Gå til innhold

Pappa tror ikke på meg at " bonusbror" oppførte upassende mot meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappas samboers sønn var full og tok på meg på upassende måte.

Jeg har ikke villet " koke suppe på spiker" og lage mye styr ut av dette. Jeg bare sluttet å møte pappa med hans nye familie.

Det begynte å komme spørsmål om hvorfor jeg ikke møter dem. De lagde ulike teorier om alt fra at jeg ikke er glad i dem lengre, eller at jeg har blitt selvopptatt osv.

Presset økte og jeg fortalte sannhet. Det såret meg ekstra da det viste seg pappa ikke trodde på meg og bagatalliserte.  

Nå har jeg blokkert dem helt. Jeg har blitt den egoistiske. Det er dumt at alt dette skjedde. At han tok på meg på den måten er ikke altfor alvorlig sak, men jeg synes han er ekkel. Jeg begynner å tvile på om det er jeg som er egoistisk.

Anonymkode: ecfb9...5f4

Skrevet

Veldig kjipt at du opplevde dette. Hvor gammel er bonusbror? Hvor gammel er du? Dere er ikke søsken eller i slekt, og han gjorde dette da han var full. Heller ingen unnskyldning.  Men en enkeltepisode som nok ikke gjentar seg. 
Du kan faktisk snakke med han selv, og si at det han gjorde ikke var greit for deg, og at du faktisk ble ganske forbanna. 
Din far tror nok på deg, men bagatelliserer det kanskje for å ikke lage noe styr. Kommer dette opp i familien vil hans nye kone kanskje ta sønnen i forsvar, og han deg i forsvar og det blir masse styr. Det er nok dette han er redd for. 
mat det skal splitte opp helle familien. Hadde det vært en annen ukjent gutt som hadde gjort dette mot deg hadde han reagert annerledes. Han trenger nok tid til å prosessere dette og gi han litt tid. 
men å blokkere de hadde du ikke trengt å gjøre da 

Anonymkode: 64a53...d10

Skrevet

Leit at du ble møtt på den måten. Det er nok som d10 skriver, bunner i en redsel. Men det gjør det ikke noe mer greit av den grunn. 

Nei, du er ikke egoistisk. At du tar avstand når noen har gjort noe mot deg, det er ikke egoistisk. Har du en god venn du kan prate med om dette? 

Anonymkode: b220c...f1c

Skrevet

Du har all grunn til å være skuffet og lei deg. Og sint. 

Hvor gamle dere er, at han ikke er i slekt med deg, at han var full og at det har skjedd én gang er på ingen måte formidlende omstendigheter og egentlig burde han vært anmeldt. Jeg har forståelse for at du ikke orker det iom at så mye blir henlagt, men du gjør lurt i å fjerne deg fra den siden av familien. Du skal ikke godta å bli mistrodd av din egen far. Hvis du savner han så kan du ts kontakt etter en stund og være klar på at du kun vil ha kontakt med din far alene. 

Anonymkode: 5e567...648

Skrevet

Det er jo utrolig sårt at det mennesket som alltid skal ta vare på deg og beskytte deg ikke tror deg. 
Dessverre er det ikke alle som burde bli foreldre. 
Det er sårt men du har det bedre uten de. Man må ikke like sin egen familie. 
Vær stolt av deg selv over at du setter grenser og ikke lar deg utnyttes. 

Anonymkode: 011c4...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...