Gå til innhold

Nummenhet i halve ansiktet, andre med erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en følelse av at ene siden av ansiktet henger (som ved slag) når er skikkelig trøtt eller når jeg har aura/ migrene. Dette har kommet etter et massivt migreneanfall for et par år siden. Da måtte jeg hentes av ambulanse og få hjelp.

Men det syns ikke utenpå, er bare en følelse jeg har. Nevrologen finner ikke noe galt og mr av hodet er ok. 

Jeg ville absolutt nevnt det for legen.

Anonymkode: e074f...b04

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en følelse av at ene siden av ansiktet henger (som ved slag) når er skikkelig trøtt eller når jeg har aura/ migrene. Dette har kommet etter et massivt migreneanfall for et par år siden. Da måtte jeg hentes av ambulanse og få hjelp.

Men det syns ikke utenpå, er bare en følelse jeg har. Nevrologen finner ikke noe galt og mr av hodet er ok. 

Jeg ville absolutt nevnt det for legen.

Anonymkode: e074f...b04

Da bør du bli sjekket ut om du har Hemiplegisk migrene.https://hodepinenorge.no/hemiplegisk-migrene Min ene datter har dette og det kan høres litt ut som dere begge beskriver. 
Min datter får mest lammelser i øyne, noe hun ikke merker selv men andre ser. Hun ser helt gal ut for øyne lever helt sitt eget liv. Det var i mange år ett tegn på at ett anfall var på vei og vi kunne forhindre mange kraftige anfall med å se på øyne hennes. Hver gsng læreren så øyne hennes var slik ble hun sendt for å ta en powernap og det gjorde at anfallet ble mildt og kunne fortsette skoledagen istede for å ligge og vri seg i smerter ett døgn og kaste opp. Hun har fått litt lammelser her og der, men ikke noe store greier. Hun vet om det og for henne så er det ett tegn påst nå må hun ta en powernap. 

Men du bør bli sjekket ut grundig for lammelser kan være så mye annet. Vi hadde flaks og møtte en overlege som hadde vært borti dette en gang før og fikk en anelse. Det var var på sykehus nr3 for dagen og en tur på legevakta, i gen skjønte noe utenom at noe var merkelig galt. Det er ytterst få leger som har hatt en pasient som har dette og min datter er den pasienten de snakker om på vårt sykehus. Jeg var på smerteklinikken og da snakket de om dette og mitt barn ble nevnt (ikke med navn eller noe som jeg egentlig kunne kjenne henne igjen med, men jeg skjønte det) Så da fikk sykehuset en oppdattering på henne også,for hun har klart å få så god kontoll på migrenen sin at hun ikke har vært hos leger pga dette siden. 

Anonymkode: 4a78e...952

Nevrologiske ting bør alltid tas med lege, for det kan jo være alvorlige grunner til som må sjekkes ut.

Men det høres ut som migrene, søsteren min har en sånn type migrene som du beskriver. Hun får ikke hodepine etterpå heller, bare denne rare greia i ansiktet.

Anonymkode: 9716e...045

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...