Anonym bruker Skrevet 24. februar #26 Del Skrevet 24. februar MissSaigon skrev (1 time siden): Har noen sagt noe om størrelsen på kakestykkene, siden du nevner det? Jeg kan også godt smake på 3-4 kaker i en sånn setting, men det er jo bare små smakebiter. Det er jo litt rart at du faktisk vet hvor mye kake andre gjester spiser, hvordan klarer du å holde kontroll på om de spiser ett eller flere stykker? Det var ikke jeg som nevnte antall kakestykker først. Det var ei over her med en mor som var størrelse xs og spiste 4-6 stykker. Nei, altså, folk gjør som de vil. Jeg er bare smått imponert over at de har plass. Et kakestykke er jo ca 3-5 cm målt ytterst på en rund kake, og da er 4-6 av disse MYE i min verden. En annen ting som spiller inn er jo selvsagt om det er blitt servert mat i forkant. Vi har alltid det, og da er folk gjerne allerede mette. Det betyr jo mye for antall kaker etterpå, og hva gjestene greier å spise. Anonymkode: 205df...e59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150187981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #27 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det var ikke jeg som nevnte antall kakestykker først. Det var ei over her med en mor som var størrelse xs og spiste 4-6 stykker. Nei, altså, folk gjør som de vil. Jeg er bare smått imponert over at de har plass. Et kakestykke er jo ca 3-5 cm målt ytterst på en rund kake, og da er 4-6 av disse MYE i min verden. En annen ting som spiller inn er jo selvsagt om det er blitt servert mat i forkant. Vi har alltid det, og da er folk gjerne allerede mette. Det betyr jo mye for antall kaker etterpå, og hva gjestene greier å spise. Anonymkode: 205df...e59 Tror aldri folk med forskjellige tradisjoner blir hverken enig eller forstår hverandre i dette. Men når det er sagt, en konfirmasjon varer lenge. Da datteren min ble konfirmert I fjor var det kl 11, så vi spiste mellom ett og to. Kakene kom frem når klokka var kanskje fire-fem, så maten hadde sunket greit ned og det var god plass i magen til å "fråtse" i mange forskjellige kaker. Tror jeg smakte på sikkert 4-5 kaker selv. Ikke så veldig voksne stykker, de fikk alle plass på samme asjett, men så deilig med mye kaker. Mange forsynte seg flere ganger, og det ble en del rester. I min verden skal det være det på slike dager. Folk dro ikke hjem før en gang mellom seks og åtte på kvelden, så feiringen foregikk over hele dagen, da er det plass til både mat og kake. Anonymkode: 29a86...644 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150187990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 24. februar #28 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det var ikke jeg som nevnte antall kakestykker først. Det var ei over her med en mor som var størrelse xs og spiste 4-6 stykker. Nei, altså, folk gjør som de vil. Jeg er bare smått imponert over at de har plass. Et kakestykke er jo ca 3-5 cm målt ytterst på en rund kake, og da er 4-6 av disse MYE i min verden. En annen ting som spiller inn er jo selvsagt om det er blitt servert mat i forkant. Vi har alltid det, og da er folk gjerne allerede mette. Det betyr jo mye for antall kaker etterpå, og hva gjestene greier å spise. Anonymkode: 205df...e59 Ja, hun skrev 4-6 stk noe du oversatte til 4-6 voksne stykker. Det var vel bare for effekten sin del da du ikke kan vite noe om størrelsen. Jeg er fremdeles imponert over at du vet at du aldri har vært i selskap sammen med noen som har spist så mye kake. Har du tid til å snakke med folk om du er så opptatt av hva andre spiser? Konfirmasjon og bryllup varer ganske lenge og det pleier å være god tid mellom middag og kakebord, så når det er tid for kake så har de fleste fått plass til det. Folk gjør som de vil, men å anklage andre for å være for rause og sløse fordi de vil ha mengde og valgmulighet blir smålig. Etter store dager syns jeg at det bør være en del rester, jeg hadde virkelig blitt flau om kakefatene ble tomme før selskapet var over! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150187993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #29 Del Skrevet 24. februar MissSaigon skrev (12 minutter siden): Ja, hun skrev 4-6 stk noe du oversatte til 4-6 voksne stykker. Det var vel bare for effekten sin del da du ikke kan vite noe om størrelsen. Jeg er fremdeles imponert over at du vet at du aldri har vært i selskap sammen med noen som har spist så mye kake. Har du tid til å snakke med folk om du er så opptatt av hva andre spiser? Konfirmasjon og bryllup varer ganske lenge og det pleier å være god tid mellom middag og kakebord, så når det er tid for kake så har de fleste fått plass til det. Folk gjør som de vil, men å anklage andre for å være for rause og sløse fordi de vil ha mengde og valgmulighet blir smålig. Etter store dager syns jeg at det bør være en del rester, jeg hadde virkelig blitt flau om kakefatene ble tomme før selskapet var over! Jeg har ikke anklaget noen. Jeg er heller ikke smålig. Og ikke blir kakefatene tomme hos meg heller. Anonymkode: 205df...e59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150187999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #30 Del Skrevet 24. februar MissSaigon skrev (4 timer siden): Kakerester kan tas med på jobb eller man kan invitere til etterpålag. Uansett så feirer man ikke konfirmasjon så ofte så om man må kaste litt mat 1-2-3 ganger i livet så overlever nok kloden det. Jeg hadde aldri hatt lite kaker fordi jeg ikke ville sitte igjen med rester! Og dermed er vi ulike. Jeg kan ikke ha med meg på jobb, jeg reiser kollektiv og får ikke med meg masse kaker på buss og bane. Etterlag er det ingen tradisjon for her. Jeg kjenner min familie godt. Vi har hatt mange selskaper opp gjennom årene. 5 kaker er mer enn nok. Det spises ikke opp. Det er alltid igjen av alle kakene (med unntak av pavlova med mye bær og fruktfatet). Fullstendig unødvendig å lage 4 ekstra kaker for at de skal gå i søpla. Hvis du vil ha 20 kaker, ha med på jobb, ha etterlag og kaste - helt greit. Det vil ikke jeg. Anonymkode: dfdcb...9eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #31 Del Skrevet 24. februar Jeg skjønner ikke greia med at ingen kakefat skal bli tomme. Anonymkode: ce6d8...8d7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #32 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og dermed er vi ulike. Jeg kan ikke ha med meg på jobb, jeg reiser kollektiv og får ikke med meg masse kaker på buss og bane. Etterlag er det ingen tradisjon for her. Jeg kjenner min familie godt. Vi har hatt mange selskaper opp gjennom årene. 5 kaker er mer enn nok. Det spises ikke opp. Det er alltid igjen av alle kakene (med unntak av pavlova med mye bær og fruktfatet). Fullstendig unødvendig å lage 4 ekstra kaker for at de skal gå i søpla. Hvis du vil ha 20 kaker, ha med på jobb, ha etterlag og kaste - helt greit. Det vil ikke jeg. Anonymkode: dfdcb...9eb Det er jo kake igjen fordi folk er høflige og ikke spiser tomt. Grunnen til at man ønsker flere sorter er jo for å ha et godt utvalg slik at alle skal finne flere kaker de liker. Men man er forskjellige og det at det er litt skrint kakebord legger neppe demper på stemningen. Anonymkode: 69a74...0f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #33 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Og dermed er vi ulike. Jeg kan ikke ha med meg på jobb, jeg reiser kollektiv og får ikke med meg masse kaker på buss og bane. Etterlag er det ingen tradisjon for her. Jeg kjenner min familie godt. Vi har hatt mange selskaper opp gjennom årene. 5 kaker er mer enn nok. Det spises ikke opp. Det er alltid igjen av alle kakene (med unntak av pavlova med mye bær og fruktfatet). Fullstendig unødvendig å lage 4 ekstra kaker for at de skal gå i søpla. Hvis du vil ha 20 kaker, ha med på jobb, ha etterlag og kaste - helt greit. Det vil ikke jeg. Anonymkode: dfdcb...9eb Her er det likt som hos deg, hvis vi har fem kaker så finner alle flere kaker de liker (vi baker jo gode kaker 😁), og det er ikke i nærheten av å bli tomt engang. Når det er igjen over halvparten av hver kake så er det ikke kake igjen fordi folk ikke spiser mer av høflighet altså, det er fordi de ikke orker mer kake. Anonymkode: ddf10...049 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #34 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her er det likt som hos deg, hvis vi har fem kaker så finner alle flere kaker de liker (vi baker jo gode kaker 😁), og det er ikke i nærheten av å bli tomt engang. Når det er igjen over halvparten av hver kake så er det ikke kake igjen fordi folk ikke spiser mer av høflighet altså, det er fordi de ikke orker mer kake. Anonymkode: ddf10...049 Det samme her. Anonymkode: 205df...e59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 24. februar #35 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke greia med at ingen kakefat skal bli tomme. Anonymkode: ce6d8...8d7 Gjestfrihet innebærer blant annet nok av all mat. Dvs ingenting skal gå tomt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 24. februar #36 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke greia med at ingen kakefat skal bli tomme. Anonymkode: ce6d8...8d7 Og jeg skjønner ikke greia med at de som vil ha mange kaker må forsvare det, eller at de som vil ha få kaker må forsvare det. Akkurat denne diskusjonen gjentas hvert år på DiB, helt uten at «frontene» nærmer seg hverandre. Selv er jeg i kategorien «vil ha mange kaker» og har ingen behov for å kalle andre gjerrige eller lite rause hvis de velger motsatt, i hvert fall ikke hvis de dropper å kalle meg sløsete og harry. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #37 Del Skrevet 24. februar Iiiiik skrev (34 minutter siden): Og jeg skjønner ikke greia med at de som vil ha mange kaker må forsvare det, eller at de som vil ha få kaker må forsvare det. Akkurat denne diskusjonen gjentas hvert år på DiB, helt uten at «frontene» nærmer seg hverandre. Selv er jeg i kategorien «vil ha mange kaker» og har ingen behov for å kalle andre gjerrige eller lite rause hvis de velger motsatt, i hvert fall ikke hvis de dropper å kalle meg sløsete og harry. Jeg har ikke bedt noen forsvare det ene eller det andre, kaller ingen hverken gjerrige eller sløsete. Jeg bryr meg oikke om hva andre gjør. Det var bare en uskyldig betraktning. Anonymkode: ce6d8...8d7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 24. februar #38 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke bedt noen forsvare det ene eller det andre, kaller ingen hverken gjerrige eller sløsete. Jeg bryr meg oikke om hva andre gjør. Det var bare en uskyldig betraktning. Anonymkode: ce6d8...8d7 Enig, svaret mitt var ikke rettet til deg spesifikt, men en fin overgang til det jeg ville si. Sorry hvis du oppfattet at jeg «kranglet» med deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar #39 Del Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo kake igjen fordi folk er høflige og ikke spiser tomt. Grunnen til at man ønsker flere sorter er jo for å ha et godt utvalg slik at alle skal finne flere kaker de liker. Men man er forskjellige og det at det er litt skrint kakebord legger neppe demper på stemningen. Anonymkode: 69a74...0f9 Da er det jo litt rart at de er «høflige» på fire kaker (der gjerne 1/3 til 1/2 er igjen) og uhøflige når det kommer til pavlovaen og fruktfatet som blir spist opp. Folk finner kaker de liker, men i vår familie er vi ikke glad i kaker og desserter. Det er ikke noe vi later som, det vet jeg. Selv er jeg heller ikke glad i kake. Jeg har ikke noe problemer med at andre har masse kaker. Virkelig ikke. Det er bare ikke sånn det er for alle. Jeg har som jeg nevner i mitt innlegg hatt en del fester (3 dåp, 2 konfirmasjoner og runde dager) i familien, jeg vet hva vi spiser. I andre familier hadde vårt antall kaker vært for lite. I andre familier holder man etterlag og ønsker kakerester. Derfor er det ikke en fasit på spørsmålet hvor mange kaker er tilstrekkelig/nok/passelig. Anonymkode: dfdcb...9eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar #40 Del Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Da er det jo litt rart at de er «høflige» på fire kaker (der gjerne 1/3 til 1/2 er igjen) og uhøflige når det kommer til pavlovaen og fruktfatet som blir spist opp. Folk finner kaker de liker, men i vår familie er vi ikke glad i kaker og desserter. Det er ikke noe vi later som, det vet jeg. Selv er jeg heller ikke glad i kake. Jeg har ikke noe problemer med at andre har masse kaker. Virkelig ikke. Det er bare ikke sånn det er for alle. Jeg har som jeg nevner i mitt innlegg hatt en del fester (3 dåp, 2 konfirmasjoner og runde dager) i familien, jeg vet hva vi spiser. I andre familier hadde vårt antall kaker vært for lite. I andre familier holder man etterlag og ønsker kakerester. Derfor er det ikke en fasit på spørsmålet hvor mange kaker er tilstrekkelig/nok/passelig. Anonymkode: dfdcb...9eb Et tips da er jo å lage litt mer av det som alltid blir tomt. Anonymkode: 69a74...0f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452785-dette-b%C3%B8r-vel-holde-til-kakebordet-konfirmasjon/page/2/#findComment-150188129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå