Gå til innhold

Endelig har jeg gått ned i vekt!!!

Anbefalte innlegg

🥳🥳🥳🥳🥳

Må bare hyle ut min glede.

Gar forsøkt så lenge på egenhånd å spise sunt og trene, men det har vært helt stuck. Er 47 år, og det er en helt annen kamp å gå ned nå enn før.

Startet på Grete Roede i januar, med ukentlige videomøter og skal gå på dette 1 år.

Nå etter 6 uker har jeg gått fra 87 til 83 kilo. Midjemål har gått fra 104 til 89 cm. Vektmål er 69, men usikker på om det er innen rekkevidde nå selv om det var min idealvekt da jeg var yngre. Jeg er 1.74 høy

Det går jo ikke lynende fort, men det er så deilig å merke at noe skjer. Og jeg føler meg så mye bedre, og kan bruke noen av de bortlagte klærne mine igjen 

Ved siden av at jeg måler opp det jeg spiser, spiser jeg ikke godteri/snacks og er forsiktig med alkohol. 

Flere som er igang med vektreduksjon?

Anonymkode: 3c883...ceb

Fortsetter under...

Klapp på skulderen til deg.

Jeg er like høy som deg, 174 cm, og gikk fra 96 til 85 i fjor, så har jeg gått litt opp igjen gjennom jul og en periode hvor jeg gav litt faen og spiste det jeg ville.

Vi som har vært overvektige kan ikke det, vi må holde på de nye vanene 🙈

Er igang igjen nå, gått ned 2 kg og veier 87 kg nå. Målet er i første omgang normalvektig bmi, da må jeg vel ned til 74 kg tror jeg. Men jeg veide rundt 65 kg helt til jeg var 35 kg og begynte gå opp, så å se 69 og være på 60-tallet igjen hadde vært fantastisk. 

Anonymkode: 27555...5ae

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Veldig flink, jeg holder også på å slanke meg, det er hardt arbeid. Ned fra 81 til 75 her, fra 1. januar. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: b0fc0...d85

Takk for det 💕 Det var jo veldig bra resultat da! Kiloene mine har virkelig vært gjenstridige men kryyyper nedover. Har sett det best på centimeter 

Lykke til videre da 🤩

HI

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Klapp på skulderen til deg.

Jeg er like høy som deg, 174 cm, og gikk fra 96 til 85 i fjor, så har jeg gått litt opp igjen gjennom jul og en periode hvor jeg gav litt faen og spiste det jeg ville.

Vi som har vært overvektige kan ikke det, vi må holde på de nye vanene 🙈

Er igang igjen nå, gått ned 2 kg og veier 87 kg nå. Målet er i første omgang normalvektig bmi, da må jeg vel ned til 74 kg tror jeg. Men jeg veide rundt 65 kg helt til jeg var 35 kg og begynte gå opp, så å se 69 og være på 60-tallet igjen hadde vært fantastisk. 

Anonymkode: 27555...5ae

Det var jo et veldig godt resultat du hadde!

Kjenner igjen det med å gå opp igjen, så nå har jeg tenkt til å følge opplegget til jeg har gått med det jeg vil og gå videre på hold vekten kurs etter det. Fokuset er å få inn gode vaner som går av seg selv så jeg ikke sklir umerkelig ut (i dobbel forstand 😄)

Lykke til videre 👏👏👏

HI

Gratulerer, bra jobba! Mamma gikk også ned på Grete Roede. 69 kilo er ikke uoppnåelig - mamma (som var ganske stor på det tidspunktet) ble tynn som en strek og fikk etterhvert beskjed av kurslederen om å stabilisere vekta og ikke gå ned mer 🤣 Hun påsto selv at hun aldri var sulten i løpet av tiden hun gikk der, da hun fikk i seg godt med næringsrik mat. Det er vel egentlig hele nøkkelen…

Anonymkode: 459c5...ced

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hva spiser du i løpet av 1 dag? Jeg gikk med 13 kilo i fjor, men har stått stille i 3 måneder nå. 

Anonymkode: 1c3b0...e93

Jeg legger inn alt jeg skal spise i appen dagen før, og sørger for at jeg har perfekt kostholdsscore. Det viser at jeg har riktig balanse mellom næringsstoffene. Jeg baserer meg på Grete Roede sine oppskrifter som ligger inne i appen

En typisk dag:

Frokost:

Havregrøt på 1 dl havregryn

Lunsj:

Pastasalat med skinke - med 50 gram kokt fullkornspasta og masse grønnsaker

Gurot

Mellommåltid

Yoghurt naturell og appelsin

Gulrot

Middag:

Oppskrift fra Grete Roede

Kvelds

Yoghurt naturell og appelsin.

Gulrot

Så drikker jeg masse vann.

Jeg veier opp så jeg får akkurat det jeg skal ha av Kjøtt/fisk og potet/pasta/evt.brød 

Appen til Grete Roede og ukentlig oppfølging er det som hjelper meg. Og jeg spiser mer enn nok mat. 1300 kcal per dag kan inneholde mye om man setter det sammen riktig. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg legger inn alt jeg skal spise i appen dagen før, og sørger for at jeg har perfekt kostholdsscore. Det viser at jeg har riktig balanse mellom næringsstoffene. Jeg baserer meg på Grete Roede sine oppskrifter som ligger inne i appen

En typisk dag:

Frokost:

Havregrøt på 1 dl havregryn

Lunsj:

Pastasalat med skinke - med 50 gram kokt fullkornspasta og masse grønnsaker

Gurot

Mellommåltid

Yoghurt naturell og appelsin

Gulrot

Middag:

Oppskrift fra Grete Roede

Kvelds

Yoghurt naturell og appelsin.

Gulrot

Så drikker jeg masse vann.

Jeg veier opp så jeg får akkurat det jeg skal ha av Kjøtt/fisk og potet/pasta/evt.brød 

Appen til Grete Roede og ukentlig oppfølging er det som hjelper meg. Og jeg spiser mer enn nok mat. 1300 kcal per dag kan inneholde mye om man setter det sammen riktig. 

Det var HI 😄

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Gratulerer, bra jobba! Mamma gikk også ned på Grete Roede. 69 kilo er ikke uoppnåelig - mamma (som var ganske stor på det tidspunktet) ble tynn som en strek og fikk etterhvert beskjed av kurslederen om å stabilisere vekta og ikke gå ned mer 🤣 Hun påsto selv at hun aldri var sulten i løpet av tiden hun gikk der, da hun fikk i seg godt med næringsrik mat. Det er vel egentlig hele nøkkelen…

Anonymkode: 459c5...ced

Takk 😄

Ja, de er veldig opptatt av at man skal ha en sunn vekt, og at det er viktig å gå på et hold vekten kurs når vektnedgangen er gjort unna. Veileder på Grete Roede hjelper å justere gradvis opp i kalorimengde så man ikke fyker opp igjen 😄

Jeg er aldri sulten på dette kostholdet. 

HI

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva spiste du før du begynte på GR-kurs? Har du prøvd mange andre kurer? ☺️

Anonymkode: d9007...8af

Jeg har prøvd og kutte ditt og datt, men mer etter innfallsmetoden.

Jeg har vel ikke spist så annerledes egentlig. Forskjellen er at jeg nå får riktig mengde av de ulike matvaregruppene. Og at jeg ikke spiser litt her og der. Kunne for eksempel ta en neve nøtter innimellom når jeg var sulten i løpet av dagen. Nå ser jeg at dagsrasjonen min er 10 mandler. Så det krøyp det nok på mye som jeg ikke tenkte over.

Har aldri spist så mye godteri eller snacks, men nå har jeg kuttet det helt ut. Ikke noe offer for meg. Har ikke spist noe av det på 60 dager.

Også drikker jeg alkohol kun hvis det er en spesiell anledning, så lørdagsglasset har ryki 😄

Største forskjellen er nok at jeg aldri drakk vann før. Nå drikker jeg 2 liter per dag. 

HI

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Gratulere 🎉 du fortjener masse heia rop for å holde motivasjonen oppe 🤩 

Jeg er foresten 168, og 72 kg. Jeg er normal vektig for min kropp. Kan ikke bli tynnere, men eller ikke større. 

Anonymkode: 80899...0e7

Takk 🎉🎉

Da har du jo stabilisert deg på en god vekt. Så deilig å ha idealvekten sin 😃

Med 87 kilo på 174 så begynte jeg å føle på at ting var tungt. Jeg var veldig mye trøtt og følte meg ufresh og eldre enn jeg var. Nå har jeg mer energi, og ser også selv at jeg har fått en mer friskhet og glød i ansiktet. Det sier også andre. 

Jeg kan legge til at jeg løper 30 min på tredemølle og har et program med manualer nesten hver dag. 

HI

Anonym bruker skrev (På 25.2.2025 den 7.21):

Jeg har prøvd og kutte ditt og datt, men mer etter innfallsmetoden.

Jeg har vel ikke spist så annerledes egentlig. Forskjellen er at jeg nå får riktig mengde av de ulike matvaregruppene. Og at jeg ikke spiser litt her og der. Kunne for eksempel ta en neve nøtter innimellom når jeg var sulten i løpet av dagen. Nå ser jeg at dagsrasjonen min er 10 mandler. Så det krøyp det nok på mye som jeg ikke tenkte over.

Har aldri spist så mye godteri eller snacks, men nå har jeg kuttet det helt ut. Ikke noe offer for meg. Har ikke spist noe av det på 60 dager.

Også drikker jeg alkohol kun hvis det er en spesiell anledning, så lørdagsglasset har ryki 😄

Største forskjellen er nok at jeg aldri drakk vann før. Nå drikker jeg 2 liter per dag. 

HI

Tusen takk for oppmuntrende svar! ☺️

kan jeg spør om en ting til? Hvordan er det med ultra prosessert mat på GR-kurs? Legger de vekt på det? ☺️

Flink du er 💪🏼 livsstilsendring er hardt og er en tøff jobb! Kjempebra jobba! 
Jeg er normalvektig, men prøver å kutte ned på dritt mat og sukker av og til. Men har ikke selvdisiplin nok. 
Feilen med meg er at jeg går all in i 3-4 dager med kun sunn mat, og da klarer jeg ikke mer. Det er vel å finne en balanse på alt. 
så kommer det litt an på hvor en er i livet mtp hva man står i. For min del står jeg i en vanskelig situasjon og da klarer jeg ikke ha fokus på mat eller noe 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for oppmuntrende svar! ☺️

kan jeg spør om en ting til? Hvordan er det med ultra prosessert mat på GR-kurs? Legger de vekt på det? ☺️

I kostholdsappen får du flere tusen oppskrifter på mat som lages fra bunnen.

Det er ikke så mye fokus på hvilke matvarer som er ultraprossesert i det daglige, men de har noen tema om det i inspirasjonshefter, mail og podcast. Jeg vet at det er et fokus for kostholdet, men ikke sånn at jeg tenker over det i det daglige. 

Det er sunn mat med rene råvarer, så da unngår man det verste av UP, men du kan jo supplere med mer kunnskap om det fra f.eks Marit Kolby.

HI

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Flink du er 💪🏼 livsstilsendring er hardt og er en tøff jobb! Kjempebra jobba! 
Jeg er normalvektig, men prøver å kutte ned på dritt mat og sukker av og til. Men har ikke selvdisiplin nok. 
Feilen med meg er at jeg går all in i 3-4 dager med kun sunn mat, og da klarer jeg ikke mer. Det er vel å finne en balanse på alt. 
så kommer det litt an på hvor en er i livet mtp hva man står i. For min del står jeg i en vanskelig situasjon og da klarer jeg ikke ha fokus på mat eller noe 

Takk for det ❤️

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å holde fokus når du er i en vanskelig periode. Jeg har en rolig tid nå, så jeg kan lage meg gode vaner i «fredstid». Så holder det kanskje også i litt mer rotete perioder 😄

Jeg har det forholdet til trening at det skjerper hodet og reduserer stress, så det blir nesten mer treningsbehov når jeg er stressa. Det jeg må passe meg for er å komme inn i en ond sirkel hvor jeg glemmer hvor viktig det er for meg og jeg heller velger sofaen når jeg er sliten. 

Det viktigste er at det ikke kryper på kilo som man ikke merker. Jeg var 74 kilo og ville ned til 69. Plutselig - føltes det- var jeg 87, og jeg hadde ikke sjans til å rikke vekta. 

HI

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for det ❤️

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å holde fokus når du er i en vanskelig periode. Jeg har en rolig tid nå, så jeg kan lage meg gode vaner i «fredstid». Så holder det kanskje også i litt mer rotete perioder 😄

Jeg har det forholdet til trening at det skjerper hodet og reduserer stress, så det blir nesten mer treningsbehov når jeg er stressa. Det jeg må passe meg for er å komme inn i en ond sirkel hvor jeg glemmer hvor viktig det er for meg og jeg heller velger sofaen når jeg er sliten. 

Det viktigste er at det ikke kryper på kilo som man ikke merker. Jeg var 74 kilo og ville ned til 69. Plutselig - føltes det- var jeg 87, og jeg hadde ikke sjans til å rikke vekta. 

HI

Veldig smart å gjøre dette i «fredstid» ja. Da har du mye mer å gå på av både energi og en sterk kropp når motgang kommer. 
Jeg burde trent jeg også, da det er bra for meg. Men jeg liker ikke å trene, hater det faktisk. Men det er vel det å komme i gang at man merker hvor godt det egentlig gjør. Trente mye før, men nå er det mest stillesitting og sofa på meg. 
Det blir nok min tur etterhvert også der jeg får begynt å ta tak i og prioritere meg selv. 
Du skal hvertfall være stolt av deg selv, da du har bevist overfor deg selv at du klarer de målene du setter deg 💪🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...