Anonym bruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Det har muligens vært oppslag fra et sluk hos meg med kloakkvann. Sannsynligvis vaskemaskinvann men opp fra kloakk alt går i. Det lukter ikke eller så "ekkelt" ut. Hvor lenge kan det tenkes at det kan finnes smittebærende mikrober på ting som kan ha fått dette vannet på seg? Det er ca 18 grader i rommet, varmekabler så gulvet er lunk og tingene har evt tørket opp igjen helt. Grunnen til at jeg spør er at tingene kan ikke vaskes, så de må evt kastes. Men jeg vet heller ikke om det har vært kontakt med vannet så dumt å kaste isåfall. Tenker at om de står i karantene en stund er de trygge? Hvor lenge? Anonymkode: 11b1c...5ad
Anonym bruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Det er bare å vaske det som vaskes kan med litt klor, evt sterkt vaskemiddel. Er det noe som kan stå ute i vær og vind, og gjerne en frostnatt, så knekker det de fleste basilusker. Anonymkode: e6ad5...783
Anonym bruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er bare å vaske det som vaskes kan med litt klor, evt sterkt vaskemiddel. Er det noe som kan stå ute i vær og vind, og gjerne en frostnatt, så knekker det de fleste basilusker. Anonymkode: e6ad5...783 Ikke noe av det som tåler vask, og hvertfall ikke klor. Kulde dreper ikke så mye basilusker da dessverre, sol derimot. Men det finnes ikke her nå. Anonymkode: 11b1c...5ad
Anonym bruker Skrevet 25. februar #4 Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ikke noe av det som tåler vask, og hvertfall ikke klor. Kulde dreper ikke så mye basilusker da dessverre, sol derimot. Men det finnes ikke her nå. Anonymkode: 11b1c...5ad Dagslys fungere visst omtrent like godt som direkte sol, og det er det heldigvis litt av, om du bor i sør. Finner ikke igjen den artikkelen jeg leste, men om du vil, kan du jo søke selv. Så er det vel verdt et forsøk å vaske ting som ikke kan vaskes, dersom alternativet er å kaste det? Anonymkode: 6efb5...320
Anonym bruker Skrevet 25. februar #5 Skrevet 25. februar Fant denne, som et utgangspunkt; https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-forskning-dagslys-dreper-bakteriene-innendors/s/12-95-3423551511#:~:text=Dagslys nesten like godt som UV-lys&text=UV-lys er kjent for,en av årsakene til luftveissykdommer. Lykke til Anonymkode: 6efb5...320
Anonym bruker Skrevet 4. mars #6 Skrevet 4. mars Hvordan gikk det med tingene dine? Anonymkode: 6efb5...320
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå