Gå til innhold

Dette bør vel holde til kakebordet (konfirmasjon)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er da alt for mye 😳

Anonymkode: 083b7...8ad

Til en bursdag ja, men ikke til en konfirmasjon. Det er en type selskap hvor man skal ha store kakebord, hvor den siste i køen ikke kommer til bare smuler...

Anonymkode: 29a86...644

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Til en bursdag ja, men ikke til en konfirmasjon. Det er en type selskap hvor man skal ha store kakebord, hvor den siste i køen ikke kommer til bare smuler...

Smuler?, det er over 1/3 kake per person, og masse i tillegg til det. 

Anonymkode: 083b7...8ad

Det hadde blitt altfor mye kaker hos oss. Vi var omtrent like mange til konfirmasjon i fjor, og da var alle så mette etter maten at vi hadde masse kakerester igjen, og vi hadde fire kaker. Riktignok en svær marsipankake, en stor langpanne sjokoladekake, en suksessterte og en ostekake. Vi hadde minst halvparten igjen av alle. I tillegg hadde vi masse twist, frukt og potetgull på alle bordene, og det virket nesten som det var det folk ville ha. Men, alle familier er forskjellige, så det blir nok kjempefint hos dere ☺️

Anonymkode: 205df...e59

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det hadde blitt altfor mye kaker hos oss. Vi var omtrent like mange til konfirmasjon i fjor, og da var alle så mette etter maten at vi hadde masse kakerester igjen, og vi hadde fire kaker. Riktignok en svær marsipankake, en stor langpanne sjokoladekake, en suksessterte og en ostekake. Vi hadde minst halvparten igjen av alle. I tillegg hadde vi masse twist, frukt og potetgull på alle bordene, og det virket nesten som det var det folk ville ha. Men, alle familier er forskjellige, så det blir nok kjempefint hos dere ☺️

Man skal jo ha rester etter en slik dag, ingen kakefat skal bli tomme. 

Anonymkode: 69a74...0f9

Annonse

Høres greit ut så lenge det er litt størrelse på kakene. Hos oss hadde det ikke blir så mye igjenn, men vi har en familie som er glad i kaker og som gjerne spiser i flere runder utover kvelden. Da kan det gå mye, men jeg vet jo at det ikke er sånn i alle familier.

Anonymkode: a1c04...6f2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen kakefat ble tomme, som jeg skrev. Med ni kaker i vårt selskap hadde det vært igjen sju. Jeg blir alltid fascinert over disse trådene. Hvor mye kake spiser folk egentlig? Det må være enorme mengder kalorier enkelte konsumerer?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen kakefat ble tomme, som jeg skrev. Med ni kaker i vårt selskap hadde det vært igjen sju. Jeg blir alltid fascinert over disse trådene. Hvor mye kake spiser folk egentlig? Det må være enorme mengder kalorier enkelte konsumerer?

Jeg tror ikke at så mange overspiser. Det er vel mer at det skal være mange sorter å velge i. Noe for enhver smak, om du skjønner. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her er folk ulike. Hadde vi hatt masse kaker igjen hadde det blitt kastet masse mat. Rett og slett fordi vi er en familie som ikke er så glad i kaker. Ikke gidder jeg fryse det ned for vi spiser det aldri opp. Siden jeg ikke liker å kaste mat lages det ikke enorme mengder kaker. Det er det heller ikke i andre familieselskaper i min familie.

HI - du kjenner din familie best og er best til å vite om det er passelig mengde kaker eller ikke.

Anonymkode: dfdcb...9eb

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, i slike selskaper spiser man en del kalorier.

Men det spiller vel ingen rolle, det er ikke så ofte man er i dåp, konfirmasjon og bryllup.

Jeg kommer fra en veldig kakeglad familie, mammaen min er verst tror jeg 😅 Men det er da helt greit, ingen er overvektige, ingen overspiser til hverdags. Mamma bruker str XS i klær og kan fint trykke i seg 4-6 kakestykker. Svigermor sier bestandig at hun er misunnelig, for hun vil også spise mer kake men blir for mett 😂

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kjære vene, hvem teller kalorier på en slik festdag? Mulig overvektige på Grete Roede kurs?

Anonymkode: 34425...d19

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Man teller da vel virkelig ikke kalorier på en festdag?!

Kakerester kan tas med på jobb og tilbys kolleger. På min arbeidsplass blir slikt tatt særdeles godt imot og kaker blir borte før du rekker å si "spis rester!".

Anonymkode: eac11...e84

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Her er folk ulike. Hadde vi hatt masse kaker igjen hadde det blitt kastet masse mat. Rett og slett fordi vi er en familie som ikke er så glad i kaker. Ikke gidder jeg fryse det ned for vi spiser det aldri opp. Siden jeg ikke liker å kaste mat lages det ikke enorme mengder kaker. Det er det heller ikke i andre familieselskaper i min familie.

HI - du kjenner din familie best og er best til å vite om det er passelig mengde kaker eller ikke.

Anonymkode: dfdcb...9eb

Kakerester kan tas med på jobb eller man kan invitere til etterpålag. Uansett så feirer man ikke konfirmasjon så ofte så om man må kaste litt mat 1-2-3 ganger i livet så overlever nok kloden det. Jeg hadde aldri hatt lite kaker fordi jeg ikke ville sitte igjen med rester!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man teller da vel virkelig ikke kalorier på en festdag?!

Kakerester kan tas med på jobb og tilbys kolleger. På min arbeidsplass blir slikt tatt særdeles godt imot og kaker blir borte før du rekker å si "spis rester!".

Anonymkode: eac11...e84

MissSaigon skrev (1 time siden):

Kakerester kan tas med på jobb eller man kan invitere til etterpålag. Uansett så feirer man ikke konfirmasjon så ofte så om man må kaste litt mat 1-2-3 ganger i livet så overlever nok kloden det. Jeg hadde aldri hatt lite kaker fordi jeg ikke ville sitte igjen med rester!

Der er vi forskjellige. Det er ingen kultur på min arbeidsplass om å ta med kakerester fra noe som helst. Stor arbeidsplass på Østlandet med 300 ansatte, og jeg har aldri noen gang sett det. 
Angående det med kalorier er jeg bare forbløffet over at små damer i str XS’ greier å spise 4-5 voksne stykker kake. Ingen jeg kjenner gjør det, selv ikke onkel på 135 kg. Men her på dib et det tilsynelatende mer normalt enn det jeg opplever virker det som. Alle greier det, og sånn skal det være. Jeg har aldri sett det noen gang, og jeg har vært i dåp og konfirmasjon over hele landet. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Der er vi forskjellige. Det er ingen kultur på min arbeidsplass om å ta med kakerester fra noe som helst. Stor arbeidsplass på Østlandet med 300 ansatte, og jeg har aldri noen gang sett det. 
Angående det med kalorier er jeg bare forbløffet over at små damer i str XS’ greier å spise 4-5 voksne stykker kake. Ingen jeg kjenner gjør det, selv ikke onkel på 135 kg. Men her på dib et det tilsynelatende mer normalt enn det jeg opplever virker det som. Alle greier det, og sånn skal det være. Jeg har aldri sett det noen gang, og jeg har vært i dåp og konfirmasjon over hele landet. 

Har noen sagt noe om størrelsen på kakestykkene, siden du nevner det? Jeg kan også godt smake på 3-4 kaker i en sånn setting, men det er jo bare små smakebiter. Det er jo litt rart at du faktisk vet hvor mye kake andre gjester spiser, hvordan klarer du å holde kontroll på om de spiser ett eller flere stykker? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...