Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #1 Skrevet 23. februar 2025 Jeg er på jakt etter en veske for datteren min som forhåpentligvis kan løse et problem for oss. Hun har adhd, og det innebærer blant annet at hun mister/roter bort ting i ett kjør, og i tillegg roter noe helt vanvittig! Det flyter av ting som ringer, hårstrikk, pulsvanter osv. utover stuebordet og spisebordet etter bare få timer, og vi må lete etter earbuds ol flere ganger for dagen. Så fikk jeg tips fra en venn med adhd som hadde kjøpt en stelleveske til seg selv der hun la fra seg alle tingene sine og rett og slett bare bar med seg hele vesken rundt om i huset. Genialt! Datteren min er med på å prøve ut dette. Hun er forresten 15 år. For at det skal fungere, må vesken være åpen altså at en ikke må åpne den for å legge oppi noe, men mer som en slags kurv. Den bør ha mange rom, til ulike ting, men ikke være altfor stor heller slik at hun ikke finner igjen tingene oppi den uten å måtte lete. Og med håndtak/stropper slik at den lett kan bæres med. I tillegg er vi begge opptatt av å unngå varer fra steder som Temu, Shein osv., men jeg er heller ikke interessert i å bruke over 1000 kroner på dette. I hvert fall ikke før vi ser om det funker. Hun ønsker i tillegg at vesken skal være svart. Noen tips? Anonymkode: 3109c...51b
amandine Skrevet 23. februar 2025 #2 Skrevet 23. februar 2025 Finn et nett hun liker og sy en bagliner til det. Du kan google bag liner for handbag og det kommer opp alt fra billige på temu til dyre spesiallagede, men det beste er å kjøpe et par tre ark med tykk litt stiv filt på enten panduro eller stoff og stil ( eller selfmade som det heter nå) og sy selv. Da får du akkurat i størrelse som du vil ha det og med lommer til ditt behov. Skulle jeg hatt noe sånt som deg tror jeg at jeg ville kjøpt en fin kurv i en bruktbutikk.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #3 Skrevet 23. februar 2025 amandine skrev (Akkurat nå): Finn et nett hun liker og sy en bagliner til det. Du kan google bag liner for handbag og det kommer opp alt fra billige på temu til dyre spesiallagede, men det beste er å kjøpe et par tre ark med tykk litt stiv filt på enten panduro eller stoff og stil ( eller selfmade som det heter nå) og sy selv. Da får du akkurat i størrelse som du vil ha det og med lommer til ditt behov. Skulle jeg hatt noe sånt som deg tror jeg at jeg ville kjøpt en fin kurv i en bruktbutikk. Det er et godt forslag, men jeg har rett og slett ikke kapasitet til det. Jeg vil bare ha noe ferdig 😊 HI Anonymkode: 3109c...51b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #4 Skrevet 23. februar 2025 Noe slikt? https://hobbii.no/filtkurv? Jeg søkte håndarbeidkurv med rom og det kom dessverre opp mange fine fra Temu. Jeg støtter valget om å unngå dem, men om det er enste stedet man finner det man trenger… Anonymkode: ec6a5...736
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #5 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noe slikt? https://hobbii.no/filtkurv? Jeg søkte håndarbeidkurv med rom og det kom dessverre opp mange fine fra Temu. Jeg støtter valget om å unngå dem, men om det er enste stedet man finner det man trenger… Anonymkode: ec6a5...736 Ja, jeg har sett på den, men hun likte den ikke. Likevel, noe i den duren. Temu er uaktuelt, hverken hun eller jeg ønsker å kjøpe noe derfra, uansett hvor mye fint de måtte ha. Takk for forslag likevel 😊 HI Anonymkode: 3109c...51b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #6 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har sett på den, men hun likte den ikke. Likevel, noe i den duren. Temu er uaktuelt, hverken hun eller jeg ønsker å kjøpe noe derfra, uansett hvor mye fint de måtte ha. Takk for forslag likevel 😊 HI Anonymkode: 3109c...51b Det skjønner jeg godt. Men det må da finnes, tenk så mange som frakter ting med seg rundt 😅 Ufattelig irriterende at det er kun Temu som kommer opp når man googler. Men hva med noe slikt til å sette direkte opp i veske hun liker? Jeg vet at det finnes flere typer, så det er bare å Google https://cdon.no/produkt/veskeinnsats-svart-1c168918ae76469f/ Lykke til. Anonymkode: ec6a5...736
amandine Skrevet 23. februar 2025 #7 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det skjønner jeg godt. Men det må da finnes, tenk så mange som frakter ting med seg rundt 😅 Ufattelig irriterende at det er kun Temu som kommer opp når man googler. Men hva med noe slikt til å sette direkte opp i veske hun liker? Jeg vet at det finnes flere typer, så det er bare å Google https://cdon.no/produkt/veskeinnsats-svart-1c168918ae76469f/ Lykke til. Anonymkode: ec6a5...736 Sånn er kjempesmart, det var det jeg tenkte hun kunne lage selv, men denne er det jo bare å bestille hjem evt. og da kan du ha den i et hvilket som helst nett. Jeg har liknende i mine vesker, men de har jeg laget selv i forskjellige størrelser og varianter.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #8 Skrevet 23. februar 2025 Sånn som dette: https://gilmoreglee.com/products/gilmore-glee-tote-bag Anonymkode: 9deb2...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå