Gå til innhold

Dere som ser opp til politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tenker det er naturlig at både politiet og lærere beskytter hverandre, de er jo yrkesgrupper som er utsatt for kritisk kritikk, får skylden for det meste - selv ting de ikke kontrollerer selv eller har ansvaret for. Med nå er det uansett ikke politikolleger eller lærerkolleger som undersøker dersom det er mistanke om at en politibetjent eller en lærer har forsømt jobben sin.

Anonymkode: 94948...b04

Nei nei nei.. elever får skylden for det meste, også foreldre. 
Har du eksempel på hva skolen ikke har ansvar for? 

Anonymkode: b003f...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei nei nei.. elever får skylden for det meste, også foreldre. 
Har du eksempel på hva skolen ikke har ansvar for? 

Hæ…? Hva skolen ikke har ansvar for? Jeg kan komme med mange eksempler på hva skolen ikke har ansvar for, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det er relevant for det jeg skrev?

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hæ…? Hva skolen ikke har ansvar for? Jeg kan komme med mange eksempler på hva skolen ikke har ansvar for, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det er relevant for det jeg skrev?

Ja, du skrev at skolen får kritikk og skyld for det de ikke har ansvar for, og da lurer jeg på hva de ikke har ansvar for.. men det klarte du ikke komme med 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Haha, jeg er ikke samme person som det andre innlegget. Det er ikke slik at de som skriver om skolesaker, politi og ungdom er en og samme person. Vet ikke hvor mange tusen som er bruker her inne 

Gratulerer.Da er dere flere sprørollinger.

Anonymkode: b6e51...739

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er bra, men så har jeg et inntrykk av at politiet beskytter hverandre. Også at lærere beskytter hverandre. Alle beskytter hverandre når urett er gjort mot barn spesielt, samtidig som barnets beste alltid skal ligge i grunn 

Det er jo riktig og viktig at man står opp for hverandre som kollegaer, uansett hvilket yrke man har. Jeg tror ikke at politi er noe verre enn andre yrkesgrupper når det gjelder å beskytte hverandre mot angrep. Man ser jo bare her inne hvor stort trykk de har på seg, ‘alle’ har en mening om hva de gjør og menigmann klarer nok ikke helt å sette seg inn i hvordan det er å jobbe under et slik press som de ofte gjør. Jeg syns at vi skal heie på alle som hver dag går på jobb foe å gjøre verden litt tryggere. 

Anonymkode: 17729...fe8

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo riktig og viktig at man står opp for hverandre som kollegaer, uansett hvilket yrke man har. Jeg tror ikke at politi er noe verre enn andre yrkesgrupper når det gjelder å beskytte hverandre mot angrep. Man ser jo bare her inne hvor stort trykk de har på seg, ‘alle’ har en mening om hva de gjør og menigmann klarer nok ikke helt å sette seg inn i hvordan det er å jobbe under et slik press som de ofte gjør. Jeg syns at vi skal heie på alle som hver dag går på jobb foe å gjøre verden litt tryggere. 

Alle her inne har en mening om alt. Jeg har ikke inntrykk av at folk her inne har noe mer mening om politiet enn om USAs president, statsministeren, lærere, eller rent av bibliotekarer, hvis det blir diskutert.

Anonymkode: aac11...dd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ja, du skrev at skolen får kritikk og skyld for det de ikke har ansvar for, og da lurer jeg på hva de ikke har ansvar for.. men det klarte du ikke komme med 

Sånn å forstå. Lærerne har for eksempel ikke ansvar for, eller myndighet til, å påse at foreldre overholder aldersgrenser for sosiale medier, hvor veldig mye av mobbingen foregår. 

Skrevet

Skolen har for eksempel ikke ansvar for:

- mobbing som foregår på fritiden

- bursdagsfeiringer 

- oppførsel sosiale medier

- dialog mellom skilte foreldre 

- elever som utøver vold utenfor skolens områder 

- at alle er invitert på Halloween feiring 

- at elevene gjør lekser

- at elevene kan gå på do eller kle på seg selv

- at matpakka blir spist

- at aller har noen å være med hjem etter skoletid

- å utøver sorgarbeid fordi bestemoren til Per i 4. klasse døde

- at foreldre er enige om innetider, leggetider, julegaver, aldersgrenser osv

Anonymkode: 5c9bc...778

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle her inne har en mening om alt. Jeg har ikke inntrykk av at folk her inne har noe mer mening om politiet enn om USAs president, statsministeren, lærere, eller rent av bibliotekarer, hvis det blir diskutert.

Nå må dere snart skjønne at det ikke er de samme som svarer i alle trådene! Så nei, alle her inne har ikke en mening om alt. Noen her inne deltar i noen av diskusjonene.

Og hva du mener med siste setning skjønner jeg ikke, har noen antydet at folk har mer mening om politiet enn det andre du ramser opp??

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå må dere snart skjønne at det ikke er de samme som svarer i alle trådene! Så nei, alle her inne har ikke en mening om alt. Noen her inne deltar i noen av diskusjonene.

Og hva du mener med siste setning skjønner jeg ikke, har noen antydet at folk har mer mening om politiet enn det andre du ramser opp??

Ja, les kommentaren jeg svarte på.

Med andre ord, de har ikke noe større trykk på seg her inne enn andre yrkesgrupper har.

