Anonym bruker Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Jeg har en ungdom som har en kompis. De er snille fine ungdommer, men de er ungdommer, og de gjør av og til dumme ting. Jeg synes det er fint å kunne ha et kontaktpunkt med foreldre når de er såpass mye sammen. Tok kontakt med mor til kompisen, og fikk ikke svar. Hun slettet meg bare på Facebook. Kjempe modent! Tok kontakt med far og han var veldig fin å snakke med. Greit å kunne ha en viss kontakt om det er noe tenker både jeg og far. Denne mora flyttet fra ungdommene sine til en annen by fordi hun ble forelsket i en annen. Flytte fra ungdommene sine i sin verste alder. Barna har bodd litt begge steder, og han ene har kommet litt på feil spor. far reiser til hennes by for å bli med på møter med blant annet barnevern og skole, mor dukker ikke opp. Enda barnet bor hos henne . Hun var slettet far på sosiale media også og nekter snakke med han. hvorfor gjør mødre slike ting?? Bare kutter ut far til barna sine og ikke skal samarbeide, spesielt når de har barn som sliter? Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars Her er det jo du som er rar. Hvorfor tar du kontakt om det ikke er noen grunn? Det er ikke vanlig å være i tett dialog med andre foreldre etter barneskolealder. Pass på ditt eget barn og la andre være i fred. Egentlig så vil du bare klage litt på denne damen. Hvordan kan hun både flytte fra barna og samtidig ha de boende hos seg? Anonymkode: 55fa5...f3e
Anonym bruker Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Dette har jo ikke du noe med. Du fikk kontakt med faren, det holder vel? Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Her er det jo du som er rar. Hvorfor tar du kontakt om det ikke er noen grunn? Det er ikke vanlig å være i tett dialog med andre foreldre etter barneskolealder. Pass på ditt eget barn og la andre være i fred. Egentlig så vil du bare klage litt på denne damen. Hvordan kan hun både flytte fra barna og samtidig ha de boende hos seg? Anonymkode: 55fa5...f3e Fy søren så uenig jeg er! Jeg har to tenåringer. Fordi de har sin vennekrets fra de gikk på barneskolen (via hver sin idrett) har vi kontakt med foreldrene. Det er gull! Tenåringer er til tider en prøvelse og ikke alle er åpne om alt. Jeg fikk f.eks vite at min ungdom hadde opplevd grov hets på SoMe via en annen forelder (fordi deres ungdom hadde snakket om det hjemme). Jeg kunne fortelle en annen mor om en svært uheldig episode for hennes ungdom. Samarbeid i ungdomsårene er viktig. Foreldrejobben er ikke ferdig i det de går ut av barneskolen. HI - lite du får gjort med denne moren. Noen foreldre har nok med seg og sitt og klarer ikke å følge opp i foreldrerollen. Oftere ser vi det hos menn (jeg har flere eksempler på menn som flytter halve Norge unna og glemmer at de har unger). Da er det fint at denne ungdommen har en far som følger opp. Anonymkode: 02b21...0ef
Anonym bruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars Noen mennesker er syke, vet du. Noen har for eksempel personlighetsforstyrrelser som gjør at de ikke fungerer normalt. De kan også ha blitt foreldre og fungerer derfor ikke så godt. Anonymkode: e6e04...ee0
Anonym bruker Skrevet 1. mars #6 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Fy søren så uenig jeg er! Jeg har to tenåringer. Fordi de har sin vennekrets fra de gikk på barneskolen (via hver sin idrett) har vi kontakt med foreldrene. Det er gull! Tenåringer er til tider en prøvelse og ikke alle er åpne om alt. Jeg fikk f.eks vite at min ungdom hadde opplevd grov hets på SoMe via en annen forelder (fordi deres ungdom hadde snakket om det hjemme). Jeg kunne fortelle en annen mor om en svært uheldig episode for hennes ungdom. Samarbeid i ungdomsårene er viktig. Foreldrejobben er ikke ferdig i det de går ut av barneskolen. HI - lite du får gjort med denne moren. Noen foreldre har nok med seg og sitt og klarer ikke å følge opp i foreldrerollen. Oftere ser vi det hos menn (jeg har flere eksempler på menn som flytter halve Norge unna og glemmer at de har unger). Da er det fint at denne ungdommen har en far som følger opp. Anonymkode: 02b21...0ef At man ikke holder løpende kontakt med andre foreldre betyr ikke at man anser foreldrerollen som ferdig. Men det vet du, du trengte bare å få inn et stikk. Super rollemodell. Anonymkode: 55fa5...f3e
Anonym bruker Skrevet 1. mars #7 Skrevet 1. mars Andre foreldre er aldri viktige. Men noen av dem er særdeles viktige i egne øyne. Anonymkode: cc7b0...e6d
Anonym bruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (12 timer siden): HELE DENNE HISTORIEN Jeg har en ungdom som har en kompis. De er snille fine ungdommer, men de er ungdommer, og de gjør av og til dumme ting. Jeg synes det er fint å kunne ha et kontaktpunkt med foreldre når de er såpass mye sammen. Tok kontakt med mor til kompisen, og fikk ikke svar. Hun slettet meg bare på Facebook. Kjempe modent! Tok kontakt med far og han var veldig fin å snakke med. Greit å kunne ha en viss kontakt om det er noe tenker både jeg og far. Denne mora flyttet fra ungdommene sine til en annen by fordi hun ble forelsket i en annen. Flytte fra ungdommene sine i sin verste alder. Barna har bodd litt begge steder, og han ene har kommet litt på feil spor. far reiser til hennes by for å bli med på møter med blant annet barnevern og skole, mor dukker ikke opp. Enda barnet bor hos henne . Hun var slettet far på sosiale media også og nekter snakke med han. hvorfor gjør mødre slike ting?? Bare kutter ut far til barna sine og ikke skal samarbeide, spesielt når de har barn som sliter? Anonymkode: 1938a...c27 Hva vil du egentlig oppnå med denne (oppdiktede?) historien? Henge ut mor? Er du samboer / partner med far? Rett og slett bare snakke litt dritt om noe du ikke har noe med? Det holdt lenge med dette: "Jeg har en ungdom som har en kompis. Jeg synes det er fint å kunne ha et kontaktpunkt med foreldre når de er såpass mye sammen. Greit å kunne ha en viss kontakt om det er noe. " Anonymkode: 4c836...04c
Anonym bruker Skrevet 1. mars #9 Skrevet 1. mars Man forstår liksom hvorfor hun ikke vil ha deg på vennelisten. Hva med å kutte ut dramaet? Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (6 timer siden): At man ikke holder løpende kontakt med andre foreldre betyr ikke at man anser foreldrerollen som ferdig. Men det vet du, du trengte bare å få inn et stikk. Super rollemodell. Anonymkode: 55fa5...f3e I ungdomstiden er det svært viktig å holde kontakt med andre foreldre. Å ha løpende kontakt eller et kontaktpunkt er ikke det samme. Noen ungdommer utforsker mer enn andre, og trenger at foreldre samarbeider i større grad. Jeg prøvde kontakte denne mora da hennes ungdom var overstadig beruset. Men jeg fikk tak i far så da ordnet det seg. Hun flyttet fra barn og mann til en ny by. Bara flyttet til henne et år senere, bodde der en periode og kom tilbake til far igjen. For så å flytte tilbake. Være mye fram og tilbake. De fleste foreldre som har ungdommer på 14 år tar tlf eller svarer på melding når andre foreldre tar kontakt, og poden er ute. Men denne dama er ikke jo ikke helt god Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): I ungdomstiden er det svært viktig å holde kontakt med andre foreldre. Men hvis man skal få det til, må man jo først oppføre seg bra selv. Her er det HI som er på tur, ikke den andre dama. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hvis man skal få det til, må man jo først oppføre seg bra selv. Her er det HI som er på tur, ikke den andre dama. Anonymkode: 2bec3...141 Ok, hvordan er jeg helt på tur når jeg prøver ringe den mora som ikke svarer? Så sender jeg melding om hun kan ringe meg, og skriver det gjelder sønnen hennes.. så hører jeg ingenting - men hun sletter meg.. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men hvis man skal få det til, må man jo først oppføre seg bra selv. Her er det HI som er på tur, ikke den andre dama. Anonymkode: 2bec3...141 Jeg fikk tak i faren til gutten og han tok seg på tak. Denne mora har også blokkert far, så de har nul kontakt og umulig å samarbeide med. Så reiser hun fra ungdommen sin som trenger tett oppfølging og møter menn, så gutten sitter hjemme alene i en by uten familie eller voksne som kan følge med. Skikkelig bra mor!! Håper barna kommer tilbake til far, så de får rammer og normalitet rundt seg Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk tak i faren til gutten og han tok seg på tak. Denne mora har også blokkert far, så de har nul kontakt og umulig å samarbeide med. Så reiser hun fra ungdommen sin som trenger tett oppfølging og møter menn, så gutten sitter hjemme alene i en by uten familie eller voksne som kan følge med. Skikkelig bra mor!! Håper barna kommer tilbake til far, så de får rammer og normalitet rundt seg Anonymkode: 1938a...c27 Men han er jo mann, så årsaken til at han oppfører seg annerledes, er åpenbar. Snakker selvfølgelig om kvinner her, om det å oppføre seg bra nok til at kvinner klarer å forholde seg. Menn regnes ikke med, de klarer uansett å forholde seg til kvinner, uansett hvor mye drama de kvinnene lager - kanskje til og med i større grad da. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk tak i faren til gutten og han tok seg på tak. Denne mora har også blokkert far, så de har nul kontakt og umulig å samarbeide med. Så reiser hun fra ungdommen sin som trenger tett oppfølging og møter menn, så gutten sitter hjemme alene i en by uten familie eller voksne som kan følge med. Skikkelig bra mor!! Håper barna kommer tilbake til far, så de får rammer og normalitet rundt seg Anonymkode: 1938a...c27 Men du oppnådde jo kontakt med far, så hva er problemet? MÅ denne verdifulle kontakten mellom ungdomsforeldre nødvendigvis være mellom mødrene, eller kan man forvente at fedrene også bidrar? Anonymkode: 34cb2...539
Anonym bruker Skrevet 1. mars #16 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men du oppnådde jo kontakt med far, så hva er problemet? MÅ denne verdifulle kontakten mellom ungdomsforeldre nødvendigvis være mellom mødrene, eller kan man forvente at fedrene også bidrar? Anonymkode: 34cb2...539 Klart den bør det. At en kvinne klarer å oppnå kontakt med en heterofil mann, sier ingenting. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #17 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men han er jo mann, så årsaken til at han oppfører seg annerledes, er åpenbar. Snakker selvfølgelig om kvinner her, om det å oppføre seg bra nok til at kvinner klarer å forholde seg. Menn regnes ikke med, de klarer uansett å forholde seg til kvinner, uansett hvor mye drama de kvinnene lager - kanskje til og med i større grad da. Anonymkode: 2bec3...141 Trenger ikke overanalysere og la fantasien din ta helt av. Jeg har ikke snakket med mor på over et år, etter hun flyttet. Jeg kjenner henne da vi har jobbet sammen i mange år og har barn på samme alder. Derfor prøvde jeg ringe henne når hennes sønn var overstadig beruset. Men hun var ikke interessert i å hverken svare eller ringe meg tilbake. Selv når jeg sende en melding om hun kunne ringe meg da det gjaldt sønnen hennes. Hadde min tenåring vært timesvis unna og jeg fikk tlf fra en annen forelder der barnet mitt var hadde jeg ikke latt være å svare og blokket personen. Vi måtte jo ta hånd om denne gutten til vi fikk tak i faren. Og nei, far er oppegående og han er seg selv uavhengig av hvilke kjønn han snakker med. Nå var jeg og min mann sammen når vi fikk kontakt med han. skremmende å se at så mange mener det er greit å klippe navlesnora til 14 åringer som skal ut å teste ut verden med alkohol på egen hånd. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #18 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk tak i faren til gutten og han tok seg på tak. Denne mora har også blokkert far, så de har nul kontakt og umulig å samarbeide med. Så reiser hun fra ungdommen sin som trenger tett oppfølging og møter menn, så gutten sitter hjemme alene i en by uten familie eller voksne som kan følge med. Skikkelig bra mor!! Håper barna kommer tilbake til far, så de får rammer og normalitet rundt seg Anonymkode: 1938a...c27 Men hvordan har hun blitt behandlet av barnefar, som gjør det nødvendig å blokke han? Hva er det med han, som gjør det nødvendig? Anonymkode: e8901...2b4
Anonym bruker Skrevet 1. mars #19 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke overanalysere og la fantasien din ta helt av. Jeg har ikke snakket med mor på over et år, etter hun flyttet. Jeg kjenner henne da vi har jobbet sammen i mange år og har barn på samme alder. Derfor prøvde jeg ringe henne når hennes sønn var overstadig beruset. Men hun var ikke interessert i å hverken svare eller ringe meg tilbake. Selv når jeg sende en melding om hun kunne ringe meg da det gjaldt sønnen hennes. Hadde min tenåring vært timesvis unna og jeg fikk tlf fra en annen forelder der barnet mitt var hadde jeg ikke latt være å svare og blokket personen. Vi måtte jo ta hånd om denne gutten til vi fikk tak i faren. Og nei, far er oppegående og han er seg selv uavhengig av hvilke kjønn han snakker med. Nå var jeg og min mann sammen når vi fikk kontakt med han. skremmende å se at så mange mener det er greit å klippe navlesnora til 14 åringer som skal ut å teste ut verden med alkohol på egen hånd. Anonymkode: 1938a...c27 Det er ikke det jeg sier i det hele tatt, jeg sier at det er du som fremstår som problemet her, ikke henne. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg liker virkelig ikke disse trådene som handler om folk som oppfører seg dårlig/er syke/er slemme/ikke fungerer. Dårlig fordekt fisking etter skryt, og stor trang til å sladre om andre. Anonymkode: c825d...cc9 Akkurat. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #20 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan har hun blitt behandlet av barnefar, som gjør det nødvendig å blokke han? Hva er det med han, som gjør det nødvendig? Anonymkode: e8901...2b4 Det vet jeg ikke, men hun slettet jo meg også når jeg prøvde komme i dialog. Hun er veldig opp og ned. Ustabil på mange måter. Da vår kollega mistet mannen sin gjennom 40 år, så presterer denne mora å si; du må melde deg på Tinder.. dette få dager etter begravelsen og dama er 60 år. Hun er ikke en drama quin egentlig, bare manglende antenner, og forstår ikke hvordan verden funker Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #21 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det jeg sier i det hele tatt, jeg sier at det er du som fremstår som problemet her, ikke henne. Akkurat. Anonymkode: 2bec3...141 Ok, hvordan framstår jeg som et problem? Å kontakte foreldre til en 14 åring som er overstadig beruset gjør meg til et problem? Ok, mor som ikke tar tlf eller viser interesse over for egen sønn? Ja det er normalt. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #22 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok, hvordan framstår jeg som et problem? Å kontakte foreldre til en 14 åring som er overstadig beruset gjør meg til et problem? Ok, mor som ikke tar tlf eller viser interesse over for egen sønn? Ja det er normalt. Anonymkode: 1938a...c27 Ved å sladre om henne her inne. Du ber jo ikke om råd en gang, bare spyr ut hvor ille hun er og hvor flink du er. Du hadde levd like greit uten å lage denne her selvforherligelses-tråden. Anonymkode: 2bec3...141
Anonym bruker Skrevet 1. mars #23 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke det jeg sier i det hele tatt, jeg sier at det er du som fremstår som problemet her, ikke henne. Akkurat. Anonymkode: 2bec3...141 Jeg føler meg ikke som en gudinne fordi jeg varsler foreldre når det er noe med ungdommen deres. Om det er skryt så har man ikke mye å skryte av. Jeg beskriver en situasjon som er svært uheldig. mulig dere er som denne mora da. Bare stenger ute alt og alle når barna sliter og flyr ute. Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #24 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ved å sladre om henne her inne. Du ber jo ikke om råd en gang, bare spyr ut hvor ille hun er og hvor flink du er. Du hadde levd like greit uten å lage denne her selvforherligelses-tråden. Anonymkode: 2bec3...141 Ser du på dette som skryt?? 😂 hadde du ikke gjort det samme? Hva gjør du når du ser en eldre dame sliter i rulletrappa? Går rett forbi kanskje? Eller hjelper du henne? De fleste bryr seg om egne og andres ve og vel, men jada jeg ser det er mange som ikke gjør det. Derfor har vi også det samfunnet vi har i dag. Andre foreldre har også kontaktet meg ang mitt barn hvis det har vært noe. Noe jeg er veldig takknemlig for. Hvordan skal jeg ellers ta tak i ting hvis jeg ikke vet? Anonymkode: 1938a...c27
Anonym bruker Skrevet 1. mars #25 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva gjør du når du ser en eldre dame sliter i rulletrappa? Går rett forbi kanskje? Eller hjelper du henne? Jeg hjelper henne så klart. Noe som er noe helt annet enn å gå inn her og fortelle om den forferdelige teite eldre damen som slet i rulletrappen og hvor fantastisk flink jeg har som hjalp henne, selvskryt selvskryt selvskryt. Anonymkode: 2bec3...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå