Gå til innhold

Jeg er ufør, men i full jobb- og utslitt.

Anbefalte innlegg

Jeg ble ufør i 2019 pga store traumer. Jeg begynte å jobbe fullt igjen for to år siden,og har heldigvis klart å holde meg unna sykemelding. Nå er jeg så bunnløst sliten, deprimert og apatisk at jeg glemmer ting på jobb, får ikke til enkle oppgaver, gjør såvidt husarbeid hjemme, og er så utrolig langt nede. Jeg står i jobb da jeg har en tenåring jeg ønsker å lære arbeidsmoral til, ønsker å være en rollemodell, samt at det økonomiske perspektivet spiller en stor rolle. Å slippe å pante flasker på slutten av måneden for å ha råd til mat er fantastisk! Våren er utrolig tung for meg fordi den minner meg om et torturlignende overgrep jeg opplevde i 2017, og kjenner på kroppen at dette er en påkjenning jeg ikke har bearbeidet nok. Har prøvd å få psykolog to ganger, men får merkelig nok avslag. Der jeg jobber er sykemelding ikke et alternativ, mye på grunn av måten arbeidet er, jeg vil belaste mine kollegaer dersom jeg er borte. Og det siste jeg trenger nå er å føle meg som en større byrde. Noen som har råd, oppmuntring, lignende erfaringer? 

Anonymkode: 588ff...d9f

Fortsetter under...

Hvorfor må du jobbe fullt da? Hadde det ikke holdt å jobbe f.eks 50%?

Jeg er også 100% ufør, men etter et hjerneslag. Jeg har overhodet ikke samme kapasitet som før, farigue og kognitive problemer pga skaden i hjernen. 

Jeg jobber litt, kanskje 10-15%, det er max av hva jeg kan klare.

Jeg lærer barna mine arbeidsmoral på alle mulige måter for det altså. De har jobbet ved siden av skolen fra de var rundt 16 år og nå som de er 18, 20 og 23 år er de langt ifra noen unnasluntrere selv om de har en syk/skadet mor.

Jeg jobbet jo før jeg ble syk, og de vet at det overhodet ikke er noen dans på roser å være ufør. Jeg har vært ufør i 5 år.

Anonymkode: afe8d...7ac

Da går du til legen og får deg en 50%sykemelding til å begynne med også bestiller du henvsning til psykolog samtidig.

Det kommer ikke noe godt ut av at du skal møte veggen totalt. 

Du vil vel lære ungdommen din å ta vare på seg selv også? Om du jobber deg ihjæl og uteblir fra arbeidslivet i laaaaang tid pga det, så viser det ungdommen din kun at det er dumt å ikke ta vare på seg selv og kroppen sin.

Anonymkode: 4c42b...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...