Anonym bruker Skrevet 2. mars #26 Del Skrevet 2. mars Om en ektefelle kom midt i arbeidstiden for å levere noe til en kollega så vil jo denne gjøre akkurat det. På min jobb er alle stort sett konsentrert opptatt med noe. Det ville være veldig unaturlig og forstyrrende å ta en hilserunde fordi mannen kom innom for å levere noe. Når det er sagt har vi arrangement i løpet av året som involverer ektefeller og der er det naturlig å hilse, prate sammen og bli kjent. Har noen med barna f.eks. om det er planleggingsdag, så prater man med dem om man spiser lunsj sammen, møtes for å fylle drikke eller går forbi hverander i gangen. Utover dette er det unaturlig å ta hilserunder. Anonymkode: 48c09...04e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452870-er-dette-typisk-norsk-kultur/page/2/#findComment-150190016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. mars #27 Del Skrevet 2. mars Hvis du har med noen på jobb som du ønsker at kollegaene dine skal hilse på, er det din jobb å presentere dem for kollegaene. Du må ta initiativ hvis du ønsker interaksjon. Anonymkode: e4a08...3ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452870-er-dette-typisk-norsk-kultur/page/2/#findComment-150190017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars #28 Del Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (På 28.2.2025 den 12.37): Takk for at du deler dine erfaringer Jeg lurer litt på om det er litt Oslo vs «bygda», for i Oslo opplevde jeg aldri dette. Om for eksempel man var sammen med en venn og møtte på en annen venn introduserte man dem alltid for hverandre. Det tror jeg ikke er så vanlig her. Jeg skjønner jo at begge deler har fordeler og ulemper. Sånn som vi gjorde i Oslo kan jo hende mange på Innlandet synes er litt falskt og unødvendig. På min jobb (og mannen min sin) gjør det ingen negativ forskjell at barna våre er med. Så er de også ganske store, er stille, og ser på iPad og leser bøker hele dagen, så de forstyrrer ingen. Anonymkode: eb3cb...e95 Jeg har motsatt opplevelser. Jeg kommer fra Innlandet, og er opplært til å si hei til mennesker jeg møter hver gang jeg ser de uansett om det er kjente eller ukjente mennesker. Jeg jobbet i Oslo i 12 år og der var det ikke mye høflighet å spore i forhold til å se mennesker og hilse på de, og folk sa omtrent ikke hei til folk og var mer opptatt av seg selv. Etter 12 år flyttet jeg tilbake til hjemstedet mitt og her hilser alle på andre (i allefall på min jobb og i min omgangskrets), og møter man nye mennesker så hilser man og introduserer seg for de og viser interesse. Anonymkode: 1baac...1b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452870-er-dette-typisk-norsk-kultur/page/2/#findComment-150190031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå