Hadde jeg ønsket å sladre på denne mora hadde jeg ringt alle vennene mine og fortalt hvor teit hun er. Men det gjør jeg ikke, jeg lufter det på et anonymt forum der ingen kjenner hverken meg eller henne. Som alle andre gjør her inne så lufter de ting de helst kanskje ikke vil snakke med venner og familie om. Jeg har stort nettverk, og jeg hadde fått masse støtte på mine synspunkt fra de da de kjenner litt til denne dama. Men jeg er ikke den som kaster sårbare folk under bussen, derfor jeg tok det her også anonymt. nærtaken er jeg ikke, men forsvarer meg når jeg får beskyldinger og antakelser som er helt på viddene Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #38 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Spiller ingen rolle, har man barn så må man ta vare på barna sine. Klarer man ikke det får man barnevernet til å ta over. Men du får svare likt i alle tråder som handler om dumme svigermødre.. at du ikke vet om det er svigermor som er slem eller ho selv. Leke psykolog og analysere innlegget, slik du selv blir analysert når du er hos din psykolog Anonymkode: 1938a...c27 Men i alle dager. Du vet da ingenting om hva som skjer med mor, far, barnevern osv. Ungen har åpenbart en far som virker, tror du ikke han er i stand til å håndtere dette ettersom du mener barnevernet må ta over? Hvis faren til sitt barn hadde feila totalt, hadde du ikke klart å påta deg ansvaret for egne barn da? Hva er det egentlig du ønsker å oppnå? At alle her inne skal delta i klagingen din på denne moren som vi vet veldig lite om? Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 1. mars #39 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men i alle dager. Du vet da ingenting om hva som skjer med mor, far, barnevern osv. Ungen har åpenbart en far som virker, tror du ikke han er i stand til å håndtere dette ettersom du mener barnevernet må ta over? Hvis faren til sitt barn hadde feila totalt, hadde du ikke klart å påta deg ansvaret for egne barn da? Hva er det egentlig du ønsker å oppnå? At alle her inne skal delta i klagingen din på denne moren som vi vet veldig lite om? Anonymkode: 34cb2...539 Det jeg vet er at en 14 åring ramlet inn i mitt hus overstadig beruset der mor ikke ønsket å bli konktsktet. Og alle her inne mener kontakt med foreldre etter barneskolen er feil. Så hva gjør man da? Ikke kontakte foreldre? Foreldre har ansvar for barna sine og skal være tilgjengelig for å plukke de opp når slikt skjer, hvertfall ha en dialog med andre. Hadde far vært på fylla selv eller det hadde vært noe ekstra, hadde jeg selv måtte ta hånd om gutten. Men tar ikke hånd om et barn over natta uten å snakke med foreldrene. Det er åpent lyst. ligger barn døddrukken og foreldre ikke svarer er det barnevernsvakt som må ta over, man kan ikke la barn bli overlatt til seg selv i denne tilstanden. men nå fikk jeg tak i far tilslutt og det løste seg da han er oppegående. Les tråden og hva en svarer på Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #40 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det jeg vet er at en 14 åring ramlet inn i mitt hus overstadig beruset der mor ikke ønsket å bli konktsktet. Og alle her inne mener kontakt med foreldre etter barneskolen er feil. Så hva gjør man da? Ikke kontakte foreldre? Foreldre har ansvar for barna sine og skal være tilgjengelig for å plukke de opp når slikt skjer, hvertfall ha en dialog med andre. Hadde far vært på fylla selv eller det hadde vært noe ekstra, hadde jeg selv måtte ta hånd om gutten. Men tar ikke hånd om et barn over natta uten å snakke med foreldrene. Det er åpent lyst. ligger barn døddrukken og foreldre ikke svarer er det barnevernsvakt som må ta over, man kan ikke la barn bli overlatt til seg selv i denne tilstanden. men nå fikk jeg tak i far tilslutt og det løste seg da han er oppegående. Les tråden og hva en svarer på Anonymkode: 1938a...c27 Ja, du fikk jo tak i far, så hva var problemet? Det MÅ vel ikke være mor man ringer? Det holder da å få tak i en av foreldrene. Og ja, hvis ingen av foreldrene stiller så kontakter man selvsagt barnevernet. Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 1. mars #41 Skrevet 1. mars Hadde mitt barn vært i en slik tilstand der foreldre til vennene hans ignorerte det og overlot han til seg selv uten å kontakte meg hadde jeg blitt sint. Ungdommer som ligger døddrukken kan både bli utsatt for overgrep og kriminelle handlinger, de kan fryse ihjel og verste fall kan det gå ille. Vi har alle et ansvar med å kontakte foreldre/ slekt eller andre om et barn ikke er i stand til å ivareta seg selv. Slik har vi det her jeg bor, sikkert mer likegyldighet i større byer Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #42 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, du fikk jo tak i far, så hva var problemet? Det MÅ vel ikke være mor man ringer? Det holder da å få tak i en av foreldrene. Og ja, hvis ingen av foreldrene stiller så kontakter man selvsagt barnevernet. Anonymkode: 34cb2...539 Orker ikke gjenta meg selv, men les tråden så finner du svar hvorfor jeg kontaktet mor først Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #43 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Orker ikke gjenta meg selv, men les tråden så finner du svar hvorfor jeg kontaktet mor først Anonymkode: 1938a...c27 Jeg vet hvorfor du kontaktet mor først, du kjente henne fra før. Og når mor ikke svarte, så kontaktet du far, som agerte. Som sagt: det holder vel at man får tak i én av foreldrene? Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 1. mars #44 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet hvorfor du kontaktet mor først, du kjente henne fra før. Og når mor ikke svarte, så kontaktet du far, som agerte. Som sagt: det holder vel at man får tak i én av foreldrene? Anonymkode: 34cb2...539 Poenget er at mor til gutten ikke svarte på tlf heller ei mld jeg såg hun har lest. Deretter sletter meg som venn. Da kan man jo begynne å lure Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #45 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Poenget er at mor til gutten ikke svarte på tlf heller ei mld jeg såg hun har lest. Deretter sletter meg som venn. Da kan man jo begynne å lure Anonymkode: 1938a...c27 Ja, det kan man jo selvsagt lure på, som sagt kan det skyldes ulike ting, som psykisk sykdom, angst, at hun bare er en ræva mor eller mye annet. Verken du eller noen andre her inne kan vite årsaken, eller gjøre noe med det, så hva er det du ønsker å diskutere? Hvis du ikke stoler på at guttens far klarer å ivareta gutten alene, så må du jo åpenbart kontakte barnevernet. Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 2. mars #46 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): Poenget er at mor til gutten ikke svarte på tlf heller ei mld jeg såg hun har lest. Deretter sletter meg som venn. Da kan man jo begynne å lure Anonymkode: 1938a...c27 Man kan lure, det er helt naturlig. Det behovet du har for å fortelle hvor dårlig mor hun er som reiser fra barna, som er ute med menn, som ikke vil ha kontakt med deg osv, det får flere av oss til å lure på deg. Og nei, alle som svarer i tråden mener ikke at man ikke skal ha kontakt med andre foreldre etter barneskolen, det var kun min kommentar helt i starten da det virket som du bare ønsker å ha kontakt på bakgrunn av at barna deres henger sammen. Med den andre informasjonen som kom etterhvert så er det klart at du gjorde rett i å kontakte foreldrene. Men når den ene foreldren ikke virker så har du lært at fra nå av går all kommunikasjon via far. Anonymkode: 55fa5...f3e
Anonym bruker Skrevet 2. mars #47 Skrevet 2. mars Det er virkelig ikke rart kan fremstå aggressiv, hun får veldig mye mot seg som hun må forklare, og de som kommer med all denne motbøren gidder ikke å prøve å skjønne. Jeg ville nok gjort det på samme måte som hi, det er en helt naturlig måte å gjøre det på. Det at hi skriver om det her på dib, er bedre enn å diskutere det med folk som kjenner mor. Det har ikke noe med å sladre å gjøre, det har ikke noe med å ville være bedre enn andre å gjøre. Anonymkode: 38c15...847
Anonym bruker Skrevet 2. mars #49 Skrevet 2. mars Du vet DIN versjon fra DITT synspunkt av det hele, HI. Og det er alt du vet, og alt du kan fortelle. Her kan det ligge et helt hav av hendelser bak, som du ikke vet om, og som vi ikke får vite. Anonymkode: 9eb6a...e5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå