Gå til innhold

Ringorm? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Datteren min klagde på «myggestikk» hun hadde hatt et par uker. Ser jo at det ikke er myggstikk, ser ut som ringorm, altså sopp. Hun har nå fått flere og i dag har hun fått noe som ligner på munnskoll på over og underleppa. Hvite «sår». Hun har ikke fått legetime før torsdag og hun går på videregående skole. Hun har også noen på hender. Har kjøpt reseptfri soppkrem men den kan vel ikke tas på leppene? 

noen som kjenner igjen ringorm fra disse bildene og evt har erfaringer om hva vi bør gjøre? 

IMG_5080.jpeg

IMG_5084.jpeg

IMG_5083.jpeg

Anonymkode: 19bba...029

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452823-ringorm-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt sånne mange ganger, pleier å smøre litt Canesten på dem så forsvinner de fort. 

Anonymkode: 7bbb7...02e

Hvor mange får du om gangen? Hun har sikkert rundt 30 på kroppen. Har smurt krem nå men usikker på de hvite sårene på leppene. 

Det ser ikke ut som ringorm synes jeg.

Har hatt det i hus er gang og da fikk vel sønnen min et par stykker. De vokste i størrelse og var hudfarget i midten.

De du viser bilde av ser så små ut, og om det er 30 stykker tenker jeg det er et utslett.

Anonymkode: 67eda...6cd

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det ser ikke ut som ringorm synes jeg.

Har hatt det i hus er gang og da fikk vel sønnen min et par stykker. De vokste i størrelse og var hudfarget i midten.

De du viser bilde av ser så små ut, og om det er 30 stykker tenker jeg det er et utslett.

Anonymkode: 67eda...6cd

De er på størrelse med sigarettmerker. Trodde den ene på hånden var brennmerke fra det. De har vært ganske markante som en ring rundt ytterst og tørt i senter. Slik som beskrivelsen av ringorm er. Jeg har iallfall smurt henne nå med soppmiddel så får vi se om det hjelper. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...