Gå til innhold

Noen som kan komme med eksempler på korte funksjonelle kondisjonsøkter?

Anbefalte innlegg

Jeg leste en artikkel om en som var i dårlig form, og begynte å trene korte funksjonelle kondisjonsøkter i starten, men det sto ikke noen eksempler på hva slags økter det var. Noen som vet?

Anonymkode: 4ef73...275

Fortsetter under...

Intervalløkt er bra, og denne økten er fedrig på 25 minutter- gå fem minutter som oppvarming

- løp 3 min - gå ett min og gjenta dette fire ganger. Det vil si at du løper fire treminuttere med ett minutts pause mellom hver intervall. Det er den mest effektive måten å få bedre kondisjon. Når du blir i bedre form øker du løpingen til fireminuttere.

Anonymkode: a29ac...b53

Sjekk Tabatha. Det er 8 x20 sek med høy intensitet (f.eks løping). Når du har fått opp lungekapasiteten kan du gå over på litt lengre økter. 4x4 skal være veldig bra.

Anonymkode: 5b4a0...167

Annonse

Den beste økta er i følge forskning intervall 4X4. Har du dårlig kondis er dette økte som gir raskest og best framgang. Har du tilgang til tredemølle er det det beste, men den kan også gjøres i en bratt bakke. 

oppvarming: 10 min rask gange på 4% stigning.

4 intervaller av 4 minutter med tre minutters pause imellom. Start første intervall på 7%. Du kan holde dette nivået på alle intervallene eller øke med 1% for hver intervall. I pausene får du roligere (pulsen skal ned) på 4% stigning  

avslutt med 5 min rolig gange på 2% stigning  

Til sammen er hele økta ferdig på 40 min

Anonymkode: 0210d...778

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den beste økta er i følge forskning intervall 4X4. Har du dårlig kondis er dette økte som gir raskest og best framgang. Har du tilgang til tredemølle er det det beste, men den kan også gjøres i en bratt bakke. 

oppvarming: 10 min rask gange på 4% stigning.

4 intervaller av 4 minutter med tre minutters pause imellom. Start første intervall på 7%. Du kan holde dette nivået på alle intervallene eller øke med 1% for hver intervall. I pausene får du roligere (pulsen skal ned) på 4% stigning  

avslutt med 5 min rolig gange på 2% stigning  

Til sammen er hele økta ferdig på 40 min

Du skal gå alle intervallene - ikke løpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...