Gå til innhold

Digg lunsj til gjester😄

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om noen her vil dele gode lunsjtips/oppskrifter? Skal ha venner på lunsj i helga, og jeg tenkte unngå pai, rundstykker/egg denne gang. Elsker god mat så spør like mye for meg selv som for gjestene, ingen fancy greie så bare gode, digge lunsjretter å kose seg med. 

Takk for svar😊💜

Anonymkode: 84987...39f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452860-digg-lunsj-til-gjester%F0%9F%98%84/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg lurer på om noen her vil dele gode lunsjtips/oppskrifter? Skal ha venner på lunsj i helga, og jeg tenkte unngå pai, rundstykker/egg denne gang. Elsker god mat så spør like mye for meg selv som for gjestene, ingen fancy greie så bare gode, digge lunsjretter å kose seg med. 

Takk for svar😊💜

Vi blir 6 personer, bare voksne denne gang

Tunfisksalat. Man blander majones og rømme. Hakker agurk, eple, oliven, stangselleri, paprika, og blander inn sammen med tunfisk. Ha dette oppi majones- og rømmeblandingen. Sitron, salt, pepper. Veldig digg, men må lages rett før, og tåler ikke stå lenge. 

Anonymkode: a2bf8...280

Ser du vil unngå rundstykker og egg, men fader heller, da... Lite som slår ferske rundstykker, eller ferskt brød, og godt pålegg, altså! Det enkle er ofte det beste. God juice og god kaffe, så har du lunsjen i boks. 

Anonymkode: 2129f...65d

Annonse

Kyllingsalat? Kok litt pasta og bland sammen med litt pesto og crème fraiche, med litt pepper og salt, ha grønn salat, cherrytomater, snackpaprika, agurk, ristede pinjekjerner og kyllingfilet skjært i passe biter og miks sammen, eventuelt ha i skåler slik at gjestene kan mikse selv. Jeg ser at en over foreslår tunfisksalat med dressing ol oppi, og jeg hadde ikke klart å spise denne uansett hvor høflig jeg er, så da hadde det vært bedre om de ulike ingrediensene kom i skåler slik at jeg kunne mikset sammen det jeg liker og unngått de tingene ikke får ned. Og ferskt brød eller baguett ved siden av hvis du har salat eller suppe er nærmest et must. 

Ohh, eller hjemmelaget tomatsuppe med hjemmelaget grytebrød til! Grytebrød er utrolig enkelt å lage og tar knapt noe tid. 5 minutter kvelden i forveien å kjapt røre sammen ingrediensene, og selve dagen bare ha over i en gryte som tåler høy temperatur og steke i ovnen. Også tomatsuppe er enkelt. Grovhakk løk, gulrøtter, hvitløk og paprika og fres i litt olje. Ha over vann og noen bokser med tomater (eventuelt bak tomater i ovnen og bruk), og fond eller litt buljong, litt brunt sukker og salt og pepper og la det koke en 20 minutter eller så. Ta en stavmikser i gryten og kjør til suppe og tilbake til kokeplater, og tilsett en raus skvett med følte. Smak til med salt, pepper og eventuelt litt chili. Så kan du ha i litt pasta, eller kokte egg ved siden av. Og brødet.

Anonymkode: 3fd03...564

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Ser du vil unngå rundstykker og egg, men fader heller, da... Lite som slår ferske rundstykker, eller ferskt brød, og godt pålegg, altså! Det enkle er ofte det beste. God juice og god kaffe, så har du lunsjen i boks. 

Anonymkode: 2129f...65d

Hi her, i grunn enig😅, men tenkte prøve noe nytt denne gang. Så blir det hj.laget rundstykker, egg og juice til søndagsfrokost. Vi har barn på 13, 16 så og ingen idrett/kamper denne helga

Takk for gode tips😄

Endte med: handlet inn til oppskrift på kyllingsuppe med karri og eple. Ordnet surdeigsbrød kjøpt fra lokale baker, og så lager vi god espresso og med mørk sjokolade, og frukt til lunsjdessert😄

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...