Gå til innhold

Leggetid 11 åring i ferier og helger?

Anbefalte innlegg

Mye enklere at han er oppe ca. like lenge som meg enn å styre med legging (dvs ca. 23.00). (Han har søsken på 13 og 15 år). Har prøvd å legge han i 22 tida men klarer det ikke. Han sover til i 09.00 tida. Hvordan er deres barn på samme alder?

Anonymkode: 773cc...625

Fortsetter under...

I ferier får hun det ganske fritt og er da vanligvis oppe like lenge som meg, 23-24. I helger holder vi på en litt slapp versjon av vanlig leggetid (20.45 blir til rundt 21.30 som oftest), fordi mer slinger ødelegger døgnrytmen for kommende uke. 

Hun godtar greit at storebror på 15 legger seg senere. 

Anonymkode: c530d...164

Min legger seg kl.21 på hverdager, leser da til 21.30. I helgene legger han seg mellom 21.30-22. Sover ikke lengere på morgenen om han legger seg senere. Vinterferien blir vel lik som helgene vil jeg tro.

Anonymkode: 47232...057

Annonse

Min 9 klassing legger seg 23-24 på fredager og lørdager, spørs om det er kamp/trening tidlig lørdag. I hverdagen legger han seg ofte, men legger seg til å sove 21.45 - 22.00. Står opp kl 7 på hverdagen. Sover lengre i helger.

Anonymkode: 3eb1a...50c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det varierer etter hva vi gjør, men som regel legger han seg 22-23.  

Men hva mener du med at du ikke får til å legge han? 

Anonymkode: 931c3...a1d

Han nekter, vil ikkje. Osv. Lokking og luring, de andre får jo være oppe.,, Det kan gå en halv time med mas, synes det er enklere å bare vente til han er klar. I vekene legger han seg ca. 20.45-21.00. HI

Vi snur ikke døgnet i helger og ferier, hverken voksne eller barn. 

På hverdager går 10-åringen på rommet sitt kl 20.00, men kan lese til kl 21.00. Samme i helgene. 
Vi voksne legger oss kl 22.00 7 dager i uka.

I lange ferier som sommerferien så sklir det litt mer ut. Typ halvtime/time mer. 

Barna våre har alltid våknet grytidlig da. Ukedag som helgedag. De sover bare til mer enn kl 6 om de er syke. 

Anonymkode: 884b3...519

12 åringen her liker å legge seg 21.30 på hverdager og i helger. Hun styrer dette selv. Hun kan være oppe til 00.00 hvis hun er med venner feks. 

Sønnen på 8 får ikke sove før ca. Kl 22. - 23.

Høres helt normalt ut det du beskriver. 

Anonymkode: ffa83...a99

Vår har ingen leggetid i ferier og helger - han sitter ofte oppe mye lenger enn det vi voksne gjør. Han sover tilsvarende ut dagen etter. Søndager legger han seg i vanlig tid som er kl 22. Det er ingen problemer med det. 

Anonymkode: 813cd...ea8

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vår har ingen leggetid i ferier og helger - han sitter ofte oppe mye lenger enn det vi voksne gjør. Han sover tilsvarende ut dagen etter. Søndager legger han seg i vanlig tid som er kl 22. Det er ingen problemer med det. 

Anonymkode: 813cd...ea8

Hvor gammel er han? HI

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Han nekter, vil ikkje. Osv. Lokking og luring, de andre får jo være oppe.,, Det kan gå en halv time med mas, synes det er enklere å bare vente til han er klar. I vekene legger han seg ca. 20.45-21.00. HI

Men det må du ta tak i. En 11 åring skal ikke bestemme leggetid selv, hvordan skal du da klare å holde kontroll i tenårene. Du er voksen og du bestemmer!

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men det må du ta tak i. En 11 åring skal ikke bestemme leggetid selv, hvordan skal du da klare å holde kontroll i tenårene. Du er voksen og du bestemmer!

Eg bestemmer på hverdagene. Dette gjelder i helgene, han legger seg alltid kl. 23, når han ser at me andre legger oss. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Eg bestemmer på hverdagene. Dette gjelder i helgene, han legger seg alltid kl. 23, når han ser at me andre legger oss. 

Og det syns du er greit? At han ikke hører etter når du ber han om å legge seg, men gjør som han vil. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Og det syns du er greit? At han ikke hører etter når du ber han om å legge seg, men gjør som han vil. 

Han er nok ikke trøtt. Føler liksom at han bør legge seg seinest 22, men merker ikke store forskjell i humør om han legger seg 22 eller 23, i dag våkna han kl. 08. Det virker jo som det er helt vanlig å legge seg så sent. 

10-åringen legger seg 21 i uka, og 12-åringen 21.30. Ikke nødvendigvis at de sovner da. Står opp klokka 7. Men i helger og ferier har vi ingen fast leggetid. Kommer an på når vi voksne legger oss, om vi er ute på noe osv. I går la vi alle oss rundt klokka 24. Men kan bli midt på natta noen ganger også. I vinterferien hadde eldste glemt av tiden når han spilte, og la seg klokka 4. Vi voksne sov, vi skulle på jobb dagen etter. Ingen krise at det sklir helt ut en gang i blant så lenge vi ikke har planer dagen etter. De sover da tilsvarende lengre på morgenen. 

Anonymkode: 9197e...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...