Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor tar du det fra? Jeg synes det er på tide å utfordre litt mer konkret, i stedet for å kjøpe en vedtatt sannhet. 

Jeg har sett litt på budsjettene og forslagene til FrP. Lite som tyder på at de med minst taper mest. Opplys meg gjerne. 

Anonymkode: 970e7...983

Jeg tar det fra etablert praksis hos FrP gjennom mange år. 

Anonymkode: 2a7d9...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tar det fra etablert praksis hos FrP gjennom mange år. 

Ok, ikke noe konkret, bare kjedelig gjentakelse. Da fremstår de faktiske tallene i alternativt statsbudsjett litt mer pålitelig enn din påstand. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok, ikke noe konkret, bare kjedelig gjentakelse. Da fremstår de faktiske tallene i alternativt statsbudsjett litt mer pålitelig enn din påstand. 

Ok. Det er ikke min oppgave å opplyse deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Det er ikke min oppgave å opplyse deg. 

Slik jeg ser det opplyser du ingen, men sprer feilinformasjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Slik jeg ser det opplyser du ingen, men sprer feilinformasjon. 

Ok. Det opprører meg ikke det minste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.2.2025 den 22.51):

Hva er positivt med FrP? 
Hva er negativt? 

Anonymkode: 960e6...7e2

Det er mye som er positivt. De vil gi folk mer frihet til å bestemme selv over egne liv. Tenk på friheten du har når du går på butikken. Da kan du velge både hvilken butikk du vil gå til og hva du vil kjøpe der. Hvis staten bestemte så ville de bestemt hvilken butikk du skulle gå på og hvilke varer du skulle kjøpe. Jo mer privat næringsliv jo mer får folk bestemme selv. Men noen er redde for det å kunne bestemme selv for det betyr ansvar.

Anonymkode: 5f650...a01

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er mye som er positivt. De vil gi folk mer frihet til å bestemme selv over egne liv. Tenk på friheten du har når du går på butikken. Da kan du velge både hvilken butikk du vil gå til og hva du vil kjøpe der. Hvis staten bestemte så ville de bestemt hvilken butikk du skulle gå på og hvilke varer du skulle kjøpe. Jo mer privat næringsliv jo mer får folk bestemme selv. Men noen er redde for det å kunne bestemme selv for det betyr ansvar.

Poenget er hvor de med lite ressurser skal gå? Når de ikke kan handle i noen av butikkene fordi de ikke har råd hjelper det lite at det er mange å velge mellom. Hvorfor syns du at det er greit at dem med lite penger skal få det verre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Poenget er hvor de med lite ressurser skal gå? Når de ikke kan handle i noen av butikkene fordi de ikke har råd hjelper det lite at det er mange å velge mellom. Hvorfor syns du at det er greit at dem med lite penger skal få det verre?

Du formidler skremselspropaganda fra venstresiden. Frp består ikke av rikfolk, noen er det, fordi det er en sammensatt gruppe. Mange av de er tullinger på campingferie, rånere, og mange andre herlige forskjellige mennesker som lever sine egen liv. Frp'ere vil bare ha friheten til å være seg selv, bestemme selv, og ikke dikteres av maktsyke politikere fra venstresiden. Frp'ere vil heller stole på hjelp fra naboen, enn staten eller kommunen. Frp'ere er jordnære, og opptatt av vanlige ting, hverdagen. Frp'ere er ikke mot innvandring eller innvandrere heller, det er invasjon som er problemet. Innvandrere kan være fargeklatter i hverdagen, men når de kommer i antall som kan fylle en middels norsk by da får vi nok. Mer enn nok. Vi ønsker at vi skal være nordmenn i Norge. Det gjør hverdagen tryggere og enklere. Derfor blir vi kalt rasister. For at vi skal høres onde og dumme ut.

Anonymkode: ab724...d13

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du formidler skremselspropaganda fra venstresiden. Frp består ikke av rikfolk, noen er det, fordi det er en sammensatt gruppe. Mange av de er tullinger på campingferie, rånere, og mange andre herlige forskjellige mennesker som lever sine egen liv. Frp'ere vil bare ha friheten til å være seg selv, bestemme selv, og ikke dikteres av maktsyke politikere fra venstresiden. Frp'ere vil heller stole på hjelp fra naboen, enn staten eller kommunen. Frp'ere er jordnære, og opptatt av vanlige ting, hverdagen. Frp'ere er ikke mot innvandring eller innvandrere heller, det er invasjon som er problemet. Innvandrere kan være fargeklatter i hverdagen, men når de kommer i antall som kan fylle en middels norsk by da får vi nok. Mer enn nok. Vi ønsker at vi skal være nordmenn i Norge. Det gjør hverdagen tryggere og enklere. Derfor blir vi kalt rasister. For at vi skal høres onde og dumme ut.

Jeg registrerer at du unngår å svare på spørsmålet mitt. Hvor skal de med lite penger gå når de blir syke? Når de ikke har råd til å betale mange tusen kroner i mnd for forsikring eller 5000 kr for å ta røntgen når barnet har brukket armen? For ikke å snakke om materiell, oppfølging og gjerne fysio i etterkant. 

Du vil stole på at naboen hjelper deg??

Hva konkret er det du ikke får bestemme nå som blir bedre med FrP i regjering? 

Skrevet

Jeg registrerer at du unngår å svare på spørsmålet mitt. Hvor skal de med lite penger gå når de blir syke? Når de ikke har råd til å betale mange tusen kroner i mnd for forsikring eller 5000 kr for å ta røntgen når barnet har brukket armen? For ikke å snakke om materiell, oppfølging og gjerne fysio i etterkant. 

Det er det som er så flott med valgfrihet! Hvis noen velger å bruke pengene sine på annet så de ikke har penger når de blir dødssyke så er det faktisk deres rett til det. Har noen valgt å heller dø enn å bruke pengene på noe som er livreddende så må de faktisk få lov til det. Det er det som er så fint med valgfrihet.

Skrevet

Det er det som er så flott med valgfrihet! Hvis noen velger å bruke pengene sine på annet så de ikke har penger når de blir dødssyke så er det faktisk deres rett til det. Har noen valgt å heller dø enn å bruke pengene på noe som er livreddende så må de faktisk få lov til det. Det er det som er så fint med valgfrihet.

Det er ingen valgfrihet for de som ikke har økonomisk frihet til dette.

Anonymkode: 7d25b...569

Skrevet

1. at de ønsker å gjøre det bedre for folk flest

2. at de ikke klarer å gjennomføre når de først har mulighet

F.eks skulle Siv Jensen fjerne bompenger, og senke priser på øl og vin. Som finansminister ble det opprettet flere bompenger mens hun satt i stolen. Det ble heller ikke billigere øl, men det ble billigere godteri da. Som er sååå sunt for folket!

Det er bare tullepolitikk de driver med

Anonymkode: 2ad44...197

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du snakker som alle har er valg. Tror du at alle er født med samme forutsetning både sosialt, økonomisk og fysisk? Hva skal den fattige eller syke velge?  

Skrevet

1. De er et parti for folk flest (etter eget utsagn)

2. De er et parti for folk flest. Det ga seg bl. a. det artige utslaget at de ikke kunne finne en dugelig justisminister. De kommer med store lovnader, men når du pirker i dem er det vanskelig å finne hvordan de skal kunne gjennomføres. De er et parti som egner seg best i opposisjon. Der kan de bjeffe og sparke til høyre og venstre alt ettersom. I posisjon blir det synlig at de egentlig ikke har verken gjennomslagskraft eller gjennomføringsevne. 

Anonymkode: 9cec1...61c

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du snakker som alle har er valg. Tror du at alle er født med samme forutsetning både sosialt, økonomisk og fysisk? Hva skal den fattige eller syke velge?  

Det de vil velge. Valgfrihet er å få velge selv. Det sosialistene vil er at ingen skal ha valgfrihet. De vil at alle skal gå på samme skole skal bli en del av samme grå masse. Frp er eneste partiet som vil gi oss valgfrihet. Frp vil fjerne avgifter og skatter. Det trenges faktisk. Bare se på Usa hvor de har sløst vekk enormt med penger! Det får de orden på nå. Det trenger vi også gjøre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det de vil velge. Valgfrihet er å få velge selv. Det sosialistene vil er at ingen skal ha valgfrihet. De vil at alle skal gå på samme skole skal bli en del av samme grå masse. Frp er eneste partiet som vil gi oss valgfrihet. Frp vil fjerne avgifter og skatter. Det trenges faktisk. Bare se på Usa hvor de har sløst vekk enormt med penger! Det får de orden på nå. Det trenger vi også gjøre.

Å velge fordrer at man har et valg. Har man ikke helse eller økonomi så har man ikke det valget. 

Skal FrP privatisere skolevesenet også? Hva er det du ikke får velge nå som blir veldig mye bedre med FrP? Jeg regner med at du vet hva skattepengene dine går til?

Skrevet

Ingenting fordelt på mange, er fortsatt ingenting. Venstresiden, kanskje med unntak av AP under Stoltenberg, skjønner ikke at verdier først må skapes for å kunne fordeles. Den enkeltstående viktigste faktoren for å utjevne ulikhetene mellom "fattig og rik", er å sørge for at folk har en jobb å gå til. Det klarer man ikke uten et livskraftig privat næringsliv. Det er den store feilen ved venstresidens fordelingspolitikk. De ser ut til å glemme at man først må ha noe å fordele. Det er også et paradoks at det innvandrere som utgjør størsteparten av de med vedvarende lav inntekt, altså de "fattige". Et paradoks fordi den innvandringsliberale venstresiden skaper den fattigdommen de ellers hevder å ville bekjempe.

Anonymkode: 920dd...db0

Skrevet

Spør Kent Andersen...   Så får du sannhetens svar... 

Skrevet

Positivt: det er positivt at man har flere forskjellige partier i politikken, fordi man trenger å høre om andre meninger enn egne, slik at man ikke gror fast som samfunn. Når det er sagt...

Negativt: Frp bør ikke ha for stor makt, fordi politikken deres rett og slett er skadelig for velferdssamfunnet og den enkelte borger. Sånn jevnt over dreier det seg om å fjerne reguleringer og senke skatter. Uten et visst skattenivå, vil vi ikke ha penger nok til at staten kan opprettholde skikkelig drift. Vi bruker allerede en del oljepenger, men kan ikke bruke mer, for da vil inflasjonen stige, ting blir dyrere og borgerne fattigere. Reguleringen de vil fjerne er regler som satt, slik at Norges borgere skal ha mest mulig like muligheter og sikkerhet i livet sitt. Hvis du fjerner dette, er det stort sett de svakeste i samfunnet som vil lide. Dermed kan man si at å stemme på Frp, er å stemme på at noen skal få en verre hverdag. Det er naivt å tro at dette ikke vil gjelde deg. 

Anonymkode: b34dd...e1c

Skrevet

Positivt: det er positivt at man har flere forskjellige partier i politikken, fordi man trenger å høre om andre meninger enn egne, slik at man ikke gror fast som samfunn. Når det er sagt...

Negativt: Frp bør ikke ha for stor makt, fordi politikken deres rett og slett er skadelig for velferdssamfunnet og den enkelte borger. Sånn jevnt over dreier det seg om å fjerne reguleringer og senke skatter. Uten et visst skattenivå, vil vi ikke ha penger nok til at staten kan opprettholde skikkelig drift. Vi bruker allerede en del oljepenger, men kan ikke bruke mer, for da vil inflasjonen stige, ting blir dyrere og borgerne fattigere. Reguleringen de vil fjerne er regler som satt, slik at Norges borgere skal ha mest mulig like muligheter og sikkerhet i livet sitt. Hvis du fjerner dette, er det stort sett de svakeste i samfunnet som vil lide. Dermed kan man si at å stemme på Frp, er å stemme på at noen skal få en verre hverdag. Det er naivt å tro at dette ikke vil gjelde deg. 

Anonymkode: b34dd...e1c

Dette! 👆 

Anonymkode: 17138...d0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Negativt: Frp bør ikke ha for stor makt, fordi politikken deres rett og slett er skadelig for velferdssamfunnet og den enkelte borger. Sånn jevnt over dreier det seg om å fjerne reguleringer og senke skatter. Uten et visst skattenivå, vil vi ikke ha penger nok til at staten kan opprettholde skikkelig drift. Vi bruker allerede en del oljepenger, men kan ikke bruke mer, for da vil inflasjonen stige, ting blir dyrere og borgerne fattigere.

Her er jeg ikke enig. Det som betyr slutten for velferdsstaten er at stadig flere trenger trygd og støtte for å overleve. Vi nordmenn er alt for mange på trygd, og vi er alt for ofte syke. Når vi på toppen av dette henter inne innvandrere i stort antall og med mye større behov enn oss, og som heller aldri har bidratt til velferdsstaten, da vil ikke regnestykket gå opp.

I tillegg har vi myndighetenes enorme forbruk på miljøeksperiment, ikke bare i Norge. Det er dette som truer velferden i Norge. Ikke lavere skatter og avgifter. Vi har allerede dobbelt så høye skatter som Sverige, og Sverige er også i verdenstoppen for offentlig innkreving. BNP i Norge er dobbelt så høyt pr innbygger som i Sverige. Det er det største røde flagget.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2022/12/19/norge-er-for-forste-gang-storre-enn-sverige-malt-i-bnp/

https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/konsumpriser/statistikk/sammenlikning-av-prisniva-i-europa/artikler/norges-bnp-mer-enn-det-doble-av-eu-snittet

Og den læresetningen om oljepengene tror jeg ingen ting på. Oljepenger kan vi bruke, forutsatt at de brukes riktig. Riktig bruk er IKKE å øke lønningene til folk, slik Ap igjen ser ut til å ønske, for å vinne stemmer til valget. Vi kan rett og slett ikke holde på slik, å finansiere valgkampen over statsbudsjettet. Slik Ap er verstinger til å gjøre. Støre med strømpakke, og Stoltenberg med reallønnsøkning. Strømmen burde vi fått til kostpris 20 øre, og skatt på inntekter burde vært mye lavere. Det er eneste bærekraftige løsning. Ikke å øke og øke og øke, skatter og lønninger vekselsvis. Da krymper kroneverdien og prisene stiger konstant.

Vi kan rett og slett ikke holde på slik, hvor Staten hele tiden grafser til seg store pengesummer, og kombinerer det med å av og til gi litt tilbake for at vi skal klare å holde hodet over vannet. Skatter og avgifter må NED. Det er eneste bærekraftige løsning. Og det er det bare høyresiden og Frp som legger opp til. Venstresiden gir seg ikke før de har all kontroll over pengene våre. Da er vi kommunistland som Nord-Korea, Russland og Kina. 

https://www.nrk.no/nyheter/stoltenberg_-rom-for-reallonnsvekst-i-lonnsoppgjoret-1.17316120

https://www.nrk.no/sorlandet/jonas-gahr-store-med-nye-stromlofter_-gavepakke-til-sor-norge-1.17241071

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.2.2025 den 22.51):

Hva er positivt med FrP? 
Hva er negativt? 

Anonymkode: 960e6...7e2

Ingenting positivt.

Negativt: forenkling av virkeligheten, feil problembeskrivelser. For eksempel står vi ovenfor klimaendringer som må tas tak i, som FrP mener IKKE er et problem. Derimot mener de at det er et problem at noen muslimske elever ikke vil synge julesanger. Og mange FrP-ere synes å mene at muslimer er veldig skumle. Muslimer er mennesker som alle andre, noen er smarte, noen dumme, noen få er kriminelle, akkurat som resten av samfunnet.

Det virker som de mener at det har egenverdi å kjøre dieselbil, og at folks rett til å ta dårlige avgjørelser skal beskyttes for enhver pris.

Samtidig er de åpne for å innføre karensdag, som ikke vil ramme alle oss som har høyere utdanning og kontorjobb og kan ta en hjemmekontordag, men som vi ramme dem som jobber i butikk eller på sykehus eller kjører buss, som ikke kan ta hjemmekontor, og som kommer til å slepe seg på jobb med 39 i feber eller magasjau, for å slippe å miste penger, når høy boliglånsrente og alle andre utgifter skal betales.

FrP er ikke partiet for folk flest.

Anonymkode: 43e79...70c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingenting positivt.

Negativt: forenkling av virkeligheten, feil problembeskrivelser. For eksempel står vi ovenfor klimaendringer som må tas tak i, som FrP mener IKKE er et problem. Derimot mener de at det er et problem at noen muslimske elever ikke vil synge julesanger. Og mange FrP-ere synes å mene at muslimer er veldig skumle. Muslimer er mennesker som alle andre, noen er smarte, noen dumme, noen få er kriminelle, akkurat som resten av samfunnet.

Det virker som de mener at det har egenverdi å kjøre dieselbil, og at folks rett til å ta dårlige avgjørelser skal beskyttes for enhver pris.

Samtidig er de åpne for å innføre karensdag, som ikke vil ramme alle oss som har høyere utdanning og kontorjobb og kan ta en hjemmekontordag, men som vi ramme dem som jobber i butikk eller på sykehus eller kjører buss, som ikke kan ta hjemmekontor, og som kommer til å slepe seg på jobb med 39 i feber eller magasjau, for å slippe å miste penger, når høy boliglånsrente og alle andre utgifter skal betales.

FrP er ikke partiet for folk flest.

Anonymkode: 43e79...70c

Så uenig. Det kastes vekk enorme summer på grønn energiprosjekt som kanskje ikkje blir noe av. Så bra å få karensdag. Kjenner flere som lyver på seg sykemelding og tar egenmelding uten grunn. Eg kan ikkje ta heimekontor. Jobber på institusjon. Muslimer har holdninger til kvinner som skremmer meg. Det er ikkje få som er kriminelle visst du tenker antall kristne og antall muslimer som bor i dette landet. Eg stemte ikkje FRP for 4 år siden men skal det nå. Skal til og med forhåndsstemme i tilfelle eg jobber døgn på valdagen eller blir forhindret på anna vis.

Anonymkode: f07fd...b42

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.2.2025 den 11.28):

Hvor skal de med lite penger gå når de blir syke? Når de ikke har råd til å betale mange tusen kroner i mnd for forsikring eller 5000 kr for å ta røntgen når barnet har brukket armen? For ikke å snakke om materiell, oppfølging og gjerne fysio i etterkant. 

Nå er jeg veldig forvirret. Hvis FrP satt i regjering, så skulle vel de med lite råd gått akkurat dit de går i dag blir de blir syke? Eller har noen fortalt deg at FrP har tenkt å legge ned velferdsstaten, og du har trodd på det? Har de lurt deg til å tro at FrP kommer til å nekte folk uten forsikring helsehjelp hvis de kommer til makten?

Jeg stemmer ikke FrP selv, men ærlig talt! 
Nå har vi vel snart nådd en grense for hvor usaklige man skal være så fort dette partiet kommer på banen?

Anonymkode: 2138c...8ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Nå er jeg veldig forvirret. Hvis FrP satt i regjering, så skulle vel de med lite råd gått akkurat dit de går i dag blir de blir syke? Eller har noen fortalt deg at FrP har tenkt å legge ned velferdsstaten, og du har trodd på det? Har de lurt deg til å tro at FrP kommer til å nekte folk uten forsikring helsehjelp hvis de kommer til makten?

Jeg stemmer ikke FrP selv, men ærlig talt! 
Nå har vi vel snart nådd en grense for hvor usaklige man skal være så fort dette partiet kommer på banen?

Anonymkode: 2138c...8ec

Enig, virker som en del ikke har satt seg noe inn i hva partier i Norge egentlig står for å deres program

Anonymkode: 23fce...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...