Anonym bruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Datteren min går i 9. klasse, og på hennes trinn gir foreldrene ungdommene sine fri for de minste ting. Det kan være en liten antydning til mini forkjølelse, det kan være mensen, det kan være dårlig hårdag, eller noe feil med skoene. Det er ekstremt. På mandag var de i slalombakken. Det vil si, 60% holdt seg hjemme! Min datter og en til, var de eneste av en vennegjeng på 7! I dag våknet min datter trøtt og sur og nærmest krevde å få en hviledag. Alle andre får jo det hele tiden! Jeg kan forstå hennes frustrasjon, men nei, er man ikke syk, går man på skolen. Hva praktiserer dere? Får deres ungdomsskoleelev nær sagt bestemme selv, slik det er på vår skole? Anonymkode: b84f8...ca0
Anonym bruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Nei, de har ikke fått det. Samtidig har vi en som er i en situasjon som har vist seg å være mye mer omfattende vansker bak enn vi først trodde, som gjør at vi har måttet gi henne flere og flere "hviledager", fram til hun til slutt ble så syk at skolen ble helt umulig og hun ikke har vært der på et halvt år og er nå innlagt på sykehus. Nå er nok ikke dette tilfellet for så mange av de i klassen til din datter, men det kan være at én av dem har en mer sammensatt grunn, så vær uansett litt forsiktig med å dømme. Anonymkode: 099be...0a9
Anonym bruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Selvsagt på skolen om de ikke er ordentlig sjuke. Småting er man ikke hjemme for. To paracet og kjør på. Anonymkode: c24df...4e8
Anonym bruker Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Datteren min går i 9. klasse, og på hennes trinn gir foreldrene ungdommene sine fri for de minste ting. Det kan være en liten antydning til mini forkjølelse, det kan være mensen, det kan være dårlig hårdag, eller noe feil med skoene. Det er ekstremt. På mandag var de i slalombakken. Det vil si, 60% holdt seg hjemme! Min datter og en til, var de eneste av en vennegjeng på 7! I dag våknet min datter trøtt og sur og nærmest krevde å få en hviledag. Alle andre får jo det hele tiden! Jeg kan forstå hennes frustrasjon, men nei, er man ikke syk, går man på skolen. Hva praktiserer dere? Får deres ungdomsskoleelev nær sagt bestemme selv, slik det er på vår skole? Anonymkode: b84f8...ca0 Her er det kun oppkast eller feber eller annen opplagt sykdom eller skade som fører til fravær. Hodevondt, magevondt og smårusk må de gå med. Anonymkode: e2e86...be3
Anonym bruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar De går på skolen om de ikke er syke. Det være sagt - skidag er noe dritt. Jeg har alltid hatet å både stå og gå på ski. Så de eneste dagene jeg skulket i hele mitt skoleliv var skidagene. Det levde jeg godt med da og godt med nå. Jeg har ikke hatt ski på bena siden jeg gikk på barneskolen for litt over 30 år siden. Anonymkode: f417a...efe
Anonym bruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Vi har litt åpen løsning i samarbeid med skolen hvor dårlige dager av og til løses ved å arbeide hjemmefra. Kanskje det virker trivielt fra utsiden, men det får bare være. Anonymkode: e17b3...1f8
Anonym bruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar Har man feber eller oppkast, kan man bli hjemme. Eventuelt hoste som holder en våken hele natten og ikke gir seg. Datteren min har fått være hjemme første dag ved mens noen ganger. Hun er ei sterk og robust jente, og klarer aldri over smerter o.l. Men første mensdag ligger hun rett og, og har til og med grått pga kramper. Anonymkode: bf2ad...cf2
Anonym bruker Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar "Alle andre får" har vel unger sagt i hele menneskehetens historie Anonymkode: 04bb8...80c
Anonym bruker Skrevet 28. februar #9 Skrevet 28. februar Nei, hun får ikke lov å ta noen hviledag uten sykdom. Mensen er dessverre ofte god grunn til fravær her. Jeg har ikke inntrykk av at andre på trinnet heller har spesielt lav terskel for å være hjemme. Anonymkode: a1508...e68
Anonym bruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar Nei, normalt sett bør ikke barn få være hjemme fra skolen uten god grunn. Men likevel, skoletur til slalåmbakke? Det er virkelig ikke en aktivitet som passer for alle, så skolen burde hatt en alternativ aktivitet for de som ikke ville/kunne stå slalåm. Får håpe de har lært nå, når over halvparten holdt seg unna noe som sikkert var ment å være en morsom annerledes dag. Anonymkode: 2579f...132
pele Skrevet 28. februar #11 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har litt åpen løsning i samarbeid med skolen hvor dårlige dager av og til løses ved å arbeide hjemmefra. Kanskje det virker trivielt fra utsiden, men det får bare være. Anonymkode: e17b3...1f8 Hvorfor har dere denne spesialavtalen?
Anonym bruker Skrevet 28. februar #12 Skrevet 28. februar Du aner ikke hvorfor folk er hjemme da. Men generelt, så kan det virke som mange ikke tar seg selv i nakken og står på. Men, samtidig uenig med meg selv. Dagens ungdom har større utfordringer og press enn det vi hadde. Barnet mitt var nesten ikke på skolen på 4 år. Det var fordi lærer mobbet henne. Men hun er på skolen hver dag nå.n Anonymkode: f251f...bfb
Anonym bruker Skrevet 28. februar #13 Skrevet 28. februar Tenker «lykke til på videregående» men sånt fravær…. Anonymkode: ce512...c8c
pele Skrevet 28. februar #14 Skrevet 28. februar Har en bekjent som lar barna få vere hjemme for småtteri. Ho har 5 stk. DE må følges tett opp selvom de er langt over 20. klarer seg ikj så bra. Han har sydd store puter under armene på de i alle år. Vi har satt krav og våre klarer seg bedre i arbeidslivet ivertfall.
Anonym bruker Skrevet 28. februar #15 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her er det kun oppkast eller feber eller annen opplagt sykdom eller skade som fører til fravær. Hodevondt, magevondt og smårusk må de gå med. Anonymkode: e2e86...be3 Kanskje derfor mine er hjemme... Blitt smittet at ditt barn. Anonymkode: f251f...bfb
Anonym bruker Skrevet 28. februar #16 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Tenker «lykke til på videregående» men sånt fravær…. Anonymkode: ce512...c8c Lykke til i arbeidslivet kan man vel heller si, mange av de får seg et sjokk når de skjønner at det faktisk er arbeidsgiver som bestemmer, ikke de selv eller mamma. Anonymkode: b5121...ad5
Anonym bruker Skrevet 28. februar #17 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kanskje derfor mine er hjemme... Blitt smittet at ditt barn. Anonymkode: f251f...bfb Blitt smittet av hodevondt og smårusk? Anonymkode: b5121...ad5
Anonym bruker Skrevet 28. februar #18 Skrevet 28. februar pele skrev (27 minutter siden): Hvorfor har dere denne spesialavtalen? Fordi det har vært nødvendig. Anonymkode: e17b3...1f8
Anonym bruker Skrevet 28. februar #19 Skrevet 28. februar Dette tok lærer opp på foreldremøte i høst i 9.klasse. Det er et utrolig stort fravær blant ungdommen. Nå snakker jeg ikke om de med avtaler, men de som ikke har det. De er hjemme for det minste lille ting. Ser det på mine og, har vondt i hodet, vondt i magen, spør om å være hjemme. Nei sier vi, du skal prøve deg på skolen, er ingen grunn til å være hjemme. Av og til får vi en telefon fra skolen, men vi pusher de litt mer. Mine trenger det, ihvertfall mellomste da hun føler på den minste ting. De kan og sett helt fine ut på morgenen før jeg drar, men så ringer de meg i bilen. Så vi er ganske strenge på det. Har sett selv, og hadde bare 1 dag fravær på ungdomsskolen selv. Hvorfor er de så mye mer "syke" nå? Anonymkode: f19e4...853
Anonym bruker Skrevet 28. februar #20 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Tenker «lykke til på videregående» men sånt fravær…. Anonymkode: ce512...c8c Hadde en som knapt var på ungdomsskolen. Gikk likevel ut av videregående med bare 5 og 6. Studerer nå med stort sett toppkarakter. Gikk altså helt supert selv om ungdomsskolen var noe trøblete med mye fravær - både med sykdom og "sykdom" Anonymkode: 53357...54c
Anonym bruker Skrevet 28. februar #21 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Hadde en som knapt var på ungdomsskolen. Gikk likevel ut av videregående med bare 5 og 6. Studerer nå med stort sett toppkarakter. Gikk altså helt supert selv om ungdomsskolen var noe trøblete med mye fravær - både med sykdom og "sykdom" Anonymkode: 53357...54c Kanskje det, men holdninger til å være hjemme når de har komt inn i arbeidslivet, vises ofte igjen her. Har hatt mange som tror de bare kan dukke opp når de vil, gjerne ringe inn syke rett før de skal på vakt, syke gjerne 2 dager i uka over tid. Ikke rart deg er vanskelig å ansette folk i dag Anonymkode: 5c3f1...757
Anonym bruker Skrevet 28. februar #22 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Blitt smittet av hodevondt og smårusk? Anonymkode: b5121...ad5 Magevondt.. Anonymkode: f251f...bfb
Anonym bruker Skrevet 28. februar #23 Skrevet 28. februar Tafatte foreldre. Ser de mest ufyselige barna i klassen er de som får ja til alt. Tiktok som 9-åring, skolesekk til 3000 kr som 10-åring. Eller uggs til mange tusen selv om de andre 10-åringene bruker billigvarianten. Tipper det er de som kommer til å bli som beskrevet i hi. Stakkarslige slitne ungdommer som det aldri har blitt stilt krav til av tafatte voksne. Anonymkode: 91da0...bc6
Anonym bruker Skrevet 28. februar #24 Skrevet 28. februar Her i huset går vi på skolen og på jobb alle dager vi ikke er syke, det ikke er helg eller ferie. Jeg tenker at min største jobb er å selv være et godt forbilde og det er at jeg går på jobb, jeg legger meg ikke hjemme for hver minste lille ting og jeg setter standarden for det jeg ønsker for ungene mine slik at de kan gå ut i studier og ut i arbeidslivet. Anonymkode: 7decf...611
Anonym bruker Skrevet 28. februar #25 Skrevet 28. februar Nei, er du syk kan du være hjemme, er du sliten får du legge deg tidligere Anonymkode: af8a1...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå