Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #1 Skrevet 23. februar 2025 Hva tenker dere om psykisk helsevern i Norge i dag? Der 30% får avslag på helsehjelp på dps? Folk som sliter i hverdagen og får avslag, har heldigvis private helsetjenester som kan hjelpe de. Hva hadde skjedd om det ikke var et privat tilbud? Det private tar ned helsekøene betraktelig. Om et barn har psykiske utfordringer må de vente i snitt 90 dager på hjelp. Voksne må vente i 6-12 måneder på en psykolog om de er heldig å få psykolog. jada, det finnes de som får komme raskt til om de har lavere køer, da dette varierer utifra hvor i landet man bor. for min del kunne hele Norge vært privatisert, og på den måten får man bedre hjelp da det skaper konkurranse. Det offentlige i dag er som seig sirup og man er bare et kø nummer i systemet. Anonymkode: 39fce...960
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #3 Skrevet 23. februar 2025 Privat er bra for den som har råd. Hvorfor syns du det er ok at de som skiter økonomisk ikke skal ha tilgang til helsehjelp i det hele tatt? Privat psykolog koster 1700 pr time, for å ta ett eksempel. Når man knapt har til mat så blir en slik sum enorm og blir selvsagt ikke mulig. Men de kan kanskje bare klare seg selv? Minst like mange vil stå uten tilbud da som nå. Løsningen må vel heller være å bevilge mer til offentlig helse, og det er det Rødt jobber for (jeg stemmer ikke Rødt, men de er ikke langt fra mitt politiske ståsted) Anonymkode: f0d35...22d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #4 Skrevet 23. februar 2025 Jeg stemmer ikke Rødt, men jobber i psykisk helsevern og er i mot privatisering av det offentlige helsevesenet. Det vi ser nå er at private helseaktører tapper det offentlige helsevesenet for penger og ressurser. Skjønner godt at personell går fra offentlig til private når man tjener såpass mye mer der. Det jeg er uenig i, er at den norske stat har gjort dette mulig. Norske sykehus er nesten konkurs pga fristbruddene. Heldigvis jobbes det iherdig for å klare å forhindre fristbruddene. Helfo har heller ingen kontroll over de private aktørene. Hvilken behandling får pasientene, hvor mange konsultasjoner har pasienten vært til og hvor mange har de tatt seg betalt for. Er endel saker som rulles opp nå. Anonymkode: 22757...cb0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #5 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg stemmer ikke Rødt, men jobber i psykisk helsevern og er i mot privatisering av det offentlige helsevesenet. Det vi ser nå er at private helseaktører tapper det offentlige helsevesenet for penger og ressurser. Skjønner godt at personell går fra offentlig til private når man tjener såpass mye mer der. Det jeg er uenig i, er at den norske stat har gjort dette mulig. Norske sykehus er nesten konkurs pga fristbruddene. Heldigvis jobbes det iherdig for å klare å forhindre fristbruddene. Helfo har heller ingen kontroll over de private aktørene. Hvilken behandling får pasientene, hvor mange konsultasjoner har pasienten vært til og hvor mange har de tatt seg betalt for. Er endel saker som rulles opp nå. Anonymkode: 22757...cb0 Jeg ser også den siden av saken Anonymkode: 39fce...960
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #6 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Privat er bra for den som har råd. Hvorfor syns du det er ok at de som skiter økonomisk ikke skal ha tilgang til helsehjelp i det hele tatt? Privat psykolog koster 1700 pr time, for å ta ett eksempel. Når man knapt har til mat så blir en slik sum enorm og blir selvsagt ikke mulig. Men de kan kanskje bare klare seg selv? Minst like mange vil stå uten tilbud da som nå. Løsningen må vel heller være å bevilge mer til offentlig helse, og det er det Rødt jobber for (jeg stemmer ikke Rødt, men de er ikke langt fra mitt politiske ståsted) Anonymkode: f0d35...22d Jeg snakker da avtalespesialister der pasienten betaler samme som i dag. Men kortere ventetid. Løsningen er å bevilge mer til offentlig helse så klart, men det gjør de ikke. Istedenfor bygger de ned psykisk helse og sengeplasser, køene er lange og mange får avslag. Mannen min knakk nesen, fikk time på sykehus etter 4 mnd. skulle få innkalling til operasjon.. vel dette er 8 år siden. Fikk aldri innkallelse. Purret, men gav opp. Så lever fint med litt skjev grodd nese. det er høyere standard i det private. De må jobbe der. Anonymkode: 39fce...960
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #7 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg snakker da avtalespesialister der pasienten betaler samme som i dag. Men kortere ventetid. Løsningen er å bevilge mer til offentlig helse så klart, men det gjør de ikke. Istedenfor bygger de ned psykisk helse og sengeplasser, køene er lange og mange får avslag. Mannen min knakk nesen, fikk time på sykehus etter 4 mnd. skulle få innkalling til operasjon.. vel dette er 8 år siden. Fikk aldri innkallelse. Purret, men gav opp. Så lever fint med litt skjev grodd nese. det er høyere standard i det private. De må jobbe der. Anonymkode: 39fce...960 Men hvordan skal de med dårlig råd skaffe seg helsehjelp? Hvem skal finansiere disse avtalespesialistene? Anonymkode: f0d35...22d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #8 Skrevet 23. februar 2025 Pasientene betaler heldigvis det samme, men det koster det offentlige helsevesenet dyrt. Du kjenner tydeligvis ikke det offentlige helsevesenet godt nok hvis du ikke tror at folk jobber der. Mange avdelinger er underbemannet og personalet rekker ikke å spise lunsjen pga arbeidspresset. Det er mange feil man kan påpeke ved det offentlige helsevesenet, men at folk ikke jobber er ikke rett. Anonymkode: 22757...cb0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #9 Skrevet 23. februar 2025 Jeg skulle ønske vi hadde det som i USA. Jeg kjenner noen som bor der, der får de hjelp med en gang om det er noe! Det eneste de betaler er egenandel så dekker forsikringen alt. Og hvor mye du betaler i egenandel er helt valgfritt ut fra hvilken forsikring du har valgt. Det er mye bedre og billigere enn at det offentlige betaler for alt og det blir kjempedyrt. Anonymkode: 860d2...d52
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #10 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skulle ønske vi hadde det som i USA. Jeg kjenner noen som bor der, der får de hjelp med en gang om det er noe! Det eneste de betaler er egenandel så dekker forsikringen alt. Og hvor mye du betaler i egenandel er helt valgfritt ut fra hvilken forsikring du har valgt. Det er mye bedre og billigere enn at det offentlige betaler for alt og det blir kjempedyrt. Anonymkode: 860d2...d52 Kødder du? Anonymkode: 956da...ba3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #11 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg skulle ønske vi hadde det som i USA. Jeg kjenner noen som bor der, der får de hjelp med en gang om det er noe! Det eneste de betaler er egenandel så dekker forsikringen alt. Og hvor mye du betaler i egenandel er helt valgfritt ut fra hvilken forsikring du har valgt. Det er mye bedre og billigere enn at det offentlige betaler for alt og det blir kjempedyrt. Anonymkode: 860d2...d52 Og forsikringene koster? En helt ok grunnforsikring koster mellom 8000 og 10000 dollar i året. Det er ganske mange tusen i mnd. for 1 person. Men så skal kanskje både partner og barna også ha helseforsikringer, og i tillegg forsikring for tannhelse. Hva er det som gjør at du tenker at dette blir billigere? Anonymkode: d8284...a48
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #12 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg skulle ønske vi hadde det som i USA. Jeg kjenner noen som bor der, der får de hjelp med en gang om det er noe! Det eneste de betaler er egenandel så dekker forsikringen alt. Og hvor mye du betaler i egenandel er helt valgfritt ut fra hvilken forsikring du har valgt. Det er mye bedre og billigere enn at det offentlige betaler for alt og det blir kjempedyrt. Anonymkode: 860d2...d52 Og hva koster forsikringen pr mnd? Hvor stor prosentdel av lønnen går med til å betale for den? Når man må betale for helseforsikring, betale for skole, betale dyrt for barnehage, betale for gamle foreldre på hjem +++ så er det kun et bra system for dem med penger. Hvorfor syns du det er greit at fattige ikke får helsehjelpen de trenger? En fødsel koster 3-400 000 NOK, en barnehageplass ca 20 000,- pr mnd. Hvem er dette bra for? Anonymkode: f0d35...22d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #13 Skrevet 23. februar 2025 Jeg vil heller ha økt beskatning, av de med vanlige og høye inntekter og formuer, og opprusting av det offentlige tilbudet for dem som virkelig trenger det, enn et stort privat marked. I tillegg mener jeg at mange som bruker særlig det private tilbudet heller bør ta seg selv i nakken, prate litt med familie og venner og akseptere at noen ganger er livet kjipt. Da får man heller gjøre noe med det enn å sutre hos en psykolog i årevis. Anonymkode: 3784f...787
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #14 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg skulle ønske vi hadde det som i USA. Jeg kjenner noen som bor der, der får de hjelp med en gang om det er noe! Det eneste de betaler er egenandel så dekker forsikringen alt. Og hvor mye du betaler i egenandel er helt valgfritt ut fra hvilken forsikring du har valgt. Det er mye bedre og billigere enn at det offentlige betaler for alt og det blir kjempedyrt. Anonymkode: 860d2...d52 Amerikansk helsevesen er mye dyrere enn norsk, og ikke bedre. https://www.nrk.no/urix/ikke-bli-syk.-det-er-for-dyrt_-1.15018309 https://www.forskning.no/ny-helsetjenester-helsepolitikk/hvorfor-koster-helse-sa-mye-i-usa/281579 Anonymkode: 3784f...787
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #15 Skrevet 23. februar 2025 Det er umulig å ha den sykeordningen vi har i dag om vi skal privatisere. Private helsetjenester er interessert i penger, og vil ikke avvise pasienter uten behov, og det offentlige kan ikke betale for alt dette. Anonymkode: 77b1a...a83
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #16 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): I tillegg mener jeg at mange som bruker særlig det private tilbudet heller bør ta seg selv i nakken, prate litt med familie og venner og akseptere at noen ganger er livet kjipt. Da får man heller gjøre noe med det enn å sutre hos en psykolog i årevis. Anonymkode: 3784f...787 Enig. Nordmenn må da være storforbrukere av helsetjenester? Jeg tror at uansett hvor mye penger vi legger i helsevesenet så vil det aldri bli nok, folk vil alltid inne noe mer de mener de trenger hjelp til. Folk bør bli flinkere til å ta vare på egen fysiske og mentale helse. Trene, spise sunn, ikke-prosessert mat, være ute i naturen (som viser seg å ha enormt god effekt på den mentale helsen), la være å bruke rusmidler. Og nei, at jeg mener at veldig mange kan unngå å bruke helseveseners ressurser ved å ta ansvar for egen helse betyr ikke at jeg mener INGEN trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: c42f5...c92
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #17 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Privat er bra for den som har råd. Hvorfor syns du det er ok at de som skiter økonomisk ikke skal ha tilgang til helsehjelp i det hele tatt? Det er jo ikke dette som er virkeligheten om alt var privat. Om alt er privat så slipper vi å betale 500 milliarder i skatt hvert år til offentlig helsevesen, da ville disse 500 milliardene gått til oss. Det blir ca 100.000 kr for hver av oss, hvert eneste år. For en familie på 4 blir det 400.000 kr hvert år vi kan bruke på helse. Det finnes mennesker som er så uheldige at de trenger mer, disse må det selvsagt også være et tilbud til. Der kunne vi hatt en kollektiv offentlig forsikring, feks ved at alle avsto fra 10% av sin faste andel, det hadde vært nok. Både helsearbeidere, og oss som av og til er pasienter, vil motiveres mer av et privat system. Det finnes ikke ett eneste offentlig system i verden som er mer effektivt enn et privat alternativ. All offentlig virksomhet kjennetegnes ved dårlig kostnadskontroll. Dessverre. Sånn er det. Og sånn vil det alltid være. At det offentlige er så trygt og bra er en falsk drøm. Det er de samme kvalifiserte menneskene som jobber i offentlig og privat, forskjellen er at de som jobber i privat er mye mer motivert, fordi det gir mening. Private vil hjelpe så mange som mulig, fordi det vil lønne seg på en helt annen måte. Å bare stemple inn og ut etter klokka motiverer aldri til noe ekstra innsats. Sånn er vi mennesker. Vi har alle et konkurranseinstinkt, det er ikke et onde, det er en ressurs vi har i oss. Det er den som fører verden opp og fram, ikke sidelengs og nedover. Anonymkode: 910ea...e1a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #18 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke dette som er virkeligheten om alt var privat. Om alt er privat så slipper vi å betale 500 milliarder i skatt hvert år til offentlig helsevesen, da ville disse 500 milliardene gått til oss. Det blir ca 100.000 kr for hver av oss, hvert eneste år. For en familie på 4 blir det 400.000 kr hvert år vi kan bruke på helse. Det finnes mennesker som er så uheldige at de trenger mer, disse må det selvsagt også være et tilbud til. Der kunne vi hatt en kollektiv offentlig forsikring, feks ved at alle avsto fra 10% av sin faste andel, det hadde vært nok. Både helsearbeidere, og oss som av og til er pasienter, vil motiveres mer av et privat system. Det finnes ikke ett eneste offentlig system i verden som er mer effektivt enn et privat alternativ. All offentlig virksomhet kjennetegnes ved dårlig kostnadskontroll. Dessverre. Sånn er det. Og sånn vil det alltid være. At det offentlige er så trygt og bra er en falsk drøm. Det er de samme kvalifiserte menneskene som jobber i offentlig og privat, forskjellen er at de som jobber i privat er mye mer motivert, fordi det gir mening. Private vil hjelpe så mange som mulig, fordi det vil lønne seg på en helt annen måte. Å bare stemple inn og ut etter klokka motiverer aldri til noe ekstra innsats. Sånn er vi mennesker. Vi har alle et konkurranseinstinkt, det er ikke et onde, det er en ressurs vi har i oss. Det er den som fører verden opp og fram, ikke sidelengs og nedover. Anonymkode: 910ea...e1a Så om man er så heldig å være frisk så vil man få 100’ på konto hvert år? Altså vil de syke bli fattigere i tillegg til sykdommen. Det er velferden sin det. Anonymkode: f0d35...22d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #19 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skulle ønske vi hadde det som i USA. Jeg kjenner noen som bor der, der får de hjelp med en gang om det er noe! Det eneste de betaler er egenandel så dekker forsikringen alt. Og hvor mye du betaler i egenandel er helt valgfritt ut fra hvilken forsikring du har valgt. Det er mye bedre og billigere enn at det offentlige betaler for alt og det blir kjempedyrt. Anonymkode: 860d2...d52 Dette kan du ikke mene?!?? Du ønsker et system som medfører personlig konkurs for millioner av mennesker dersom de blir syke. Det er tilfellet i USA. Det finnes syke mennesker som får avslag fra forsikringsselskap på livsnødvendig helsehjelp (dette skjer daglig) mens forsikringsselskapene tjener seg søkkrike. Det private skummer fløten og behandler det som er «enkelt» sammenlignet med inntekt. Det offentlige sitter igjen med alt det private siler bort. Anonymkode: d8421...d92
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #20 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke dette som er virkeligheten om alt var privat. Om alt er privat så slipper vi å betale 500 milliarder i skatt hvert år til offentlig helsevesen, da ville disse 500 milliardene gått til oss. Det blir ca 100.000 kr for hver av oss, hvert eneste år. For en familie på 4 blir det 400.000 kr hvert år vi kan bruke på helse. Det finnes mennesker som er så uheldige at de trenger mer, disse må det selvsagt også være et tilbud til. Der kunne vi hatt en kollektiv offentlig forsikring, feks ved at alle avsto fra 10% av sin faste andel, det hadde vært nok. Både helsearbeidere, og oss som av og til er pasienter, vil motiveres mer av et privat system. Det finnes ikke ett eneste offentlig system i verden som er mer effektivt enn et privat alternativ. All offentlig virksomhet kjennetegnes ved dårlig kostnadskontroll. Dessverre. Sånn er det. Og sånn vil det alltid være. At det offentlige er så trygt og bra er en falsk drøm. Det er de samme kvalifiserte menneskene som jobber i offentlig og privat, forskjellen er at de som jobber i privat er mye mer motivert, fordi det gir mening. Private vil hjelpe så mange som mulig, fordi det vil lønne seg på en helt annen måte. Å bare stemple inn og ut etter klokka motiverer aldri til noe ekstra innsats. Sånn er vi mennesker. Vi har alle et konkurranseinstinkt, det er ikke et onde, det er en ressurs vi har i oss. Det er den som fører verden opp og fram, ikke sidelengs og nedover. Anonymkode: 910ea...e1a Du snakket som du har vett til. Om du blir kreftpasient vil du bruke opp dine 400.000,- nesten før du er startet med behandling. Og det er ganske så mange av oss skal jeg si deg. Mitt ene barn ble alvorlig syk i magen. Måtte ut med keisersnitt og havnet på nyfødtintensiv i tre uker. 400.000,- hadde vært bort på et blunk. I tillegg var jeg ganske sjaber. Om jeg skulle ligget og bekymret meg for om vi hadde råd til dette i tillegg, hadde det vært rimelig jævlig. Jeg jobber i helsevesenet. Jeg vil ikke ha privatisering. Det vil ikke motivere meg. Det er ganske tydelig for meg at du ikke er helsepersonell og det provoserer meg at folk som så åpenlyst ikke vet hva de snakker om lirer av seg sånt pisspreik som dette. Anonymkode: d8421...d92
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #21 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det er jo ikke dette som er virkeligheten om alt var privat. Om alt er privat så slipper vi å betale 500 milliarder i skatt hvert år til offentlig helsevesen, da ville disse 500 milliardene gått til oss. Det blir ca 100.000 kr for hver av oss, hvert eneste år. For en familie på 4 blir det 400.000 kr hvert år vi kan bruke på helse. Det finnes mennesker som er så uheldige at de trenger mer, disse må det selvsagt også være et tilbud til. Der kunne vi hatt en kollektiv offentlig forsikring, feks ved at alle avsto fra 10% av sin faste andel, det hadde vært nok. Både helsearbeidere, og oss som av og til er pasienter, vil motiveres mer av et privat system. Det finnes ikke ett eneste offentlig system i verden som er mer effektivt enn et privat alternativ. All offentlig virksomhet kjennetegnes ved dårlig kostnadskontroll. Dessverre. Sånn er det. Og sånn vil det alltid være. At det offentlige er så trygt og bra er en falsk drøm. Det er de samme kvalifiserte menneskene som jobber i offentlig og privat, forskjellen er at de som jobber i privat er mye mer motivert, fordi det gir mening. Private vil hjelpe så mange som mulig, fordi det vil lønne seg på en helt annen måte. Å bare stemple inn og ut etter klokka motiverer aldri til noe ekstra innsats. Sånn er vi mennesker. Vi har alle et konkurranseinstinkt, det er ikke et onde, det er en ressurs vi har i oss. Det er den som fører verden opp og fram, ikke sidelengs og nedover. Anonymkode: 910ea...e1a Hvis du sammenlikner det norske og det amerikanske systemet så får man vesentlig mer helse for hver krone i Norge. Anonymkode: 3784f...787
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #22 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du snakket som du har vett til. Om du blir kreftpasient vil du bruke opp dine 400.000,- nesten før du er startet med behandling. Og det er ganske så mange av oss skal jeg si deg. Mitt ene barn ble alvorlig syk i magen. Måtte ut med keisersnitt og havnet på nyfødtintensiv i tre uker. 400.000,- hadde vært bort på et blunk. I tillegg var jeg ganske sjaber. Om jeg skulle ligget og bekymret meg for om vi hadde råd til dette i tillegg, hadde det vært rimelig jævlig. Jeg jobber i helsevesenet. Jeg vil ikke ha privatisering. Det vil ikke motivere meg. Det er ganske tydelig for meg at du ikke er helsepersonell og det provoserer meg at folk som så åpenlyst ikke vet hva de snakker om lirer av seg sånt pisspreik som dette. Anonymkode: d8421...d92 Å kalle andres meninger for pisspreik gjør diskusjoner unødvendig. Du har tydeligvis ikke forstått det essensielle i en diskusjon. Da er dine meninger av liten betydning. Uansett hvor du jobber. Jeg vet tydeligvis mer om offentlig virksomhet kontra privat enn deg. Det handler om mer enn deg og din familie. Du er inhabil, og dine meninger er preget av ditt liv, og din jobb. Anonymkode: 910ea...e1a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #23 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er jo ikke dette som er virkeligheten om alt var privat. Om alt er privat så slipper vi å betale 500 milliarder i skatt hvert år til offentlig helsevesen, da ville disse 500 milliardene gått til oss. Det blir ca 100.000 kr for hver av oss, hvert eneste år. For en familie på 4 blir det 400.000 kr hvert år vi kan bruke på helse. Det finnes mennesker som er så uheldige at de trenger mer, disse må det selvsagt også være et tilbud til. Der kunne vi hatt en kollektiv offentlig forsikring, feks ved at alle avsto fra 10% av sin faste andel, det hadde vært nok. Både helsearbeidere, og oss som av og til er pasienter, vil motiveres mer av et privat system. Det finnes ikke ett eneste offentlig system i verden som er mer effektivt enn et privat alternativ. All offentlig virksomhet kjennetegnes ved dårlig kostnadskontroll. Dessverre. Sånn er det. Og sånn vil det alltid være. At det offentlige er så trygt og bra er en falsk drøm. Det er de samme kvalifiserte menneskene som jobber i offentlig og privat, forskjellen er at de som jobber i privat er mye mer motivert, fordi det gir mening. Private vil hjelpe så mange som mulig, fordi det vil lønne seg på en helt annen måte. Å bare stemple inn og ut etter klokka motiverer aldri til noe ekstra innsats. Sånn er vi mennesker. Vi har alle et konkurranseinstinkt, det er ikke et onde, det er en ressurs vi har i oss. Det er den som fører verden opp og fram, ikke sidelengs og nedover. Anonymkode: 910ea...e1a Du ønsker et system for de som har god råd, fantastisk... Anonymkode: 67cb6...ed5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #24 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Enig. Nordmenn må da være storforbrukere av helsetjenester? Jeg tror at uansett hvor mye penger vi legger i helsevesenet så vil det aldri bli nok, folk vil alltid inne noe mer de mener de trenger hjelp til. Folk bør bli flinkere til å ta vare på egen fysiske og mentale helse. Trene, spise sunn, ikke-prosessert mat, være ute i naturen (som viser seg å ha enormt god effekt på den mentale helsen), la være å bruke rusmidler. Og nei, at jeg mener at veldig mange kan unngå å bruke helseveseners ressurser ved å ta ansvar for egen helse betyr ikke at jeg mener INGEN trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: c42f5...c92 Er ganske enig med deg, alt for mye sykeliggjøres, og folk tar opp plassene til de som virkelig trenger det. Anonymkode: 67cb6...ed5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #25 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du ønsker et system for de som har god råd, fantastisk... Anonymkode: 67cb6...ed5 Les det jeg skriver heller, framfor å vifte med fordommene dine. Anonymkode: 910ea...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå