Gå til innhold

Til dere single damer

Anbefalte innlegg

Hvilke ting synes du er vanskeligst med å bo alene, uten en mann? Er det ting du overhodet ikke får til selv, og hvordan løser du det evt?

Selv må alt med bilen settes bort, jeg greier bytte hjul, men tar ikke sjansen selv. Føler jeg blir lurt hver gang jeg har bilen på verksted😅

Jeg er heller ikke god på snekring, så det som stod igjen her av snekring på terrasse og listverk i nyoppussede rom måtte settes bort. 

Det er også tungt å være den eneste voksne i huset, måtte ra akt selv og alle avgjørelser selv, men akkurat dette var jo ganske likt før mannen flyttet ut også da. Han bidro ikke stort.

Nå har jeg bare bodd alene noen mnd, så det dukker sikkert opp mer utfordringer etterhvert🥴

Anonymkode: dcb12...d08

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452876-til-dere-single-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at han flyttet ut har jeg skjønt hvor lite han bidro. Eneste problemet jeg har gatt var å flytte en vaskemaskin og en tørketrommel. Til det må man være 2, men da fikk jeg hjelp av min søster.  Har var bedre på dataingeniør enn meg, men ikke så mye bedre at det er noe problem. Alt annet i hverdagen har jeg kunnet minst like godt så det er egentlig ikke noe problem med det praktiske.

Anonymkode: c67f8...bb4

Min mann kan ikke reparere bil eller snekre mer enn til litt husbruk. Han er dessuten så nøyaktig at han aldri kommer forbi måle og tenke-stadiet uten meg. Bilen er på verksted om ikke det finnes enkle youtube-videoer som jeg kan følge. Jeg fikser lyspærer og tennplugger og oljepeiling og sånt men resten overlater jeg til folk som kan det. 
Jeg har altså mann men ikke som kan brukes som vaktmester. Det går helt fint, enten lærer jeg meg det selv eller så finner jeg noen som kan hjelpe meg. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Etter at han flyttet ut har jeg skjønt hvor lite han bidro. Eneste problemet jeg har gatt var å flytte en vaskemaskin og en tørketrommel. Til det må man være 2, men da fikk jeg hjelp av min søster.  Har var bedre på dataingeniør enn meg, men ikke så mye bedre at det er noe problem. Alt annet i hverdagen har jeg kunnet minst like godt så det er egentlig ikke noe problem med det praktiske.

Anonymkode: c67f8...bb4

Samme erfaring her, hva i alle dager gjorde han?? 

amandine skrev (9 minutter siden):

Min mann kan ikke reparere bil eller snekre mer enn til litt husbruk. Han er dessuten så nøyaktig at han aldri kommer forbi måle og tenke-stadiet uten meg. Bilen er på verksted om ikke det finnes enkle youtube-videoer som jeg kan følge. Jeg fikser lyspærer og tennplugger og oljepeiling og sånt men resten overlater jeg til folk som kan det. 
Jeg har altså mann men ikke som kan brukes som vaktmester. Det går helt fint, enten lærer jeg meg det selv eller så finner jeg noen som kan hjelpe meg. 

Nå holdt jeg på å si at hva skal du med mannen da? Så da ser du hvor god erfaring jeg har med mann i hus🙈🤣

Jeg er veldig lite handy, og har noen fysiske begreninger pga sykdom, så jeg måtte flytte til en leilighet uten behov for snømåking, hagearbeid og utvendig vedlikehold av hus.

Innvendig vedlikehold o.l. går greit med litt hjelp fra voksne barn når det er noe spes.

Anonymkode: c166b...eab

Annonse

Det vanskeligste var å sette inn vindu. Men det har jeg bror til. Samme med bil. Men jeg skifter hjul og gjør mindre ting med bilen selv. Har vært alene i 12 år, og kan veldig mye. Pusser opp alene. Sønnen og jeg satt inn nytt kjøkken. I morgen blir det å legge gulv og sette opp vegger på ene soverommet. Bare det og stua som mangler nå, så er hele huset fornyet.

Det aller vanskeligste er kanskje det å bare ha en inntekt. Det er like mye å betale i lån, men jeg er bare en person. Har faste utgifter på 23 000 i mnd, så ikke så mye penger til å gå utenfor budsjett

Anonymkode: 1e20b...9ca

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det vanskeligste var å sette inn vindu. Men det har jeg bror til. Samme med bil. Men jeg skifter hjul og gjør mindre ting med bilen selv. Har vært alene i 12 år, og kan veldig mye. Pusser opp alene. Sønnen og jeg satt inn nytt kjøkken. I morgen blir det å legge gulv og sette opp vegger på ene soverommet. Bare det og stua som mangler nå, så er hele huset fornyet.

Det aller vanskeligste er kanskje det å bare ha en inntekt. Det er like mye å betale i lån, men jeg er bare en person. Har faste utgifter på 23 000 i mnd, så ikke så mye penger til å gå utenfor budsjett

Så flink du er! Jeg er ganske handy selv, men mer tekniske og elektroniske ting. Men jeg mangler helt selvtillit så jeg tør ikke prøve meg. Og moren min fyrer oppunder her ved å uttrykke forskrekkelse om jeg sier jeg feks vil prøve å legge gulv selv. Det kan du jo ikke sier hun, og da tror jeg på det🙈🥴

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Så flink du er! Jeg er ganske handy selv, men mer tekniske og elektroniske ting. Men jeg mangler helt selvtillit så jeg tør ikke prøve meg. Og moren min fyrer oppunder her ved å uttrykke forskrekkelse om jeg sier jeg feks vil prøve å legge gulv selv. Det kan du jo ikke sier hun, og da tror jeg på det🙈🥴

Drit i hva hun sier da. Sånn var min mamma også. Jeg kunne ikke gjøre noe selv i følge henne. Nå som så mye er gjort, så er det ganske stille når jeg sier at jeg skal begynne på et nytt rom. Hun skryter ikke heller da, men hun protesterer ikke lenger i alle fall 

Kun fordeler med å bo alene 🥳

Det jeg ikke greier hyrer jeg inn folk til å gjøre. Enkelt og greit. Men tror jeg er mer enn gjennomsnittet handy.

Jeg legger gulv, jeg snekrer, jeg kobler av hele opplegget under vasken på badet og renser og vasker det og monterer det tilbake(ved behov, hvis det begynner å gå tett). 

Har null peiling på bil, og null interesse. Fant en lokal hobbymekaniker på facebook som fikser alt fra reparasjoner til skifting av hjul. Helt topp, og billigere enn merkeverksted. Har dog en gammel bil, han hadde ikke fått skrudd på en splitter ny bil til 600.000 kr siden han ikke er mekaniker😅

Jeg elsker forresten å være eneste voksne. Hvorfor skal man trenger noen flere å ta avgjørelser sammen med? De fleste er ikke enige verken når det gjelder oppdragelse eller økonomi, så å styre alt selv er helt konge!

Anonymkode: 65f04...7b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...