Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #1 Skrevet 23. februar 2025 Leste nettopp en artikkel om ressursmangel i politiet, der distriktene slår seg sammen og det blir lengre utrykningstid og det ene med det andre. En person jeg kjenner skrev la ut en Facebook status der han kritiserte et legekontor og var frustrert. Flere måneder etter opprettet politiet en anmeldelse for hensynsløs adferd. Det var politiet selv som opprettet anmeldelsen. Saken ble henlagt etter kort tid. altså, jeg lurer jo litt på ressursbruken til politiet når de selv oppretter en sak som åpenbart blir henlagt, og av et Facebook innlegg. Har de så mye ressurser? Eller er det så lite å gjøre? mens andre ganger hører jeg om folk som anmelder grove voldtekter, der gjerningsmann ikke blir kalt inn til avhør en gang. Hvorfor er det slik? Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #2 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Leste nettopp en artikkel om ressursmangel i politiet, der distriktene slår seg sammen og det blir lengre utrykningstid og det ene med det andre. En person jeg kjenner skrev la ut en Facebook status der han kritiserte et legekontor og var frustrert. Flere måneder etter opprettet politiet en anmeldelse for hensynsløs adferd. Det var politiet selv som opprettet anmeldelsen. Saken ble henlagt etter kort tid. altså, jeg lurer jo litt på ressursbruken til politiet når de selv oppretter en sak som åpenbart blir henlagt, og av et Facebook innlegg. Har de så mye ressurser? Eller er det så lite å gjøre? mens andre ganger hører jeg om folk som anmelder grove voldtekter, der gjerningsmann ikke blir kalt inn til avhør en gang. Hvorfor er det slik? Anonymkode: b5ff2...206 Politiet opprettet anmeldelse mot han som la ut på Facebook. Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #3 Skrevet 23. februar 2025 Har du link til dette? Det høres utrolig ut. Anonymkode: 2be2f...225
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #4 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har du link til dette? Det høres utrolig ut. Anonymkode: 2be2f...225 Link til han som la ut på Facebook? Nei, det er en jeg kjenne. Ble aldri sak av det da det ble henlagt. Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #5 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Link til han som la ut på Facebook? Nei, det er en jeg kjenne. Ble aldri sak av det da det ble henlagt. Anonymkode: b5ff2...206 Da er det en ikke-sak som aldri har skjedd. Det er selvsagt mye mer til saken enn et facebookinnlegg, det er smått utrolig at du ikke skjønner det selv. Anonymkode: 2be2f...225
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #6 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Link til han som la ut på Facebook? Nei, det er en jeg kjenne. Ble aldri sak av det da det ble henlagt. Anonymkode: b5ff2...206 Rart at du kjenner så mange som har så merkelige opplevelser med politiet...... Anonymkode: 39a88...986
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #7 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Da er det en ikke-sak som aldri har skjedd. Det er selvsagt mye mer til saken enn et facebookinnlegg, det er smått utrolig at du ikke skjønner det selv. Anonymkode: 2be2f...225 Og dette vet du fordi? Jeg var med vedkommende i avhør, og dette er det dummeste jeg har vært borti. Men det skal sies at den aktuelle legen på det legekontoret var god venn med den politibetjenten som opprettet anmeldelse. Det er jo slik det fungerer på små steder. Det var nok mer et skremsesls stikk for å få folk til å tie om dårlige forhold. Jeg har også lest henleggelsen som kom fra politi juristen noen uker etter. Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #8 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Og dette vet du fordi? Jeg var med vedkommende i avhør, og dette er det dummeste jeg har vært borti. Men det skal sies at den aktuelle legen på det legekontoret var god venn med den politibetjenten som opprettet anmeldelse. Det er jo slik det fungerer på små steder. Det var nok mer et skremsesls stikk for å få folk til å tie om dårlige forhold. Jeg har også lest henleggelsen som kom fra politi juristen noen uker etter. Anonymkode: b5ff2...206 Det der er bare tull og tøys. Anonymkode: 39a88...986
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2025 #9 Skrevet 23. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det der er bare tull og tøys. Anonymkode: 39a88...986 Jada det er bare tull og tøys, fordi du tror det. Hva har jeg igjen for å lyve om det på et anonymt forum? Men siden du ikke tror på det så sier det vel litt om galskapen tenker jeg. Jeg vet ikke om det er lovbrudd eller ei, men hele den saken var jo latterlig og åpenbart hevn Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2025 #10 Skrevet 24. februar 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det der er bare tull og tøys. Anonymkode: 39a88...986 Er dette noe han burde ha klage på? Er jo veldig åpent lyst at saken ble henlagt, og det burde jo vært åpent lyst for politiet også. Eller gjør de bare slik for å Skremme folk til å være mer varsom om hva man skriver på Some. Jeg tenker han burde klaget det inn, men han har lagt det bak seg og ser framover. Men tror ikke det har vært helt riktig her Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2025 #11 Skrevet 24. februar 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er dette noe han burde ha klage på? Er jo veldig åpent lyst at saken ble henlagt, og det burde jo vært åpent lyst for politiet også. Eller gjør de bare slik for å Skremme folk til å være mer varsom om hva man skriver på Some. Jeg tenker han burde klaget det inn, men han har lagt det bak seg og ser framover. Men tror ikke det har vært helt riktig her Anonymkode: b5ff2...206 Det var "åpent lyst"? Kjære vene. Hva får du ut av å formidle noe du tydeligvis ikke har forstått, egentlig, for å sverte politiet, som du heller ikke forstår? Anonymkode: d135b...6f8
MissSaigon Skrevet 24. februar 2025 #12 Skrevet 24. februar 2025 Anonym bruker skrev (På 23.2.2025 den 4.48): Leste nettopp en artikkel om ressursmangel i politiet, der distriktene slår seg sammen og det blir lengre utrykningstid og det ene med det andre. En person jeg kjenner skrev la ut en Facebook status der han kritiserte et legekontor og var frustrert. Flere måneder etter opprettet politiet en anmeldelse for hensynsløs adferd. Det var politiet selv som opprettet anmeldelsen. Saken ble henlagt etter kort tid. altså, jeg lurer jo litt på ressursbruken til politiet når de selv oppretter en sak som åpenbart blir henlagt, og av et Facebook innlegg. Har de så mye ressurser? Eller er det så lite å gjøre? mens andre ganger hører jeg om folk som anmelder grove voldtekter, der gjerningsmann ikke blir kalt inn til avhør en gang. Hvorfor er det slik? Anonymkode: b5ff2...206 Det er utrolig viktig å anmelde lovbrudd selv om man vet at akkurat den ene saken blir henlagt. Dette fordi da har man dokumentert en viss type adferd, noe som kan bli viktig ved senere anledninger.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2025 #13 Skrevet 24. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det var "åpent lyst"? Kjære vene. Hva får du ut av å formidle noe du tydeligvis ikke har forstått, egentlig, for å sverte politiet, som du heller ikke forstår? Anonymkode: d135b...6f8 Hva er det jeg ikke forstår? Du må jo utdype det du skriver, og ikke bare skriver å sverte politiet som du heller ikke forstår Anonymkode: b5ff2...206
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2025 #14 Skrevet 24. februar 2025 MissSaigon skrev (2 timer siden): Det er utrolig viktig å anmelde lovbrudd selv om man vet at akkurat den ene saken blir henlagt. Dette fordi da har man dokumentert en viss type adferd, noe som kan bli viktig ved senere anledninger. Tja, begge deler. Når en politibetjent driver heksejakt mot enkeltpersoner, blir jo slike tulle anmeldelser bare et bevis på at det er det de driver med. Anonymkode: b5ff2...206
MissSaigon Skrevet 24. februar 2025 #15 Skrevet 24. februar 2025 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Tja, begge deler. Når en politibetjent driver heksejakt mot enkeltpersoner, blir jo slike tulle anmeldelser bare et bevis på at det er det de driver med. Anonymkode: b5ff2...206 Du vet ikke hva ellers de har på denne personen, så det er kanskje veldig viktig å få registrert all aktivitet. Politiet har ikke tid til å drive heksejakt, så at det er mer til denne historien enn du vet kan man nok være ganske sikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå