Gå til innhold

Hvorfor ser mange kvinner ned på andre kvinner med silikon og fillers?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Misunnelse på hva? Alle kan jo velge det om de vil. 

Jeg snakker ikke stygt om de, men noen ganger lurer jeg på om de faktisk ikke ser hvor lite pent det er og om de ikke har noen i sin nære krets som kan si at nok er nok.

De som tar passe med fillers legger man jo ikke merke til, de blir helt ok, mens de som tar for mye blir helt like hverandre og det er umulig å se om de er 30 eller 50. 

Jeg gremmes for eksempel hver gang jeg ser nyere klipp av Jennifer Aniston, den fantastisk vakre damen er så stiv i masken at hun knapt er gjenkjennelig. Så henne kan jeg misunne figuren, men ansiktet ville jeg ikke hatt pr nå, og vi er like gamle. 

Anonymkode: 844a8...8b7

Nei, det er ikke sjalusi. Det dreier seg først og fremst om at det ser stygt og falskt ut. I tillegg fører det til en forvrengning av synet på hvordan det forventes å se ut, det har negative helseeffekter og det gir ekstrakostnader til samfunnet i form av at det gjerne er staten som må inn og behandle hver gang det går galt.

Anonymkode: a4ece...994

Nei, det har ingenting med sjalusi å gjøre.

Hadde jeg likt det kunne jeg jo gjort det selv..

Jeg ser ikke ned på folk fordi de velger sånt da, men jeg synes ikke det er fint og jeg synes det er trist at forfengelighet og skjønnhetsideal har blitt så falsk og unormalt. 

Når jeg ser jenter med tydelige tegn på fillers, lange falske øyevipper osv så tenker jeg at det er synd på dem som har så dårlig selvtillit at de ikke synes de er bra nok uten sånt stæsj. 

Anonymkode: 38318...c8f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg gremmes for eksempel hver gang jeg ser nyere klipp av Jennifer Aniston, den fantastisk vakre damen er så stiv i masken at hun knapt er gjenkjennelig.

Off, ja, hva er det med henne?

Både hun og Courtney Cox var fantastisk nydelig før. Så ødela begge to seg på diverse fillere og botox ++ Så sa alle at Cox så dårlig ut og at Aniston så bra ut.

Men begge ser jo helt forferdelige ut. Så hvorfor sier man det motsatte om disse to?

Anonymkode: 64e3a...7a5

Fordi kvinner hater konkurranse. Kvinner ber gjerne mindre pene venninner med ut for selv å være den peneste i vennegruppen. Er du den peneste er du sjelden velkommen. Kvinner liker ikke å bli outshinet når det gjelder utseende.

Anonymkode: c8533...a11

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi kvinner hater konkurranse. Kvinner ber gjerne mindre pene venninner med ut for selv å være den peneste i vennegruppen. Er du den peneste er du sjelden velkommen. Kvinner liker ikke å bli outshinet når det gjelder utseende.

Jeg tror mange kvinner på utvide perspektivet sitt litt, og innse at kvinner kan inneha andre egenskaper enn sjalusi og misunnelse.

For øvrig fører ikke botox og filles til at du outshiner andre. Botox og fillers kan gjøre at du ser ut som et fugleskremsel. Men i små mengder kan det kanskje føre til at du ser hakket bedre ut, men du kan fremdeles være stygg. Botox og fillers gjør ikke stygge mennesker pene.

Anonymkode: 8d10c...04c

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette gir ingen mening, man blir ikke pen av fillers og botox, man blir mindre pen.

Yngre kvinner er jevnt over penere, det er i så fall disse man ikke liker, ut fra din logikk.

Bryr meg ikke om noen har det ene eller andre, pleier ikke å legge merke til slike ting heller. Joda jeg kan se det men bryr meg ikke lengre da jeg har sett nok. 

Kan ikke helt skjønne dere som snakker om misunnelse? Hva spesifikt er noen misunnelige på? At de også vil ha kosmetiske inngrep? Da kan de jo bare gjøre det selv, hvis det er så ønskelig. Eller er de misunnelige fordi de ikke selv tørr å gjøre det? Skjønner ikke helt, ikke alle synes slike ting er pent heller. 

Jeg jobber innen skjønnhets bransjen og selv så liker jeg ikke utseendet man får av fillers og botex. Mange utvikler også rynker andre plasser da muskulaturen kompenserer. Jeg har sett nok av det og jeg sitter derfor med en tanke om at det egentlig ikke er spesielt attraktivt på noen. 

Anonymkode: afa43...27b

Alle kan gjøre det, så misunnelse er det neppe. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser litt ned på de som har silikon, fillers og botox. Det har med hva slags samfunn en ønsker å ha. For 50år siden var det ingen kvinner som drev med dette. Med andre ord, bare business og en falsk "forventning" om hvordan kvinner skal se ut fremmet i ulike medier. Som mor til 2 døtre vil jeg være et forbilde, ikke ei som sier at sånn og sånn skal du se ut! Ikke rart unge jenter i dag blir besatt av utseende sitt når en ser på hvordan mange kvinner ser ut.....

Vet ikke om det bare er meg, men jeg synes snart alle de som fikser på utseende sitt ser like ut.

Anonymkode: 61fdd...65a

Jeg tar botox mot migrene, og har fått flere kjipe kommentarer fra folk som ser ned på meg som tar botox, som enten ikke vet at jeg gjør det pga migrene, eller som synes at jeg er et dårlig forbilde uansett. Min svigerinne holdt et langt foredrag om hvor forferdelig stygt det var når folk tok botox i panna, hvor dumme de var, at de var helt utrykksløse osv osv. Skulle ønske folk kunne holde meningene for seg selv.

Anonymkode: 594a4...b35

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tar botox mot migrene, og har fått flere kjipe kommentarer fra folk som ser ned på meg som tar botox, som enten ikke vet at jeg gjør det pga migrene, eller som synes at jeg er et dårlig forbilde uansett. Min svigerinne holdt et langt foredrag om hvor forferdelig stygt det var når folk tok botox i panna, hvor dumme de var, at de var helt utrykksløse osv osv. Skulle ønske folk kunne holde meningene for seg selv.

Det er jo forskjell på medisinsk botox og kosmetisk botox da, helt utrolig at det finnes folk som ikke vet forskjell på det.

Har en niese med CP, og hun får botox for å få spastiske muskler til å slappe av. Det kan jo ikke sammenlignes med "gliset" Carola fikk i Hver gang vi møtes etter å ha fått litt for mye i overleppa 🙈

Anonymkode: 38318...c8f

2 hours ago, Anonym bruker said:

Misunnelse på hva? Alle kan jo velge det om de vil. 

Jeg snakker ikke stygt om de, men noen ganger lurer jeg på om de faktisk ikke ser hvor lite pent det er og om de ikke har noen i sin nære krets som kan si at nok er nok.

2 hours ago, Anonym bruker said:

Nei, det er ikke sjalusi. Det dreier seg først og fremst om at det ser stygt og falskt ut. I tillegg fører det til en forvrengning av synet på hvordan det forventes å se ut, det har negative helseeffekter og det gir ekstrakostnader til samfunnet i form av at det gjerne er staten som må inn og behandle hver gang det går galt.

Anonymkode: a4ece...994

Så dere klarer ikke å fatte at folk er forskjellig og at det dee synes er stygt synes andre er fint?

Anonymkode: 47cbb...598

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du røyka?

Anonymkode: 1605c...cd6

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så dere klarer ikke å fatte at folk er forskjellig og at det dee synes er stygt synes andre er fint?

Helt ærlig?

Jeg tror ikke noen synes det er fint. Om de sier de synes det, så er det som regel fordi de er høflige.

Jeg har silikon men det er det ingen som ser. Fått tre barn, de er ikke struttende og runde lenger. Ikke viser jeg de frem og jeg tok bittelitt. Jeg hadde kun brystvorter.

Tar Botox. Hjelper mot migrene og enda mer på utseende. Tar kun i pannen så har fortsatt smilerynkene mine. Jeg sier ingenting. Best det for gidder ikke kommentarer.

Anonymkode: d067a...363

Jeg ser ikke ned på, men jeg er absolutt ikke misunnelig. Jeg kunne jo gjort det selv om jeg ønsket. De jeg legger merke til at har det er jo de ekstreme. De med sprettballpupper, kjempelepper som er så pumpa at de ikke kan si m og har helt døde panner. Om jeg er i nærheten av å føle noe rundt det er det at jeg synes det er leit at de påfører kroppen sin slike ting fordi de tenker at det er det som skal til for å være pen nok og bra nok. Jeg synes det er ille at noen av dem sees som idealer for unge jenter og når jeg hører om tjueåringer som starter med botox og fillers 25 år før de antagelig ville fått sin første rynke, så lurer jeg på hvor det var samfunnet tok en så gal sving at nervegift sprøytet inn i fjeset ble en god idé. 

Himmel og hav skrev (13 minutter siden):

Jeg ser ikke ned på, men jeg er absolutt ikke misunnelig. Jeg kunne jo gjort det selv om jeg ønsket. De jeg legger merke til at har det er jo de ekstreme. De med sprettballpupper, kjempelepper som er så pumpa at de ikke kan si m og har helt døde panner. Om jeg er i nærheten av å føle noe rundt det er det at jeg synes det er leit at de påfører kroppen sin slike ting fordi de tenker at det er det som skal til for å være pen nok og bra nok. Jeg synes det er ille at noen av dem sees som idealer for unge jenter og når jeg hører om tjueåringer som starter med botox og fillers 25 år før de antagelig ville fått sin første rynke, så lurer jeg på hvor det var samfunnet tok en så gal sving at nervegift sprøytet inn i fjeset ble en god idé. 

Må bare si at de mange av de med migrene har mer eller mindre helt død panne, meg inkludert. Kjipt å skulle dømmes som et dårlig ideal, at jeg gjør det for å være pen og bra nok. Folk har så utrolig mye fordommer med en gang botox nevnes.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Må bare si at de mange av de med migrene har mer eller mindre helt død panne, meg inkludert. Kjipt å skulle dømmes som et dårlig ideal, at jeg gjør det for å være pen og bra nok. Folk har så utrolig mye fordommer med en gang botox nevnes.

Fordommene kommer jo av den uvettige bruken og ikke for den medisinske hjelpen den i utgangspunktet var. Man ser ofte forskjell på dem som kun har Botox pga medisinsk behov fordi de ellers er naturlige og pene. De som gjør det for å skjule alderdommen har som regel mer enn kun en glatt panne. 

1 hour ago, Anonym bruker said:

Helt ærlig?

Jeg tror ikke noen synes det er fint. Om de sier de synes det, så er det som regel fordi de er høflige.

Eh? I min omgangskrest så synes alle det er fint. 

Skulle kjæresten min liksom si at han synes det er veldig fint for å være høffelig?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Skulle kjæresten min liksom si at han synes det er veldig fint for å være høffelig?

:fnise:

Går det an å svare på det uten å bli halshugd?

4 minutes ago, Anonym bruker said:

:fnise:

Går det an å svare på det uten å bli halshugd?

Haha morsom du😅

For å svare deg så har han sagt at at det var tingen som gjorde at han likte meg første gang han så meg

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Haha morsom du😅

For å svare deg så har han sagt at at det var tingen som gjorde at han likte meg første gang han så meg

Han likte best det som ikke er det ekte deg? Der er vel ikke helt greit?

6 minutes ago, Anonym bruker said:

Han likte best det som ikke er det ekte deg? Der er vel ikke helt greit?

Det er jo meg? Silkon og fillers er jo liksom ikke noe jeg tar av og på? Han liker fake bedre enn naturlig

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er jo meg? Silkon og fillers er jo liksom ikke noe jeg tar av og på? Han liker fake bedre enn naturlig

Gøy når alderen sniker seg på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...