Gå til innhold

Stedatter spyttet på bursdagskaken til lillesøstera si!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen. Har lest alle svarene deres og takker for engasjementet. 

Ja, jeg er hennes stemor, ikke hennes mamma, hun har en mamma. Som er veldig glad i henne, hun kan bare ikke ta vare på henne. Er stemor ett negativt ord for dere?

Jeg er glad i henne og setter ikke egenfødte barn over henne. Hun får alenetid med både far og meg.

Jeg er enig i at hun trenger hjelp, men det er ikke min mann. Han sier at hun er tenåring og det vil gå over. Det med kaken toppet alt for meg. Jeg var sliten og trøtt og akkurat ferdig med å lage kake, 1 time før vi skulle ha gjester. Før denne episoden hadde der vært flere ting, både med 13 åringen og vår yngste på 3 år.

Hva skal jeg si? Beklager for å være ett menneske? Jeg har ikke tenkt å dra. Men leker med tanken når ting blir for tøft. Har dere virkelig aldri negative tanker om deres barn eller stebarn?

Dette er ett barn som er elsket av mange. Far, meg, mamma, besteforeldre, mine foreldre og ja...  hun er på ingen måte sidesatt i familien.

Anonymkode: 75dfa...b57

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hei igjen. Har lest alle svarene deres og takker for engasjementet. 

Ja, jeg er hennes stemor, ikke hennes mamma, hun har en mamma. Som er veldig glad i henne, hun kan bare ikke ta vare på henne. Er stemor ett negativt ord for dere?

Jeg er glad i henne og setter ikke egenfødte barn over henne. Hun får alenetid med både far og meg.

Jeg er enig i at hun trenger hjelp, men det er ikke min mann. Han sier at hun er tenåring og det vil gå over. Det med kaken toppet alt for meg. Jeg var sliten og trøtt og akkurat ferdig med å lage kake, 1 time før vi skulle ha gjester. Før denne episoden hadde der vært flere ting, både med 13 åringen og vår yngste på 3 år.

Hva skal jeg si? Beklager for å være ett menneske? Jeg har ikke tenkt å dra. Men leker med tanken når ting blir for tøft. Har dere virkelig aldri negative tanker om deres barn eller stebarn?

Dette er ett barn som er elsket av mange. Far, meg, mamma, besteforeldre, mine foreldre og ja...  hun er på ingen måte sidesatt i familien.

Anonymkode: 75dfa...b57

Man kan absolutt bli sliten og lei, det som reageres på er at du nevner å ta med deg ‘dine’ å dra. Altså er ikke denne jenta som har levd hele livet sitt med deg, din. Det kjenner hun helt sikkert på, selv om du like sikkert gjør ditt for at hun skal ha det bra. Uansett hvordan man vrir på det så vet hun at hennes mamma ikke virker og at du ikke helt er hennes. 

Anonymkode: de301...e0e

Skrevet

Har du spurt henne rett ut hvorfor hun spyttet på kaka? Hva svarer hun til det? Datteren min har hatt mye utbrudd og gjort mye og det bunnet i at hennes far som ikke bor med oss ikke bryr seg om henne på samma måte lengre. Selv om det er en stefar i bilde siden hun var 4 år, så var hun skikkelig tøff å ha med å gjør. Hun var lei, såret og følte seg alene. Selv om vi var der. Alle fikk det til men ikke hun følte hun. Lillesøster fikk ett bedre forhold med stefar som gjor at hun ble enda mer lei seg. Og hun gjor det motsatte i den perioden.. hatet han og var ikke snill. Er ikke slik idag. Men det startet rundt 10 års alderen her også, puberteten startar og mye tanker, følelser og alt som henger med. 

Anonymkode: ffd4f...a7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man kan absolutt bli sliten og lei, det som reageres på er at du nevner å ta med deg ‘dine’ å dra. Altså er ikke denne jenta som har levd hele livet sitt med deg, din. Det kjenner hun helt sikkert på, selv om du like sikkert gjør ditt for at hun skal ha det bra. Uansett hvordan man vrir på det så vet hun at hennes mamma ikke virker og at du ikke helt er hennes. 

Anonymkode: de301...e0e

Men hi ER jo ikke jentas mamma, og akkurat det er jo ikke noe verken hi eller jenta kan gjøre noe særlig med. Hvis hi får nok en dag og går fra mannen så kan hun jo ikke ta med seg noen andres barn. Ikke setter hun igjen sine egne barn heller. Så ja, hun tar jo åpenbart med seg SINE og går, hvis hun først bestemmer seg for å gå. Man kan liksom ikke late som om realiteten er en annen enn den er, selv om det eventuelt er sårt for jenta at hi ikke er hennes mor. Vi vet ikke engang om dette i det hele tatt er sårt for jenta, eller om dette bare er en konstruert problemstilling.

Anonymkode: 45ad9...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...