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Skolen har for eksempel ikke ansvar for:

- mobbing som foregår på fritiden

- bursdagsfeiringer 

- oppførsel sosiale medier

- dialog mellom skilte foreldre 

- elever som utøver vold utenfor skolens områder 

- at alle er invitert på Halloween feiring 

- at elevene gjør lekser

- at elevene kan gå på do eller kle på seg selv

- at matpakka blir spist

- at aller har noen å være med hjem etter skoletid

- å utøver sorgarbeid fordi bestemoren til Per i 4. klasse døde

- at foreldre er enige om innetider, leggetider, julegaver, aldersgrenser osv

Anonymkode: 5c9bc...778

Ingen som krever det av skolen, men hva som skjer i skoletid er det krav om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Med andre ord, de har ikke noe større trykk på seg her inne enn andre yrkesgrupper har.

Politiet har en viktig rolle i samfunnet og skal skape trygghet. Derfor ekstra viktig at de oppfører seg profesjonelt slik at folk ikke mister tilliten til de. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men nå var det politi som ble diskutert, og ikke all verdens yrkesgrupper. Prøv å hold deg til tema?

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men nå var det politi som ble diskutert, og ikke all verdens yrkesgrupper. Prøv å hold deg til tema?

En diskusjon kan utvikle seg ut fra det HI er. 

Skrevet

Jeg synes du må starte med nummer 1: kildekritikk. Er dette bevist fordi noen har sagt det? Er det bevist med ikke-manipulert kamera? Hvordan vet du at det ikke er slik at en under opplæring skulle øve seg? Og på små steder? Jeg har motsatt erfaring. At de på små steder er mye mer ålreite. Jeg bor på et sted med under 2000 innbyggere. Her kommer politiet til skolene og spiller fotball, basket og andre ballspill med barna. De viser dem hvordan de kan bruke sosiale medier positivt og er «kompis» med ungdommene. Som igjen gjør terskelen for å skuffe «kompisene» høyere, og ungdommer som finner på «faenskap» har sunket betraktelig etter at de startet med dette.

Jeg vet at både politi og ambulanse setter på blålys i rushen for å rekke tilbake før de slutter på jobb, men det er jo fordi noen andre som begynner på jobb når de slutter trenger bilen de sitter i. 

Anonymkode: 8e891...e7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, nå ble det diskutert hvorvidt kritikken ("trykket") politiet fikk i tråden var verre enn kritikken andre yrkesgrupper får i andre tråder. Påstanden var at politiet utsettes for et enormt trykk her i tråden. Politiet utsettes ikke for noe mer trykk i denne tråden enn andre yrkesgrupper i andre tråder. Det er både lov og på sin plass å si i fra om at slike overdrivelser er feil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, nå ble det diskutert hvorvidt kritikken ("trykket") politiet fikk i tråden var verre enn kritikken andre yrkesgrupper får i andre tråder. Påstanden var at politiet utsettes for et enormt trykk her i tråden. Politiet utsettes ikke for noe mer trykk i denne tråden enn andre yrkesgrupper i andre tråder. Det er både lov og på sin plass å si i fra om at slike overdrivelser er feil.

Politiet ble påpekt fordi tråden handler om politet. Man kan ikke ta med alle eventualiteter når man diskuterer et spesifikt tema. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Politiet ble påpekt fordi tråden handler om politet. Man kan ikke ta med alle eventualiteter når man diskuterer et spesifikt tema. 

Men det er fullt mulig å bemerke at yrkesgruppen politi ikke utsettes for noe mer "trykk" enn det andre yrkesgrupper får gjennomgå her inne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes du må starte med nummer 1: kildekritikk. Er dette bevist fordi noen har sagt det? Er det bevist med ikke-manipulert kamera? Hvordan vet du at det ikke er slik at en under opplæring skulle øve seg? Og på små steder? Jeg har motsatt erfaring. At de på små steder er mye mer ålreite. Jeg bor på et sted med under 2000 innbyggere. Her kommer politiet til skolene og spiller fotball, basket og andre ballspill med barna. De viser dem hvordan de kan bruke sosiale medier positivt og er «kompis» med ungdommene. Som igjen gjør terskelen for å skuffe «kompisene» høyere, og ungdommer som finner på «faenskap» har sunket betraktelig etter at de startet med dette.

Jeg vet at både politi og ambulanse setter på blålys i rushen for å rekke tilbake før de slutter på jobb, men det er jo fordi noen andre som begynner på jobb når de slutter trenger bilen de sitter i. 

Anonymkode: 8e891...e7f

Det er bra de fungerer på noen steder. 
Men det er ikke slik at fordi noen opplever de positivt, så er det standarden over hele landet. Jeg likte veldig godt læreren mitt barn hadde på ungdomsskolen, og har bare positivt å si om henne. Det betyr ikke at foreldre som virkelig har sett en annen siden ved henne som ikke er bra lyver. 
Folk ser ikke alle sidene ved en person, men ha respekt for at noen andre kan ha opplevd det. Politiet er en etat de fleste er lite borti. Man danner seg et bilde av politiet på bakgrunn av media, og det som skjer i samfunnet. Men noen er uheldig og ser en annen side som er svært uheldig. Da kan man ikke si at de lyver bare fordi man ikke har opplevd eller har inntrykk av det selv, på generelt grunnlag. 
Det jeg savner i samfunnet vårt er at folk skal ta ansvar. Det er få mennesker som tar ansvar når de begår feil, tar dumme valg. Da går folk i forsvar, benekter og lyver. En kan lett kaste folk under bussen for å redde seg selv, politiet ingen unntak. 
For noen dager siden fikk jeg feil på lønna. Jeg skrev en mail til lønn, men jeg skrev den saklig. Jeg var ganske frustrert og irritert. Jeg fikk svar der de la seg helt flat og beklaget, de kjørte ut en ekstra utbetaling fordi de hadde feilet. Da var jeg ikke irritert lengre- fordi folk tar ansvar og rydder opp etter seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...