Gå til innhold

Hvorfor er det greit at EU og Norge har høye tollsatser mot USA, men det blir ramaskrik når USA vil øke mot EU?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke jeg? Det argumenteres i denne tråden om at folk vil få dårligere råd.

Anonymkode: 3ee91...040

Så da tror du på det?

Anonymkode: 1739f...d4d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 28.2.2025 den 11.27):

EU er et pompøst sosialistisk byråkrati som har levd på silkeputer sydd av USA. De har hatt tilgang til et tollfritt amerikansk marked og de har sluppet å bruke mye penger på forsvar. Dette ønsker Trump å sette en stopper for. Trump ønsker ikke at sosialistene i EU skal sitte og tro at deres velstand skyldes dem selv. Han ønsker en rettferdig handel, en balanse. Det er sjokkerende for EU selvsagt, de er blitt så vant med sine fordeler. Det er jo derfor den venstrevridde pressen nå går amok i å fremstille Trump som en idiot og barbar på alle tenkelige måter. 

Anonymkode: bccdd...33b

Bingo.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så da tror du på det?

Jeg stiller spørsmål. Er det ok for deg?

Anonymkode: 3ee91...040

Anonym bruker skrev (På 28.2.2025 den 12.14):

Men da blir det jo fint nå når alt blir 25 % toll begge veier og så glemmer vi at dette kun vil skade økonomien til befolkningen både i USA, Europa, Cananda, Mexico mm.  Jeg regner med at du er synes det er helt greit at inflasjonen går opp, rentene går opp, alt blir dyrere, folk mister jobben og det blir generelt tøffere å leve for mange. Jeg kunne ikke brydd meg mindre hvis jeg skal tenke på min egen økonomiske situasjon, men jeg jobber innenfor økonomi og evner å se hva som kan bli konsekvensene for veldig mange amerikanere, europeere mm, og jeg unner ikke mennesker å få det verre. Det jeg også unders over er at Trump ikke virker å forstå markedsmekanismer og konsekvenser av den politikken har fører, på den andre burde jeg ikke være forundret med tanke på at han har uttalt at det er urettferdig hvis landene han innfører toll på gjør det samme tilbake. Han er som ett lite barn i sandkassen som furter fordi han ikke får det akkurat som han vil.

Anonymkode: 01bc4...fee

Akkurat dette høres ut som argumentene til JA-siden om vi ikke blir med i EU. 

Anonymkode: e35dd...f58

Man trenger ikke å like Trump selv om man kan godta at det har vært urettferdig frem til nå. 

Jeg skulle også ønske at norske journalister kunne ha et mer nøytralt syn på det som skjer, akkurat nå føler jeg de er på vei til å ødelegge for seg selv. Snart er iNyheter den mest nøytrale nyhetsformidler. 

Anonymkode: e35dd...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...