Gå til innhold

Billig(ere) sydentur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvordan bestille billigst mulig sydentur? 

Flybillett pluss airbnb? 

Andre? 

Takker for tips ❤️

Anonymkode: eb062...df7

Restplasser pleier å være prisgunstig. Når skal du reise da? Sommeren pleier å være dyr uansett, men hvis du ikke setter høye krav til standard så kan jo charter være en mulighet 

mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Restplasser pleier å være prisgunstig. Når skal du reise da? Sommeren pleier å være dyr uansett, men hvis du ikke setter høye krav til standard så kan jo charter være en mulighet 

En gang i skoleferien, er fleksibel. 

Er ikke kravstor, men standard som er innafor med barn på tur. Med restplass, mener du turer der du reiser samme dag/dagen etter feks? For når jeg søker på restplasser nå, så kommer det opp mye men det er dyrt. Hvorfor heter det restplass når man kan bestille i februar og reise i juni?🤔

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

En gang i skoleferien, er fleksibel. 

Er ikke kravstor, men standard som er innafor med barn på tur. Med restplass, mener du turer der du reiser samme dag/dagen etter feks? For når jeg søker på restplasser nå, så kommer det opp mye men det er dyrt. Hvorfor heter det restplass når man kan bestille i februar og reise i juni?🤔

Restplasser er i grunn bare de siste plassene som er igjen på den avgangen. Hvor høyt budsjett har du da? En uke en voksen og et barn? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Restplasser er i grunn bare de siste plassene som er igjen på den avgangen. Hvor høyt budsjett har du da? En uke en voksen og et barn? 

Ok, så de restplasser man finner nå i februar er det samme som en restplass (evt påhoppertur) man bestiller rett før man reiser? Eller vil det være billigere å bare ta en spontan tur dersom det dukker opp noe?

1 voksen og 2 barn. Men ene barnet er 12 år og går vel som voksen. 

1 uke.

Har funnet en tur til 17.500 kr, men ønsker å undersøke om det kan bli billigere. Enten ved å booke fly og bolig separat, evt annen løsning. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, så de restplasser man finner nå i februar er det samme som en restplass (evt påhoppertur) man bestiller rett før man reiser? Eller vil det være billigere å bare ta en spontan tur dersom det dukker opp noe?

1 uke.

Har funnet en tur til 17.500 kr, men ønsker å undersøke om det kan bli billigere. Enten ved å booke fly og bolig separat, evt annen løsning. 

Skjønner. Jeg tror jeg ville sett litt på mulighetene hvis jeg var deg. 17500 for en uke er rimelig når 3 personer reiser. Betyr det noe hvor dere reiser eller kun at det er billig? 

Jeg pleier å vente til 1-2 uker før avreise og se om Ving har noen flybilletter igjen. Altså bare fly, ikke pakkereise. Disse billettene kan være latterlig billige. I høstferien fløy vi fem personer til Tenerife for den totale summen 8000kr tur/retur. Så bestilte jeg en leilighet via booking i tillegg som kostet 12 000. 

Anonymkode: e8908...b1e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

1 uke.

Charterselskapene har egne fly, og vil selvfølgelig ikke kjøre med tomme seter. Så du kan få veldig billige billetter rett før om det er ledige plasser igjen.

Så kan du se på overnatting, om det blir billigere gjennom charterselskapene eller ved å bestille noe selv.

Vi leide en privat leilighet. En fyr fra Kristiansand som eide den og leide ut når han ikke brukte den selv. Dette var i Marbella.

Anonymkode: 9c4ca...ae0

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Skjønner. Jeg tror jeg ville sett litt på mulighetene hvis jeg var deg. 17500 for en uke er rimelig når 3 personer reiser. Betyr det noe hvor dere reiser eller kun at det er billig? 

Ja jeg har søkt etter turer en stund og innser at 17.500 er rimelig for 3 pers(et barn over 12 er jo dyrere enn barn under 12). Men selv om det er rimelig for en uke i syden så er det dyrt for en enslig mor 🫣🙂

Betyr ikke noe hvor vi reiser, så lenge vi med stor sannsynlighet opplever sol og bading i stedet for norgesferie med regn og 17 grader igjen 🙁

Hvis det finnes steder i Danmark, Italia eller annet der det er mer stabilt sommervær så er vi åpen for det også. Er bare ikke reisevant nok til å vite hvor man kan få badeferie uten å reise til typisk sydensted. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Charterselskapene har egne fly, og vil selvfølgelig ikke kjøre med tomme seter. Så du kan få veldig billige billetter rett før om det er ledige plasser igjen.

Så kan du se på overnatting, om det blir billigere gjennom charterselskapene eller ved å bestille noe selv.

Vi leide en privat leilighet. En fyr fra Kristiansand som eide den og leide ut når han ikke brukte den selv. Dette var i Marbella.

Anonymkode: 9c4ca...ae0

Ok, takk det skal jeg følge med på 🙂

I fjor bestilte vi tur en torsdag og reiste på søndagen, så vi fikk et par dager på oss til å pakke osv. Å ta det så tett på sparte oss for nesten 15 000 kr. Turen kostet egentlig 55 000 kr for oss fire (begge barna over 12 år), men vi fikk reisen for rett over 40 000 kr.

Anonymkode: 488c1...eae

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ja jeg har søkt etter turer en stund og innser at 17.500 er rimelig for 3 pers(et barn over 12 er jo dyrere enn barn under 12). Men selv om det er rimelig for en uke i syden så er det dyrt for en enslig mor 🫣🙂

Betyr ikke noe hvor vi reiser, så lenge vi med stor sannsynlighet opplever sol og bading i stedet for norgesferie med regn og 17 grader igjen 🙁

Hvis det finnes steder i Danmark, Italia eller annet der det er mer stabilt sommervær så er vi åpen for det også. Er bare ikke reisevant nok til å vite hvor man kan få badeferie uten å reise til typisk sydensted. 

Har du sjekket Polen? Sopot feks? Billige fly går dit også😊

Annonse

Tror ikke du finner mye som er ålreit og inkluderer både fly og hotell for tre personer til under 17500 i skoleferien, egentlig. 

Det avgjørende er som sagt uansett å dra til lavkostland, slik at du ikke bruker en formue når dere først er fremme. 

Anonymkode: 8bc1f...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...