Anonym bruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Men det vil ikke samboer.. han ser ikke vits i deg, og mener han er like glad i meg for det. Men jeg ønsker for jeg vil jo at vi skal bli en familie med samme etternavn og at vi blir litt mer ekte.. for de som skjønner det. Vi har vært samboere i 13 år og forlovet like lenge men har stoppet der. Vi har ikke barn sammen men jeg har 2 fra før av. De er 14 og 18 år. Jeg kjenner jeg bare blir litt lei meg, for jeg føler å være kun samboere er ikke nok for meg lengre. Det er slik man er i 20 årene.. jeg er 40 år nå. Sa til han at da er det ikke noe vits i å være forlovet heller for hva er vitsen med det hvis man ikke skal gifte seg? Bare litt lei og skuffet her akkurat nå😢 Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Jeg forstår deg godt. ble sammen med mannen min da vi var 20. jeg sa jeg ville være gift før vi fikk barn, og dele etternavn. Han sa det var hans jobb å fri i såfall, og at jeg måtte vente for han var ikke klar. Da jeg ble gravid, 29 år gammel, tok han meg med utpå en fin bro over en elv og fridde til meg der ❤️ Vi hadde ikke noe stort bryllup, i det hele tatt, bare en fin middag med de aller nærmeste etter vi var på tinghuset. Men det var romantisk og fint likevel. Nå har vi vært gift i 11 år, og vi har fått to barn og vi har alle samme etternavn. Håper kjæresten din kan forstå ditt ståsted også Anonymkode: 6fe6c...465
Anonym bruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Jeg skjønner deg godt. Ikke nødvendigvis for å få samme etternavn da, det er ikke så farlig, men for å i lovens øyne bli hverandres nærmeste familie. Ting som hvem som skal ta avgjørelser for deg om du havner i koma osv Det å være gift gir visse forpliktelser og rettigheter. Anonymkode: 0e93a...14d
Anonym bruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg skjønner deg godt. Ikke nødvendigvis for å få samme etternavn da, det er ikke så farlig, men for å i lovens øyne bli hverandres nærmeste familie. Ting som hvem som skal ta avgjørelser for deg om du havner i koma osv Det å være gift gir visse forpliktelser og rettigheter. Anonymkode: 0e93a...14d Haha, det er det mest romantiske jeg har hørt 😂 «Jeg vil gifte meg så jeg kan ta avgjørelsen om du havner i koma» ❤️ Anonymkode: a0f43...faa
Anonym bruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar Jeg har vært gift. Skjønner deg godt! Nå er jeg skilt, men angrer ikke Anonymkode: 1f26b...300
Anonym bruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Takk for all forståelsen fra dere💖 måtte reise ut en liten tur for ble oppriktig lei meg og orket ikke sitte i stuen med samboer når han føler jeg ødela kvelden.. drit i at jeg ble lei og ha litt forståelse. Og på toppen av det hele spør meg når jeg kommer hjem om jeg er blidere nå?😳 altså jeg reiste ikke ut for å bli blid… nei blir bare så oppgitt av mannen..0 Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar Argumenter for at det er viktig både mtp det juridiske i forholdet. Om du dør går alt til barna dine, ingenting til han. Kanskje han er er litt sky? Ikke takler mye oppstyr med et bryllup? Eller tenker på kostnadene? Da kan dere jo gifte dere på kontor og ha det enkelt med mindre folk. Min mann var samme, skulle ikke gifte seg og ha mye folk og kaker og mas. Vi reiste til utlandet og giftet oss, likevel hadde vi 80 gjester og full sal 😅 men det ble noe annet enn å gifte oss her liksom Anonymkode: fa5a1...10c
Anonym bruker Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Argumenter for at det er viktig både mtp det juridiske i forholdet. Om du dør går alt til barna dine, ingenting til han. Kanskje han er er litt sky? Ikke takler mye oppstyr med et bryllup? Eller tenker på kostnadene? Da kan dere jo gifte dere på kontor og ha det enkelt med mindre folk. Min mann var samme, skulle ikke gifte seg og ha mye folk og kaker og mas. Vi reiste til utlandet og giftet oss, likevel hadde vi 80 gjester og full sal 😅 men det ble noe annet enn å gifte oss her liksom Anonymkode: fa5a1...10c Ja har sagt til han at rådhuset går fint for liker ikke oppstyr jeg heller.. men for meg virker det som om han ikke vil bare for at han mener det ikke er forskjell om man er gift eller ikke. Det er kun på papir og at man er ikke mer sammen, forelska eller noe selv om man er gift. Han har aldri synstest noe om det. Men jeg blir jo lei og jeg sa rett til han at da ser jeg ikke noe vits i å være forlovet heller lengre.. for hvorfor skal man være det hvis man ikke skal gifte seg. Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. februar #9 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men det vil ikke samboer.. han ser ikke vits i deg, og mener han er like glad i meg for det. Men jeg ønsker for jeg vil jo at vi skal bli en familie med samme etternavn og at vi blir litt mer ekte.. for de som skjønner det. Vi har vært samboere i 13 år og forlovet like lenge men har stoppet der. Vi har ikke barn sammen men jeg har 2 fra før av. De er 14 og 18 år. Jeg kjenner jeg bare blir litt lei meg, for jeg føler å være kun samboere er ikke nok for meg lengre. Det er slik man er i 20 årene.. jeg er 40 år nå. Sa til han at da er det ikke noe vits i å være forlovet heller for hva er vitsen med det hvis man ikke skal gifte seg? Bare litt lei og skuffet her akkurat nå😢 Anonymkode: 0006c...d8a Vi giftet oss etter 15 år og 3 barn! Ville og dele etternavn, og sikre oss sammen. Vi hadde det i kirka med bare de nærmeste etterpå. Viktig å føle seg komplett som en familie, sikre oss alle og for min del, ha samme etternavn som barna, i tillegg til å være nærmere mannen. Han må nok forstå at det ikke er farlig å være gift, heller ikke stress å gifte seg, kan gjøres utrolig enkelt og billig. Anonymkode: 2eee5...8d0
Anonym bruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Vi giftet oss etter 15 år og 3 barn! Ville og dele etternavn, og sikre oss sammen. Vi hadde det i kirka med bare de nærmeste etterpå. Viktig å føle seg komplett som en familie, sikre oss alle og for min del, ha samme etternavn som barna, i tillegg til å være nærmere mannen. Han må nok forstå at det ikke er farlig å være gift, heller ikke stress å gifte seg, kan gjøres utrolig enkelt og billig. Anonymkode: 2eee5...8d0 Ja det samme ønsker jeg også. Å samle hele familien siden jeg har 2 barn fra før av og ingen sammen. Jeg sa til han at jeg føler det er jeg og barna og han på siden. Jo men det ville det jo bli selv om vi var gifte også.. så føler jeg ikke kommer noen vei. jeg har aldri krevet noe stort men ønsker at han og jeg skal bli mer bunden i sammen.. ikke bare samboere som de ny etablerte er. Vi eiger hus isamme også. Nei jeg gikk å la meg og han ble sur.. men kan ikke forstå at han ikke ser hvor mye det betyr for meg Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. februar #11 Skrevet 28. februar Skjønner ikke problemet? Du kan jo bare bytte etternavn hvis du ønsker? Man har hverken mer ansvar for hverandre, eller arverett/plikt om man er gift. Anonymkode: 78766...6c5
Anonym bruker Skrevet 28. februar #12 Skrevet 28. februar Tenker du at han skal ta etternavnet ditt, da? For barna dine skal vel ikke måtte bytte etternavn til sin ikke-biologiske far fordi du vil gifte deg? Anonymkode: 91c6d...d5f
Anonym bruker Skrevet 28. februar #13 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Skjønner ikke problemet? Du kan jo bare bytte etternavn hvis du ønsker? Man har hverken mer ansvar for hverandre, eller arverett/plikt om man er gift. Anonymkode: 78766...6c5 Man står tryggere i det med tanke på hvis det skulle skje meg eller han noe. Vi får ikke ta noe valg for hverandre, det blir våre foreldre som gjør. Hans etternavn kan jeg ikke bare endre til, det må søkes fordi det er sjelden og lite folk som heter det, og man må være gift. Nei mine barn skal ikke endre etternavn men at han tar våres felles etternavn som mellom navn. man må ha en god samboers kontrakt for å kunne trumfe arveloven. Jeg eller han arver ikke etter hverandre når vi kun er samboere. Det er igjen våre foreldre. Og når huset står i begges navn kan det evt skade den andre hvis noe skulle ha skjedd Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. februar #14 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Tenker du at han skal ta etternavnet ditt, da? For barna dine skal vel ikke måtte bytte etternavn til sin ikke-biologiske far fordi du vil gifte deg? Anonymkode: 91c6d...d5f Ja tenker at han tar våres etternavn som mellom navn. Nei ville aldri ha byttet etternavn på barna med mindre de selv ville ha gjort det Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): Man står tryggere i det med tanke på hvis det skulle skje meg eller han noe. Vi får ikke ta noe valg for hverandre, det blir våre foreldre som gjør. Hans etternavn kan jeg ikke bare endre til, det må søkes fordi det er sjelden og lite folk som heter det, og man må være gift. Nei mine barn skal ikke endre etternavn men at han tar våres felles etternavn som mellom navn. man må ha en god samboers kontrakt for å kunne trumfe arveloven. Jeg eller han arver ikke etter hverandre når vi kun er samboere. Det er igjen våre foreldre. Og når huset står i begges navn kan det evt skade den andre hvis noe skulle ha skjedd Anonymkode: 0006c...d8a Bare for å presisere, foreldrene deres arver ingenting så lenge dere har barn. Barna går først. Siden dere bare har særkullsbarn bør dere uansett ha gode livsforsikringer som gir utbetaling til hverandre så særkullsbarn kan betales ut i et arveoppgjør uansett om dere er gift eller ikke. Anonymkode: 0e93a...14d
Anonym bruker Skrevet 1. mars #16 Skrevet 1. mars Romantisk vrøvl. Man er ikke mer eller mindre familie eller forpliktet av å gifte seg, og navnebytte er jo noe stort og avlegs tull. Selv om han ikke vil gifte seg med deg kunne han jo bytta navn når han vil. Bare av den grunn kan man jo ønske at dere skilles etter tre år. Anonymkode: be024...9d6
Anonym bruker Skrevet 1. mars #17 Skrevet 1. mars Mannen og jeg er rolige folk, liker ikke oppmerksomhet. Men han fridde til meg da han var 24 og jeg 23. Giftet oss 26 og 27 år gamle. Litt spente var vi jo, vi var ikke så mye snakkesalige da vi var unge. Hadde vært noe annet nå som vi er i 40 årene. Vi måtte le litt, for vi satt i en hestesko. Så si satt på enden. INGEN så på oss eller snakket så mye til oss, vi satt for langt unna. 🙈 Syns ikke det var så mye styr. Folk snakket med hverandre. Vi var 55 stk. Må huske på at de er familie og venner. Jeg fikk mitt drømmebrullup. Hadde ikke mannen fridd til meg, hadde jeg blitt veldig lei meg. Det er viktig for meg å være gift, ikke bare kjærester. Så jeg skjønner deg veldig godt. ❤️ Anonymkode: d6105...fd3
Anonym bruker Skrevet 1. mars #18 Skrevet 1. mars Det å bli gift er som det å bli rik. De fleste av oss må planlegge for det og jobbe for det, fra man er ung. Mange ser på det som attråverdig, men er ikke i det hele tatt villig til å ofre det som skal til for å bli det, de vil i stedet mase seg til det. Vel, det fungerer dårlig, som du nå ser. Anonymkode: 59094...add
Anonym bruker Skrevet 1. mars #19 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Det å bli gift er som det å bli rik. De fleste av oss må planlegge for det og jobbe for det, fra man er ung. Mange ser på det som attråverdig, men er ikke i det hele tatt villig til å ofre det som skal til for å bli det, de vil i stedet mase seg til det. Vel, det fungerer dårlig, som du nå ser. Anonymkode: 59094...add Den skjønte jeg ikke.. Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #20 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Mannen og jeg er rolige folk, liker ikke oppmerksomhet. Men han fridde til meg da han var 24 og jeg 23. Giftet oss 26 og 27 år gamle. Litt spente var vi jo, vi var ikke så mye snakkesalige da vi var unge. Hadde vært noe annet nå som vi er i 40 årene. Vi måtte le litt, for vi satt i en hestesko. Så si satt på enden. INGEN så på oss eller snakket så mye til oss, vi satt for langt unna. 🙈 Syns ikke det var så mye styr. Folk snakket med hverandre. Vi var 55 stk. Må huske på at de er familie og venner. Jeg fikk mitt drømmebrullup. Hadde ikke mannen fridd til meg, hadde jeg blitt veldig lei meg. Det er viktig for meg å være gift, ikke bare kjærester. Så jeg skjønner deg veldig godt. ❤️ Anonymkode: d6105...fd3 Heldige dere 💞 ja føler liksom når man er oppe i 40 årene, har vært sammen i over 13 år og da har man lyst til å gifte seg. Så ja det er sårt når det blir slik som dette😢 Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #21 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (16 timer siden): Haha, det er det mest romantiske jeg har hørt 😂 «Jeg vil gifte meg så jeg kan ta avgjørelsen om du havner i koma» ❤️ Anonymkode: a0f43...faa Nydelig 😅😆 Jeg kan relatere, vi ble enige om å gifte oss over en burger fordi det kostet tross alt mindre enn advokat for å sette opp de samme rettighetene formelt 🙈 Men fra spøk til alvor, forstår HI godt, hele forlovelsen blir meningsløs uten handling. Kanskje dette er et argument som når inn 😬 Anonymkode: 29437...87a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #22 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Den skjønte jeg ikke.. Anonymkode: 0006c...d8a Neivel. Anonymkode: 59094...add
Anonym bruker Skrevet 1. mars #23 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Romantisk vrøvl. Man er ikke mer eller mindre familie eller forpliktet av å gifte seg, og navnebytte er jo noe stort og avlegs tull. Selv om han ikke vil gifte seg med deg kunne han jo bytta navn når han vil. Bare av den grunn kan man jo ønske at dere skilles etter tre år. Anonymkode: be024...9d6 Gjensidig underholdningsplikt, pliktarv, felles ligning formue, retten til å sitte i uskiftet bo. Ingen av de tingene er romantisk vrøvl akkurat, men viktig om noe skulle skje 🤔 Det romantiske er at man ivaretar hverandre uansett hva. Anonymkode: 29437...87a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #24 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nydelig 😅😆 Jeg kan relatere, vi ble enige om å gifte oss over en burger fordi det kostet tross alt mindre enn advokat for å sette opp de samme rettighetene formelt 🙈 Men fra spøk til alvor, forstår HI godt, hele forlovelsen blir meningsløs uten handling. Kanskje dette er et argument som når inn 😬 Anonymkode: 29437...87a Prøvete å argumentere om at man har mer rettigheter ovenfor hverandre når man er gift.. nei da kunne man heller skrive ned på papir og orden det selv om vi ikke var gift. Så da sier det seg selv at han vil ikke gifte seg. Da gidder jeg ikke snakke mer om det, og jeg tok av ringen. Da ble han sur for han forsto ikke vitsen med det.. kjenner meg så såret og lei men er bare en stor plage nå Anonymkode: 0006c...d8a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #25 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (19 timer siden): Skjønner ikke problemet? Du kan jo bare bytte etternavn hvis du ønsker? Man har hverken mer ansvar for hverandre, eller arverett/plikt om man er gift. Anonymkode: 78766...6c5 Haha, er du helt fjern? Klart man har det. Man er økonomisk ansvar for hverandre som gift. Ang arv så arver ektefeller hverandre, det gjør man ikke som samboere. Skjønner du hverken er gift eller har partner Anonymkode: fa5a1...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå