Gå til innhold

Frokost i Oslo sentrum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på et hotell som ikke tilbyr frokost og ønsker noe bedre enn det vi får kjøpt i maskinene i resepsjonen. Så hvor går man for et godt måltid i området rundt Youngstorget? 

Anonymkode: 0aa12...7f1

Skrevet

Hvordan type frokost ønsker dere? (Hva vil dere spise)

Anonymkode: be316...2d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan type frokost ønsker dere? (Hva vil dere spise)

Vanlig frokost som passer en familie med to barn. Jeg vet ikke hva alternativene er🙈så litt vanskelig å spesifisere. 

Skrevet

Det er vel mulig å kjøpe seg inn på en buffe på et annet hotell? I så fall ville jeg sjekket ut The Hub som ikke ligger langt unna. Etter som jeg har forstått så skal det være en av det beste hotell-frokostene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vanlig frokost som passer en familie med to barn. Jeg vet ikke hva alternativene er🙈så litt vanskelig å spesifisere. 

Skjønner 😊 Grilleriet i Folketeater passagen (det er så og si på Youngstorget) har jeg hørt har fin frokost fra kollegaer 

https://www.grilleriet.no/frokost

Skrevet

Tusen takk! Grilleriet og the Hub skal sjekkes (the Hub har vi bodd på før, jeg husker at det var veldig mye folk og trangt om plassen)

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Skjønner 😊 Grilleriet i Folketeater passagen (det er så og si på Youngstorget) har jeg hørt har fin frokost fra kollegaer 

https://www.grilleriet.no/frokost

Sikkert bra frokost, men 365 pr.person.....!! Tror jeg heller hadde gått på butikken eller bakeren og kjøpt ferske rundstykker + litt pålegg og spist enten på rommet eller ute i en park hvis været var ok.

Anonymkode: 0e7da...5c3

Skrevet

Jeg ville bare kjøpt meg frokost på nærmeste bakeri eller kaffebar. Noe varmt å drikke eller en ferskpresset juice med påsmurt bagel eller rundstykke. Så kan man finne noe mer spennende til lunsj eller middag. Hadde aldri betalt 365 kroner for en lunsj i byen 🤪

Anonymkode: a82fc...3de

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sikkert bra frokost, men 365 pr.person.....!! Tror jeg heller hadde gått på butikken eller bakeren og kjøpt ferske rundstykker + litt pålegg og spist enten på rommet eller ute i en park hvis været var ok.

Anonymkode: 0e7da...5c3

Tenkte det samme! Ville definitivt tatt frokosten i en park. Eller tatt med meg frokosten og satt meg på en av de gammeldagse trikkene og kjørt fra et endestopp til det andre. Eller ta t-bane linje 1 og få sinnsyk utsikt på toppen der.

Anonymkode: 7ce8e...cc3

Skrevet

Kan anbefale Baker Hansen, forresten, der er det mye godt og sunt og god kaffe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ville absolutt ha tatt t-banen vestover, gått innom Baker Hansen og kjøpt frokost til to voksne og to barn og så funnet en fireseter-bås på linje 1 til Frognerseteren og tilbake. Det er en baker Hansen både på Majorstuen og Vinderen, begge rett ved t-banen, men er nok enklest å hoppe av på Majorstuen, da alle t-baner går forbi der. Da ligger Baker Hansen rett ved. 

Hvis det er oppholdsvær er det en fantastisk utsikt der oppe. Tror også det er høvelig rolig på t-banene oppover på morgenen. 

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ville bare kjøpt meg frokost på nærmeste bakeri eller kaffebar. Noe varmt å drikke eller en ferskpresset juice med påsmurt bagel eller rundstykke. Så kan man finne noe mer spennende til lunsj eller middag. Hadde aldri betalt 365 kroner for en lunsj i byen 🤪

Anonymkode: a82fc...3de

Er vanskelig å få en lunch til under 365 i Oslo, hvis man ikke spiser på bakeri, McDonalds eller kebab

Anonymkode: 36cca...08a

Skrevet

Åpent bakeri har mye godt, amerikanske pannekaker fra 99 bl.a., om ungene liker det (kan legge til bacon og bær). Ligger flere steder i byen, Paleet og Torshov blir kanskje nærmest.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er vanskelig å få en lunch til under 365 i Oslo, hvis man ikke spiser på bakeri, McDonalds eller kebab

Det er det virkelig ikke!

Har foreslått baker Hansen over her, der får man frokost til rundt hundrelappen.

Det samme gjelder forøvrig hvis man vil ha et raskt og litt mer mettende måltid senere på dagen, de har f.eks. pastasalat med krepsehaler eller salat med nøtter, rødbeter og chevre, og det er definitivt både rimeligere, sunnere og minst like raskt som McDonald’s & co. 

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er det virkelig ikke!

Har foreslått baker Hansen over her, der får man frokost til rundt hundrelappen.

Det samme gjelder forøvrig hvis man vil ha et raskt og litt mer mettende måltid senere på dagen, de har f.eks. pastasalat med krepsehaler eller salat med nøtter, rødbeter og chevre, og det er definitivt både rimeligere, sunnere og minst like raskt som McDonald’s & co. 

Jeg skrev hvis man IKKE gikk på bakeri

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev hvis man IKKE gikk på bakeri

Ja, jeg så det etterpå. Du siterte noen som skrev om bakeri i en tråd om vanlig frokost, og skrev om kebab og lunsj. Tråden handler altså om vanlig frokost, ikke om lunsj, og ikke om kebab.

Skrevet

Det går an å bestille fra morgenlevering og få maten levert på hotellet.

Anonymkode: 3321e...761

Skrevet

Verdensbakeriet i Storgata har god frokostmat, supersøt betjening og et litt lite lokale - men ofte ledige sitteplasser på morgenen likevel. De fleste kundene er nok som meg, som av og til plukker med noe i hånda på vei til jobb. Fem minutter å gå fra Youngstorget. 

Cafe Provence ved Torggata er ok og morgenåpen. Banh Mi Cousins har også nydelige vietnamesiske baguetter, men ikke sitteplasser og tror de åpner litt sent for en barnefamilie. 

Det er mye god mat i det sjuskete strøket fra Youngstorget mot Hausmanns gate, men ikke så mange som er tidlig oppe.

Anonymkode: 1791d...4ac

Skrevet

Jeg ville gått til nærmeste bakeri og kjøpt noe påsmurt, f.eks baguetter eller horn, og hatt litt juice i kjøleskapet på rommet.

Så ville jeg heller brukt penger på en bedre lunsj, tidlig middag.

Anonymkode: 71bb3...828

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Ja, jeg så det etterpå. Du siterte noen som skrev om bakeri i en tråd om vanlig frokost, og skrev om kebab og lunsj. Tråden handler altså om vanlig frokost, ikke om lunsj, og ikke om kebab.

Den jeg siterte skrev lunsj...

Skrevet

Samson I Folketeaterpassasjen

Anonymkode: 3629a...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...